• 0

zijn er wetten of regels over het plaatsen van vuilcontainers....

De gemeente Rotterdam wil op 1,5 meter afstand van het terras van mijn eetcafe en ongeveer 2 meter van mijn keukenraam 2 ondergrondse vuilcontainers plaatsen .

Ik probeer dit te voorkomen, maar men beweerd dat er een inspraak procedure voor is geweest ( vorig jaar mei of juni ) en dat het besluit staat vast.Ik ben echter pas in september vorig jaar begonnen met het bedrijf.

Buiten het feit dat ik het onbeschoft vind van de gemeente om naast een terras van een cafe zoiets te plannen, moeten er toch regels zijn omtrent de plaatsing van deze containers.

 

Weet iemand een oplossing , of weet iemand of er iets tegen te doen is ?

 

M.v.g. Jos Hoebe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jos,

 

welkom op HL.

 

Lijkt me heel frustrerend!!

 

Voordat dit soort containers geplaatst worden, is er altijd een publicatie zodat omwonenden en belanghebbenden bezwaar kunnen maken. Deze procedure heeft bij jou dus al plaats gevonden. Op het moment dat jij je bedrijf begon, had je bij de gemeente kunnen opvragen wat er in de omgeving van jouw café zou gaan gebeuren, het was toen al bekend. Dit is dus jouw eigen verantwoordelijkheid.

 

Even praktisch: heb het vorig jaar ook gehad naast mijn huis (en ze staan er nu) en er was niets meer aan te doen. Wat wel hielp was op het moment van plaatsing aanwezig zijn. Op die manier hebben wij nog een beetje invloed kunnen uitoefenen en staat de container toch net iets verder van onze tuin vandaan. Ze wilden de container in de lengte plaatsen terwijl er in de breedte ook plek was en dat toch een meter scheelde voor ons.

 

Succes!

 

Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.