• 0

Welke rechtsvorm past het beste bij deze situatie

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende; ik wil samen met een 'compagnon' een project opzetten waaruit later waarschijnlijk inkomsten gaan voortvloeien. Nu is het feit dat we elkaar niet heel goed kennen. Ik begin dit project namelijk samen met mijn webontwikkelaar. Er is dus (nog) niet echt een band. Dus nu wensen we het volgende;

 

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid; we willen dus niet bij elkaar in dienst. Dit gaat naar onze mening namelijk niet echt werken en ik vind het belangrijk dat ieder zijn eigen deel van het project heeft.

 

Aparte aansprakelijkheid; dus niet als een van de twee er de brui aan geeft, dat de ander gedwongen is om te stoppen. Er is geen sprake van een startkapitaal, dus daar kan geen onenigheid over ontstaan, maar we willen het wel graag, mocht het een keer zo ver komen, netjes afhandelen.

 

Toch verdeelde inkomsten; uiteraard moeten de inkomsten die binnen komen (in dit geval van adverteerders) wel eerlijk verdeeld kunnen worden.

 

 

Welke constructie past hier het beste bij? Al het advies is welkom.

 

 

Philippe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Philippe

 

Voordat we over rechtsvormen gaan praten: is hetgeen jullie ontwikkelen aan te merken als intelligent eigendom?

 

Begin eerst daar eens mee omdat je als wens hebt dat het vertrek van de een de voortzetting door de ander niet in de weg mag staan. Als er IP in het spel is, kan dat al erg lastig worden.

 

Samenwerken zonder gedeelde aansprakelijkheid maar met een IP wordt wel erg moeilijk, tenzij het IP duidelijk splitsbaar is. Dan kom je wel in BV-land terecht.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.