Afspraken winstpercentage meubels bij werven nieuwe klant (vertegenwoordiger)

Aanbevolen berichten

Ik wil in de meubels een handeltje beginnen. Aangezien in student ben wil ik het om te beginnen simpel houden.

Hiervoor heb ik al enkele gesprekken gehad met de importeur tevens eigenaar/ontwerper van de meubelfabriek in Indonesie. Over het algemeen richt hij zich vooral op de internationale markt, op de Nederlandse markt weet ik dat er niet veel promotie gemaakt wordt. Ik vindt de meubels tevens bijzonder mooi en erg innovatief (volop gebruik ledverlichting).

 

Waar het om gaat is dat ik 3 plannen heb besproken. Bij winkels langsgaan om het duurdere segment in de winkel te krijgen. Een stand huren in een speciaal concept waar ondernemers een winkel kunnen openen (midden segment) en een website maken voor het verkopen van de groeiende voorraad en hier dumpprijzen aanhouden.

 

Om te beginnen wil ik winkels in het wat duurdere segment persoonlijk benaderen om nieuwe klanten te werven voor de importeur. Het beste lijkt me hierbij een een contract op te stellen.

Er zijn voor mij alleen een paar onduidelijkheden;

Hoe kan ik het beste een waterdicht contract opstellen?

Hoe kan ik een lijst maken van potentiele afnemers? (goudengids is een beetje onhandig)

Wat zijn gebruikelijke percentage om af te spreken?

Is bij het werven van een nieuwe klant gebruikelijk dat ik een percentage verkrijg over alle afzet in de toekomst? (Zo werkt het bij verzekeringen ook volgens mij.)

 

3.thumb.gif.e3590fd6c61976adfe991ad7f2961ea9.gif

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie

Ik zal iig even proberen om je laatste vraag te beantwoorden.

 

Het lijkt mij het beste dat jij als tussenpersoon blijft fungeren. Jij importeert de meubelen en stoot deze door aan de afnemer. E.v.t. met het meubelfabriek regelen dat jij het alleenrecht heb om de meubels te mogen importeren.

 

EDIT: Na je post nogmaals gelezen te hebben zie ik dat er al reeds een importeur is. Je schrijft dat er voor de Nederlandse markt niet veel gepromoot wordt. Dan heeft hij dus weinig interesse in de Nederlandse markt. Misschien kan je het alleenrecht verkrijgen om de producten te mogen verkopen?

Link naar reactie

Alleenrecht is niet mogelijk omdat er in Nederland al een groothandel is die gaat over de verkoop in Nederland. Alleen heb ik van de eigenaar van de fabriek/groothandel gehoord dat de handel in Nederland niet soepel verloopt t.o.z. van buitenland.

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.