• 0

VPB aangifte: saldo fiscale winstberek. niet gelijk aan saldo W&V rekening

Goedemorgen,

 

Allereerst mijn complimenten voor alle mensen die de tijd en moeite nemen om vragen van (startende) ondernemers zoals ik te beantwoorden. Ik lees al een tijdje mee en heb uit de diverse topics al veel bruikbare dingen gehaald, voor nu of in de toekomst.

 

Nu mijn eigen vraag:

Ook ik loop bij mijn allereerste vpb aangifte aan tegen de foutmelding dat saldo fiscale winstberek. (0) niet gelijk is aan saldo winst en verliesrekening (-290).

 

De situatie:

het betreft een vpb aangifte voor mijn holding. (verlengd boekjaar 2008-2009)

Holding neemt voor 1/3 deel in een (bij overname lege) werkmaatschappij (6.000) Deze waarde heb ik ook bij de deelnemingen ingevuld.

Deze zijn verkregen door een lening van de voormalig eigenaar van de werkmaatschappij welke voorlopig niet afgelost gaat worden (opgenomen in de balans als "financiele vaste activa" en als "schulden en overlopende passiva").

 

De "liquide middelen begin boekjaar" zijn gelijk aan het geplaatst kapitaal (18.000). "Einde boekjaar" had ik ook op 18.000 staan maar dat klopt niet realiseer ik me nu, er zijn kosten gemaakt.

Er is geen omzet gegenereerd, er zijn alleen kosten gemaakt (290 zijnde KVK en bank).

 

Dit typend realiseer ik mij dat bovenstaande foutmelding volgens mij veroorzaakt wordt door het feit dat ik de 290 aan kosten niet in de balans op heb genomen. Als ik deze van de liquide middelen einde boekjaar afhaal krijg ik echter een andere foutmelding omdat ik er aan de andere zijde van de balans niets tegenover heb staan.

 

Betere topictitel is dus volgens mij: waar kosten te boeken op balans? of zit ik er dan helemaal naast?

 

Wat kan een mens zich dom voelen :-[

Gelukkig heb ik (tot nu toe) meer verstand van bouwen.

 

Ik hoor/lees graag een reactie.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.