• 0

Ergernissen omtrent Vodafone

In Januari werd ik benaderd door Vodafone voor een abonnement van 2 jaar met een Nokia toestel. Ik ben hiermee akkoord gegaan en men zou een contract, de simkaart en het toestel naar mij toe sturen.

Geen van deze spullen is echter ooit afgeleverd.

 

Wel heeft Vodafone begin maart mijn contract bij T-mobile door Vodafone afgesloten zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Ik heb gebeld met de klanten service en na veel doorschakelen werd mij verteld dat ik de simkaart moest ophalen in een vodafone winkel. Omdat het een zakelijk verbinding was en ik dus niet meer bereikbaar was had ik geen keus en heb ik de simkaart opgehaald. Inmiddels bel ik dus met vodafone, het toestel en contract heb ik nog steeds niet binnen.

 

Ik heb meerdere malen met vodafone gebeld en een aangetekende brief gestuurd, maar het enige wat ik te horen krijg is dat alles onderweg is en dat men het ook niet weet en verder niets kan doen. Op de brief is nooit gereageerd.

 

Vandaag heb ik mijn eerste rekening via internet ingezien, waaruit blijkt dat de tenaam stelling niet klopt. Naam en adres kloppen niet.

 

Uiteraard heb ik hier over gebeld, maar de tenaam stelling kan alleen verandert worden wanneer ik een contract nummer zou hebben, dit in verband met de privacy. Op mijn factuur staat geen contractnummer.

 

Omdat ik niet meer wist wat ik moest doen heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld, zij hebben een aangetekende brief geschreven.

 

Afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van Vodafone, omdat mijn incasso niet afgeschreven kon worden, ik heb de man het hele verhaal uitgelegd en deze man zou het wel even regelen en vertelde mij dat ik in ieder geval een bedrag moest betalen om te verkomen dat mijn aansluiting op 06-05-2010 afgesloten zou worden. Ik zou een sms krijgen met het rekening en kenmerk krijgen. (deze kreeg ik pas op maandag).

Vervolgens verbond hij mij door met een collega, deze wist nergens van en kon ook niets aanpassen, ik kreeg een nummer in Rotterdam wat ik moest bellen, maar deze mensen konden ook niets aanpassen omdat alles bij Vodfone lag.

Dus de cirkel was weer rond.

 

Inmiddels heeft mijn advocaat ook geprobeerd met vodafone contact te leggen, maar werd ook van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk heeft ze wel iemand te pakken gekregen en het hele verhaal en de brief gefaxed. Mijn advocaat heeft een aantal keer geprobeerd in contact te komen met de afdeling blokkeringen om de blokkade tegen te houden, maar telkens werd na 40 minuten de verbinding verbroken. Zij heeft dit ook gemeld in een fax aan dezelfde mevrouw.

 

Ik krijg er inmiddels slapeloze nachten van, want de afsluiting zou ten koste gaan van mijn bedrijf, ik schat dat ongeveer 90% van mijn opdrachten via mijnmobiele nummer binnenkomt.

 

Ik heb aan mijn advocaat gevraagd of zij kan proberen het contract (als dat al bestaat) kan laten ontbinden, want ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf.

 

Zo dat moest ik even kwijt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vervelende situatie.

 

Heb je wel in één van die brieven geschreven dat jij ze aansprakelijk steld voor e.v.t. schade voortvloeiend uit het feit dat als jouw mobiele nummer geblokkeerd wordt jij inkomsten mis zal gaan lopen? Zo niet, direct doen!

 

Het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om aan te kunnen tonen hoeveel schade je hierdoor zal leiden maar een gewaarschuwd mens/bedrijf telt voor twee.

 

Vodafone heb ik trouwens al enkele jaren geleden voor een andere provider ingeruild uit onvrede. Moet zeggen dat ik nu geen enkel probleem meer heb sinds mijn nieuwe aansluiting.

Link naar reactie
  • 0

Ik had het er niet ingezet maar mijn advocaat wel.

