• 0

uurloon voor zzp-ers(schilders)

hallo higherlevel

 

Ik ga vrijdag naar de kvk voor een gesprek.Vanuit het gesprek ga ik voor me zelf beginnen als zzper of een eenmanszaak.Maar nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen een zzp-er en een eenmanszaak.??K kan niet echt verschillenden vinden erin.En ik vroeg me af wat een redelijk uurprijs is om mee te beginnen.???

 

ik hoor graag van jullie

 

 

 

groetjes

 

Thijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen een zzp-er en een eenmanszaak.??

.....

En ik vroeg me af wat een redelijk uurprijs is om mee te beginnen.???

 

 

Dag Thijs:

 

ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel. Dat kan in meerdere rechtvormen. Een BV of VOF zonder personeel is in feite ook een ZZP-er. Juridisch is een ZZP-er niets. Het is, zoals gezegd door Ballorig, geen rechtsvorm. Wat je zoekt is een eenmanszaak en die is eenvoudig in te schrijven bij de KvK. Je kunt dezelfde dag al aan de slag.

 

Een redelijk uurtarief voor een schilder hangt af van vele factoren:

 

Wat schilder je?

Wie zijn je opdrachtgevers / op welke markt richt jij je?

Waar wonen die opdrachtgevers?

Wat factureren jouw concurrenten per uur?

Hoe goed ben jij?

Welke garanties geef je?

 

Allemaal zaken die je in jouw prijsstelling moet meenemen.

 

Als je weet wie, wat, waar en hoe goed je bent en welke garanties je geeft, vraag dan eens bij vergelijkbare schilders offertes op. Dat kan je helpen met jouw prijsstelling.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Thijs,

 

een "maatje" die ik ken, komt voor 15 euro per uur, maar komt alleen samen met zijn collega.

 

Mijn schoonvader is met de VUT, maar een echt "ouderwetse" schilder, dus krabben, vullen, schuren, nog eens krabben, plamuren, schuren, gronden, schilderen en nakwasten, en die rekent op zijn oude dag 45 piek per uur exclusief materiaal.

 

Je zult dus eerst je doelgroep moeten bepalen en daaraan je prijs moeten hangen. Heb je je ondernemersplan al gemaakt ? Ik denk dat dit het eerste is waar ze ook bij de KvK naar zullen vragen.

Bij zo'n plan komen deze vragen namelijk uitgebreid aan bod, en leer je jezelf verdiepen in je eigen materie !

 

Succes...

Link naar reactie
  • 0

Als persvoorlichter van FNV Zelfstandigen Bouw geef ik graag een indicatie hoe zzp'ers in de bouw en hout hun uurtarief kunnen bepalen. Begin met het bedrag dat je maandelijks privé nodig hebt. Tel daarbij op: bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, reservering voor belasting en pensioen, afschrijving op investeringen zoals bus, steigermateriaal en handgereedschap, kosten voor je administratiekantoor, enzovoorts. Deel dat totaalbedrag door het aantal uren dat je denkt te kunnen werken. Vergeet niet dat je misschien in het begin nog niet voor 40 uur per week betalende klanten hebt. En dat je ten behoeve van die klanten meer doet dan alleen schilderen: het werk opnemen, offerte maken, nog een keer langs voor een toelichting, rekeningen schrijven, nabellen of schrijven als er niet snel wordt betaald. Wil je geen 50 of 60 uur werken, dan moet je dus misschien maar 35 uur per week 'betaald' werk rekenen. Voor een redelijk inkomen op het niveau van timmerman in de bouw is algauw een uurtarief van 50 euro bruto nodig. Daarmee positioneer je jezelf als professioneel zzp'er en kun je ook nog wat meer service en garantie bieden. Wel variëren tarieven, afhankelijk van de regionale markt. Het is dus ook een goed advies om na te gaan wat andere schilders in de buurt vragen. Wil je een voorbeeldberekening, mail me dan: xxx@xxxx.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals het uurloon van een zzp'er in de bouw en hout. Als persvoorlichter van FNV Zelfstandigen Bouw geef ik graag een indicatie daarvoor. Begin met het bedrag dat je maandelijks privé nodig hebt. Tel daarbij op: bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, reservering voor belasting en pensioen, afschrijving op investeringen zoals bus, steigermateriaal en handgereedschap, kosten voor je administratiekantoor, enzovoorts. Deel dat totaalbedrag door het aantal uren dat je denkt te kunnen werken. Vergeet niet dat je misschien in het begin nog niet voor 40 uur per week betalende klanten hebt. En dat je ten behoeve van die klanten meer doet dan alleen schilderen: het werk opnemen, offerte maken, nog een keer langs voor een toelichting, rekeningen schrijven, nabellen of schrijven als er niet snel wordt betaald. Wil je geen 50 of 60 uur werken, dan moet je dus misschien maar 35 uur per week 'betaald' werk rekenen. Voor een redelijk inkomen op het niveau van timmerman in de bouw is algauw een uurtarief van 50 euro bruto nodig. Daarmee positioneer je jezelf als professioneel zzp'er en kun je ook nog wat meer service en garantie bieden. Wel is er variatie in tarieven per regio. Informeren bij collega's in de buurt is dus zeker een goede raad. Als bijlage een voorbeeld van een tariefberekening van FNV ZBo.

