• 0

Brandstof via pin betaald, ... en dan?

Hallo allemaal, regelmatig lees ik het forum, waar ik dan ook veel hulp vandaan haal bij het voeren van mijn administratie.

Ik ben een eenmanszaak met een relatief eenvoudige admin, dus probeer ik het zoveel mogelijk zelf te doen.

 

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Het is waarschijnlijk een beginnersvraag qua boekhouding, maar mijn know-how is nog wat beperkt.

 

De vraag;

Ik tank met mijn bedrijfswagen diesel, en deze reken ik altijd af met mijn bedrijfsbankpas via de pin. Ook omdat het voor de belasting goed aannemelijk is te maken wat ik heb aan autokosten. Ik heb begrepen dat ze wel eens moeilijk kunnen doen als ik het per contant betaal. Het is dan niet meer traceerbaar.

Ik krijg een kassabon van het tankstation.

 

Maar hoe ga ik dat nu boeken?

Ik doe eigenlijk altijd de bonnetjes via het kasboek inboeken. Maar volgens mij klopt dat niet. Want een week later krijg ik de bankafschriften waar de afboeking opstaat. En die bankafschrift moet ook verwerkt worden. Er moet volgens mij ergens een 'koppeling' zijn tussen het kassabonnetje die ik heb ingeboekt in het kasboek, en de bankafschrift?

 

Naar mijn idee doe ik het fout, maar ik kan er niet de vinger op leggen.

Dus; hoe kan ik de kassabon van de diesel inboeken, en hoe verwerk ik daarna de bankafschrift?

 

Ben erg benieuwd!

 

Dààr waar het feest moet zijn!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Delloney,

 

Op het moment dat je per bank betaald, is het bonnetje geen kasbonnetje meer maar een bewijs van betaling voor de bank.

 

Dit bonnetje bewaar je dus in de map bank betaald of achter de bankafschrift.

 

De boeking voor de brandstof wordt dan:

 

4XXX brandstofkosten € XX,XX

15XX BTW terug te vragen € XX,XX

@ 1XXX bank € XX,XX

 

Deze transactie dus helemaal niet in je kasboek boeken, want waar heet het anders kasboek voor ;)

 

groet

erik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.