• 0

Beste Zakenbank Internationale handel

Hallo allemaal,

 

ik ben onlangs een handelsbedrijf gestart om machines te importeren uit China. Nu ben ik op zoek naar een bank voor de dagelijkse gang van zaken. Nu is de vergelijking tussen de bekende banken ABN AMRO, RABO en ING moeilijk te maken. hebben jullie nog ervaringen om te delen? Denk aan diensten als Letter of Credits, buitenlandse valuta rekening, internationaal netwerk van kantoren etc. Welke bank is de beste?

 

groet,

 

paul hiddema

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht een idee om de van origine handelsbanken zoals een GE Artesia of een Handelsbanken in overweging te nemen. Deze hebben zeer veel ervaring met internationale handelaren en daarom ook met L/C's, Documentary Collections, formatting, valuta rekeningen etc.

 

Daarnaast beschikken deze partijen over meer expertise dan je bij een lokaal kantoor van een grootbank zult hebben.

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of ze een kantoor bij je in de buurt hebben, maar ik heb hele goede ervaringen met Credit Suisse. Weliswaar op kleine schaal, doe ik zaken in 6 verschillende landen, en hebben we zelf een kantoor in Duitsland en eentje in Zwitserland.

 

Alles hebben ze tot nu toe zeer geregeld, en ze hebben vakkundige adviseurs voor de verschillende dingen waar een ondernemer mee zit. Heb zelf nooit het gevoel gehad dat ze ons te klein vinden om hun tijd aan te besteden, en er staat altijd een lekker bakkie pleur klaar :-)

Link naar reactie
  • 0

Als Nederlandse bank kan je Rabobank overwegen, in veel landen hebben ze een international desk.

 

Mbt de buitenlandse banken is HSBC een goede optie.

 

Wij gebruiken ook HSBC. Er zit ook een HSBC kantoor in Amsterdam. Indien je in China machinese wilt aanschaffen is dit een goede optie.

 

Online banking van HSBC is ook erg makkelijk om zo naar China geld over te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.