• 0

Aanbetaling geldig?

Als klanten bij mij een product bestellen krijgen ze een offerte waarop vermeldt staat dat de bestelling bevestigd kan worden door de aanbetaling over te maken op rek ....

 

Ook staat erop dat de koper akkoord gaat met de AV, en hoe deze te krijgen zijn.

 

Kan ik de aanbetaling zien als een vervanger van de handtekening?

 

Omdat ik veel klanten via e-mail krijg, werkt dit goed, maar is het nodig om dan ook nog via de post een ondertekende overeenkomst te verzenden? De drempel om te bestellen wordt natuurlijk meteen groter als de handelingen omslachtiger worden.

 

Of kan ik redeneren dat niemand geld overmaakt als hij geen akkoord geeft voor de overeengekomen order?

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

In het algemeen geldt dat een overeenkomst tot stand komt door een aanbod en de aanvaarding daarvan (artikel 217 boek 6 Burgerlijk Wetboek). De offerte is in het onderhavige geval uw aanbod en de betaling van de klant als een aanvaarding van dat aanbod. Alsdus kan worden gezegd dat rechtsgeldig een overeenkomst tot stand komt op de wijze zoals u die beschrijft. Een handtekening is in beginsel geen vereiste, deze getuigt alleen van een wilsverklaring. Een betaling kan daarom op één lijn worden gesteld met een handtekening. Bij de AH tekent u immers ook niet iedere kassabon, enkel voor het "bijpinnen".

Echter, ik raad u wel aan om de algemene voorwaarden voorafgaand aan de overeenkomst aan de klant ter hand te stellen of daarin inzage te verschaffen. Doet u dat niet, dan zijn de algemene voorwaarden vernietigbaar. Om een herhaling te voorkomen verwijs ik naar een discussies omtrent het gebruik van algemene voorwaarden elders in deze topic. Succes!

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.