• 0

voorbeeld COMPLEET ondernemingsplan

Hoi higherlevelers :)

 

Ik ben bezig met een ondernemingsplan aan de hand van een handleiding die ik dankzij deze forum gevonden heb. Maar, ik wil graag een compleet afgemaakte goedgekeurde ondernemingsplan zien, maakt niet uit van welke branche. Weet iemand waar ik die kan downloaden?

 

groetjes,

innovative

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had gehoopt dat iemand al gereageerd had, want ik loop vast met het mijne op het willen beantwoorden aan de wensen van anderen (iedereen wil iets anders of hetzelfde maar op een andere manier, maar deugen doet het kennelijk nooit...)

Ik denk dat ik het huidige maar gewoon up-to-date maak en aanvul. Er is toch geen wet die voorschrijft hoe het moet. Gewoon wat info verzamelen (www.kvk.nl) en dan DOEN!

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Een bank kijkt toch voornamelijk naar de cijfertjes en kijken of het idee financieel haalbaar is.

Aangezien je toch niet het financiële gedeelte kan overtypen (geen enkel ander ondernemingsplan staat gelijk aan die van jou of van iemand anders) zou je hier dus weinig aan hebben.

Nogmaals, een bank keurt het ondernemingsplan niet goed, maar kijkt of ze jou een lening kunnen verstrekken.

 

Wel zou je (wat misschien ook je idee was, maar dat het verkeerd over kwam) kunnen kijken welke plannen succesvol waren/zijn. Welke plannen bij de bank een lening kregen. Echer, als het goed is zijn de meeste ondernemingsplannen zo geschreven.

 

Schrijf je eigen plan, met eigen financieel gedeelte (ik heb veel gehad aan het voorbeeld van IMK, bovenaan het forum vermeld) en kijk er dan eens naar met een (bevriende) accountant. Vraag wat hij er van denkt en pas zo nodig het plan aan. Dan maak je genoeg kans om geaccepteerd te worden bij een bank.

Keurt een bank de lening af, vraag dan wat het probleem is. Daar leer je weer van en kan je je plan desnoods op aanpassen.

 

Nog even een toevoeging. Op dit forum staat ook ergens (kan het zo snel niet vinden) een topic over banken. Hoe deze te benaderen. Hoe een lening te krijgen en hoe zij naar je ondernemingsplan kijken. Lees het eens door.

 

Succes!

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Een bank kijkt toch voornamelijk naar de cijfertjes en kijken of het idee financieel haalbaar is.

 

Dat is zeker niet waar: een bankier kijkt ook naar het idee, de markt en vooral naar de ondernemer zelf. Juist daarom is het zo belangrijk dat je je ondernemingsplan niet uit de automaat trekt, maar er zelf eentje maakt. In je eigen woorden en volgens je eigen ideeen.

 

Met andere woorden: ook met een compleet ondernemingsplan als voorbeeld kun je financieel behoorlijk droog blijven staan.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.