 

tariefopbouw.pdf

Link naar reactie
  • 0

Hallo Thijs,

 

Ik heb hier nog een voorbeeld van een uitgewerkt ondernemingplan voor een beroepschilder liggen. Als je geïnteresseerd bent, mag je me bellen op 06-509 47 989.

 

groeten,

 

Rob de Keizer

 

Businessplan op maat en financiering

Link naar reactie
  • 0

Dag Thijs,

 

Als je een paar keer een offerte heb gemaakt weet je al vrij snel hoe je prijs ligt.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zie momenteel nogal wat gestunt inde bouw qua tarieven.

Als je je niet op een of andere wijze kunt onderscheiden zul je in dat gestunt mee moeten en

dan kun je die 50,- die eerder is genoemd gebruiken om minimaal 2 uur te werken of zoals sommigen doen

nog langer dan 2 uur.

 

Succes.

Groet. Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Thijs,

 

Als je een paar keer een offerte heb gemaakt weet je al vrij snel hoe je prijs ligt.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zie momenteel nogal wat gestunt inde bouw qua tarieven.

Als je je niet op een of andere wijze kunt onderscheiden zul je in dat gestunt mee moeten en

dan kun je die 50,- die eerder is genoemd gebruiken om minimaal 2 uur te werken of zoals sommigen doen

nog langer dan 2 uur.

 

Succes.

Groet. Jeroen

...en vervolgens red je het dus niet omdat je vaste lasten niet kan betalen en zo verder...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Anne,

 

Ik ben zelf ZZP er timmerman.(ploeg van 2 zzp ers)

Ik zou graag 1 adress willen waar men 50€ kan rekenen.

De prijzen liggen op dit moment op 30€ btw verlegd.

Bij particulieren rekenen wij 35€ ex btw.

Jeroen je zou eerst eens bij een bureau kunnen starten speciaal voor zzp ers.

 

Jeroen Succes met je ondeneming.

Denk als schilder ook aan de wintermaanden.

 

Groetjes Leon

Link naar reactie
  • 0

Met een tarief van 35 euro / uur is bij 35 declarabele uren een maximale omzet per maand te realiseren van 5000 euro. Dat is maximaal per jaar nog geen 60.000 euro. Daarvan moet alles nog betaald worden en alle bijzaken in een week moeten (als het niet binnen de 5 uur per week die je over hebt bij 40 uur durende werkweek) in avond en weekend gedaan worden. Dus administratie, marketing, verkoop, offertes maken, onderhoud aan apparatuur enzovoorts.

 

Alles excl. btw uiteraard.

 

Vervolgens moet van die 5000 euro alles betaald worden. Loon, administratie, iets van pensioen, foutjes in de projectschatting, vervanging machines, busje en ga zo maar door.

 

Alleen indien je een goede handel met materialen opzet er naast voor de projecten moet het kunnen maar anders zie ik op een of andere manier niet veel voordeel om zo als zzp actief te zijn? Het is een ondernemersrisico met veel minder vangnetten als in loondienst. Wel geeft het meer "vrijheid" voor zover dat wat waard is gezien alle verplichtingen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is maximaal per jaar nog geen 60.000 euro.