 

Het is voor mijn cliënt van groot belang om zijn telefoonnummer te behouden, mocht cliënt der-

halve op enig moment niet meer over zijn nummer kunnen beschikken, dan zal hij u hiervoor

aansprakelijk stellen. Ook voor overige schade ten gevolge van dit ongemak stel ik u bij deze

voor alsdan aansprakelijk.

 

Maarja als mijn bedrijf ten onder gaat door die beunhazen daar, hoe kun je dat dan ooit berekenen.

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van Vodafone, omdat mijn incasso niet afgeschreven kon worden, ik heb de man het hele verhaal uitgelegd en deze man zou het wel even regelen en vertelde mij dat ik in ieder geval een bedrag moest betalen om te verkomen dat mijn aansluiting op 06-05-2010 afgesloten zou worden.

Om wat voor bedrag gaat het hier en is het niet het handigst om dat gewoon te betalen - eventueel onder protest - en dan in alle rust te bekijken wat je verder gaat doen?

Link naar reactie
  • 0

Het was 75 euro en ik heb het inderdaad al betaald, sorry was ik vergeten erbij te zetten. Omdat ik geen kenmerk of contractnummer wist en mijn echte naam daar onbekend is heb ik het maar onder vermelding van mijn mobiele nummer gedaan. En dan maar hopen dat ze nog een beetje kunnen nadenken en het niet zomaar terugstorten.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg net een smsje dat mijn telefoon wordt afgesloten op 06-05-2010 (lekker tijdstip om 22.10), omdat ik niet betaald zou hebben en dit zou mijn laatste kans zijn om het geld via een bank te laten betalen. Ik heb gisteren pas het smsje gekregen waar ik het geld naar zou moeten overmaken en heb dit toen ook gedaan.

Zijn ze daar bij Vodafone helemaal gek geworden ofzo? Mijn advocaat is morgen vrij (bevrijdingsdag), dus ik kan pas donderdag contact leggen. Nu hopen dat die beunhazen bij de blokkering net zo snel werken als de rest bij Vodafone, dan heb ik misschien nog een dag uitstel.

Link naar reactie
  • 1

Ik krijg net een smsje dat mijn telefoon wordt afgesloten op 06-05-2010 (lekker tijdstip om 22.10), omdat ik niet betaald zou hebben en dit zou mijn laatste kans zijn om het geld via een bank te laten betalen. Ik heb gisteren pas het smsje gekregen waar ik het geld naar zou moeten overmaken en heb dit toen ook gedaan.

Zijn ze daar bij Vodafone helemaal gek geworden ofzo? Mijn advocaat is morgen vrij (bevrijdingsdag), dus ik kan pas donderdag contact leggen. Nu hopen dat die beunhazen bij de blokkering net zo snel werken als de rest bij Vodafone, dan heb ik misschien nog een dag uitstel.

 

Nare situatie, misschien sowieso even een prepaid halen en al je vaste klanten een berichtje sturen dat je tijdelijk onder een ander nummer bereikbaar bent. Deze extra kosten natuurlijk doorberekenen aan Vodafone.

 

Succes en probeer toch gewoon te relaxen

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke ervaring: Regel het niet telefonisch maar ga met een noodgang naar een vestiging. Kom niet alleen (getuigen!) en laat duidelijk merken dat je met een probleem zit en dat dit direct opgelost moet gaan worden. Telefonisch is het inderdaad van het kastje naar de muur. Wat zal het zo'n callmedewerker ook uitmaken? Maar ter plekke in een vestiging kreeg de medewerker er zelf ook erg de balen van hoe hij telefonisch door collega's werd behandeld en doorverbonden.

 

Zo ging het trouwens ook bij Ziggo, ik stond echt op ontploffen ...

 

En pas aub op met niet / te laat betalen. Je heb zo een BKR aan je broek hangen voor zoiets.

 

Zie http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=80281&type=org

 

 

Veel succes ermee en hou de vrouw in ere!

Link naar reactie
  • 0

Klein lichtpuntje. Alhoewel Vodafone nog niet weet dat ik besta, maar wel facturen stuurt. Is mijn telefoon nog niet afgesloten.

