• 0

Procedure benadering grote bedrijven

In verband met te starten bedrijfsactiviteiten waarbij grote bedrijven in de VS benaderd worden als klanten wil ik graag geinformeerd worden over aan te raden benaderingsprocedures.

Als klein bedrijf met een goed idee, maar geen ervaring in benadering van grote klanten zijn alle tips over vakliteratuur of persoonlijke ervaringen bijzonder welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Bekijk het eens vanuit het perspectief van zo'n groot bedrijf. Je weet dat er miljoenen leveranciers zijn met producten en ideeën die jou willen benaderen. Slechts een fractie daarvan is interessant. Zou je dat in een simpele procedure willen kanaliseren naar één punt, dan creëer je een bottleneck. De selectie en beoordeling van aanbiedingen bouw je dan ook in in de functieomschrijving op verschillende niveaus, of wordt uitbesteed aan prefered suppliers.

 

Voor jou als aanbieder betekent dit dat je goed moet nadenken voor wie jouw idee het meest relevant is, en dat je een slimme manier moet bedenken om daarmee in contact te komen. Geen procedure, maar gewoon marketing & sales. Zoek de achterdeurtjes!

 

En wil je toch een procedure? EasyGroup van EasyJet-oprichter Stellios heeft een achterdeurtje voor ideeënleveranciers. Lees de voorwaarden voor je een idee opstuurt, want ze ontnemen je bij voorbaat elk intellectueel eigendom...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor je naar Amerika gaat is het misschien raadzaam om hier contacten te leggen. Als je hier de personen weet te vinden die in Amerika de juiste touwtjes kennen om aan te trekken, dan heb je een kruiwagen.

 

Mijn ervaring met amerikanen is dat ze niet gauw geneigd zijn om een europeaan zomaart binnen te laten. Heb je echter hier contacten met iemand die daar al 'binnen' is, dan praat dat een stuk gemakkelijker.

 

Ook contacten leggen op vakbeurzen is een goed middel. Nadeel is enerzijds dat je dan 'slechts' vertegenwoordigers tegenkomt, voordeel is dat het erg direct en persoonlijk is. Het kan soms een kruiwagen opleveren.

 

Kortom: netwerkende kruiwagens of: kruiende netwerkers ;D

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

--Is het alleen nog maar een idee waar je die bedrijven warm voor wil laten lopen of heb je al een concept (prototype, geregistreerd merk, concept?).

 

--Hoeveel tijd heb je ingepland om interesse te wekken?

 

 

--Is daar wezenlijk budget voor of gaat het vanuit 'budget dat er eigenlijk niet is'?

 

--Hebben jullie wel ervaring met "kleine klanten" of is het een kakelverse startup en zijn jullie kakelverse starters?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat er geen reacties terugkomen van Jotb, hoe serieus is de vraag dan? Ik begrijp al niet waarom Jotb direct naar de US wil/moet? Vaak hebben die een vestiging in NL en stap je daar makkelijker binnen. Laat Jotb eens wat meer aangeven over wat en waarom dan kunnen we gerichter meedenken.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 317 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.