 

Ga er maar rustig van uit dat je die 60k niet gaat redden. Je moet ook nog vakantie/feestdagen/bijscholing/ziekte e.d. rekenen. Effectief ben je ongeveer10 maanden inzetbaar. Hoger dan een omzet van 50k ga je in jouw voorbeeld dus niet komen. Van die 50k moet nog e.e.a. af zoals je al schreef, zeg 20k. Resteert 30k "winst". Rekening houdende met 8% vakantiegeld (2.223)kom je dan uit op een bruto inkomen van 2.314 per maand.

Link naar reactie
  • 0

Ik houd al jaren bij hoeveel uren onze monteurs echt productief en declarabel zijn.

Als je per jaar uitkomt tussen de 1500 a 1600 uren doe je het goed. Let wel het gaat hierbij om werknemers die een

40-urige werkweek hebben; 24 of 25 vakantiedagen en 13 ATV-dagen.

Een ondernemer zal ongetwijfeld de wil hebben om maximaal effectief te zijn en meer uren willen draaien.

Je zult dus misschien uit kunnen komen op 1800 a 2000 uren.

 

Of je dit aantal uren jarenlang kunt volhouden met bijbehorende lichamelijke inspanning kun je je gerust afvragen. Als

uitgangspunt voor je begroting is het misschien slim om 1600 uren aan te houden.

 

As je niet veel tijd kwijt wilt zijn aan commerciele activiteiten en acquisite en gelijk omzet wilt draaien dan is de snelste

weg om je zelf uit te lenen aan schildersbedrijven en/of aannemers. Het ervaringsgetal van 30 euro is hiervoor al genoemd.

 

1600 u x 30 euro = 48.000,- te verwachten omzet.

 

Als je vanuit huis werkt, een 2e hands busje rijdt, scherp op je kosten let kun je een start maken.

Ik ben het met djluc eens dat je moet proberen om vervolgens de focus te leggen op het aannemen van eigen klussen en

daarbij horende materiaalomzet die vervolgens ontstaat.

 

Je kunt op die manier voor jezelf misschien wat extra marge laten ontstaan. Benut dit vervolgens voor acquisitie en verdere opbouw van je bedrijf.

 

Succes.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja daar gaan we weer. Ondernemen is toch kansen zien en grijpen. Schildersbedrijven ligt totaal geen markt in waar leuk in is te verdienen, waarom dan starten? Ga lekker in loondienst of start ergens in waarin echt handel zit.

 

Deze schets is totaal verkeerd.

 

Elke branche kan verbetering gebruiken, het is alleen de vraag of jij deze verbetering kunt bieden... Dit noemt men vernieuwing.

 

Zoals jij aangeeft, kansen zien en grijpen.

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Als ervaringsdeskundige ben ik het helemaal eens met Jeroen, ik werk deels als ZZP'er en deels rechtstreeks voor eigen klanten.

Het eerste schept meer continuiteit en het laatste betekent meer marge.

 

Denk daarbij ook aan de toekomst, dagelijks op hoogte werken kan een zware belasting worden op je oude dag, m.a.w. blijf opleidingen volgen, zodat je meer perspectief hebt, eventueel kun je je dan als ZZP'er verhuren op een ander niveau.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is maximaal per jaar nog geen 60.000 euro.

 

Ga er maar rustig van uit dat je die 60k niet gaat redden. Je moet ook nog vakantie/feestdagen/bijscholing/ziekte e.d. rekenen. Effectief ben je ongeveer10 maanden inzetbaar. Hoger dan een omzet van 50k ga je in jouw voorbeeld dus niet komen. Van die 50k moet nog e.e.a. af zoals je al schreef, zeg 20k. Resteert 30k "winst". Rekening houdende met 8% vakantiegeld (2.223)kom je dan uit op een bruto inkomen van 2.314 per maand.

 

ik zit gemiddeld op 65000 per jaar ( 5 jaar zzp -er)

Effectief werk ik 11 maanden per jaar bij 40 uur werkweek

+- 3000 /3500 per maand

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.