 

Het is wel het toppunt van burocratie, de afdeling facturen kent mij wel (wel onder een verkeerde naam met verkeerd adres) en de afdeling contracten kent mij niet. En waarschijnlijk is het kantoor zo groot dat de ene afdeling niet kan overleggen met de andere. Wel kunnen ze je eindeloos doorverbinden om uiteindelijk gewoonweg de verbinding te verbreken.

Het feit dat de afdeling contracten mij niet kent zal wel de reden zijn dat ik ook nog niet geblokkeerd ben.

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat niet zo makkelijk, ik heb al 15 jaar hetzelfde nummer, het wordt haast een onmogelijke taak om alle opdrachtgevers mijn nieuwe nummer te geven, plus dat dat heel amateuritisch staat en ik mijn opdrachtgevers niet onnodig ga lastig vallen.

 

Gratis bellen interesseert me dan niet zo veel, mijn klanten behouden wel.

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat niet zo makkelijk, ik heb al 15 jaar hetzelfde nummer, het wordt haast een onmogelijke taak om alle opdrachtgevers mijn nieuwe nummer te geven, plus dat dat heel amateuritisch staat en ik mijn opdrachtgevers niet onnodig ga lastig vallen.

 

Gratis bellen interesseert me dan niet zo veel, mijn klanten behouden wel.

 

Zeer goede houding! Dan zit er niets anders op dan afwachten. Hopelijk dat je advocaat iets kan betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mijn advocaat heb ik een goede zaak, ik heb namelijk alles gedaan wat inmijnmacht lag en al hun opdrachten uitgevoerd en zij doen niks en leggen alles naast zich neer onder de noemer dat het zo druk is, dat men het ook niet snapt of dat het niet hun afdeling is.

Link naar reactie
  • 0

Nadat we dreigde de klachtencommissie in te schakelen (was pure bluf, want dit is alleen voor particulieren) heeft vodafone eindelijk defout erkent en wil graag met een oplossing komen.

 

Oplossing 1, alles in orde maken en dan als compensatie 1 maand gratis abb.

 

Oplossing 2, contract ontbinden, daardoor contractvrij tot overstap naar nieuwe provider.

 

Je raadt het al, de keuze was snel gemaakt.

 

Nog steeds wordt je niet serieus genomen door de vodafone beunhazenn. Dat eerste is toch geen serieus aanbod?

Dus ik krijg weer de lange zoektocht naar een nieuwe provider.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb hetzelfde probleem; overgestapt naar Vodafone, gegevens op het contract kloppen maar in het online systeem en op de factuur staan gegevens van een compleet ander bedrijf. Bij de eerste keer bellen naar de klantenservice kwam ik na doorverbinden bij de receptie die me weer terug de wachtrij in schopte. Tweede keer werd ik doorverwezen naar de afdeling verkoop die 's avonds niet bereikbaar is. Schriftelijk de fout herstellen zou ook niet mogelijk zijn. Pfffffff......

 

Fijn om te weten dat de klachtencommissie de te bewandelen weg is en hoop dat het banksaldo van het bedrijf bij wie Vodafone mijn abonnement gaat incasseren voldoende is :D

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jasper,

Ook een keer gehad, zeer vervelend. Je krijgt heel snel de indruk dat die bedrijven te groot zijn en de communicatie daardoor niet meer aankunnen. Ze hebben overal een andere afdeling voor en dus schuift iedereen zijn verantwoordelijkheid gewoon lekker door naar de volgende onder het mom van 'Dan ben ik er vanaf!'

 

Kleine tip; neem een doorgeschakeld nummer bij een telefoondienst. Dit zijn volgens mij 087-nummers. Het kost wat, maar dan heb je dit gezeur dus nooit meer, aangezien je bij een wijziging je nummer gewoon laat doorverbinden naar je nieuwe nummer. Bespaart je een hoop stress.

 

Succes met het zoeken van een nieuwe provider ;)

 

 

Philippe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.