• 0

Inschrijven kvk mogelijk nu ik zelf tijdelijk in het buitenland woon?

Hallo allemaal,

 

Ik ben voornemens een webwinkel op te zetten en ben druk bezig het een en ander uit te zoeken. Echter op een vraag kan ik het antwoord niet vinden.

 

Ik ben als expatpartner nog twee jaar woonachtig op de Nederlandse Antillen ( Curacao ). Mijn man is werkzaam voor een nederlandse werkgever, wij zijn in NL belastingplichtig, hebben ook onze eigen woning nog in NL waarvoor wij gewoon hypotheekrente aftrek krijgen. Wij hebben nederlandse zorgverzekeringen, ontvangen gewoon vanuit NL zorgtoelsag en kindgebondenbudget en kinderbijslag etc.. Doen netjes onze aangifte in NL etc. en betalen de normale vaste lasten ook gewoon in Nl ( water, gas, licht etc. ) Wij zijn echter wel uitgeschreven bij de gemeente, maar verblijven jaarlijks enkele weken in Nederland.

 

Is het mogelijk om vanuit Curacao ( toch ook een stukje NL....??? ) mij in te schrijven bij de KVK? En vanuit hier een webshop te gaan beginnen. Ik richt mij enkel op de Nederlandse markt en koop ook veelal in in Nederland. Verzenden van mijn produkten gaat gewoon via Napo ( = militair ) adres. Ik kan dan gewoon voor het Nederlands tarief verzenden. Op deze manier ontvang ik ook mijn ingekochte goederen en dit gaat zonder problemen.

 

Omdat ik hier tijdelijk niet werkzaam ben en dat financieel nu ook niet noodzakelijk is lijkt mij dit de uitgelezen kans om rustig aan mijn idee te gaan werken. In de hoop dat het aanslaat natuurlijk zodat ik bij terug komst in Nederland verder kan gaan met mijn shop en wellicht uitbreiden ( zit vol ideeën ;) ) . Ik heb tijd en geld genoeg op dit moment dus dat lijkt me ideaal! een uitgelezen kans.

 

Ik heb contact gehad met de kvk in NL maar die konden mij niet echt antwoord geven op mijn vraag. Na veel praten dacht ze dat het "in principe" niet mogelijk is. Maar dat antwoord vind ik te vaag en daar wil ik me niet meteen bij neer leggen. Ze was ook niet echt overtuigend.

 

Is hier iemand die mijn misschien antwoord kan geven. Ik zou als adres in NL toch gewoon ons eigen huis adres op kunnen geven of dat van mijn ouders? Of mag dat niet.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groeten Polkadotje

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie dit topic

 

Volgens mij kan het dus wel.

 

Het enige is dat je wel fysiek naar de vestiging van de kvk moet komen om je in te schrijven - is mij verteld. Dat hoeft je er niet van te weerhouden om met je activiteiten te beginnen. Je hoeft je pas in te schrijven als mensen jou geld geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.