De technieken waarvan wij gebruik willen maken zijn niet vrij beschikbaar en in handen van verschillende buitenlandse bedrijven. Nu ken ik een Amerikaans bedrijf dat hun technologie in licentie wil geven tegen een vergoeding (gaat hier om samenstelling van scheikundig element en ontwerp van een apparaat). Ik ben alleen niet goed op de hoogte hoe het zit met overeenkomsten gemaakt met een buitenlands (Amerikaans) bedrijf.
Weet hier iemand hoe zulke overeenkomsten in zijn werk gaan?
Waar moet je specifiek op letten?
Hoe zit het juridisch in Nederland/VS? Als die firma zijn verplichtingen niet nakomt, hoe dan verder?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
woefie
woefie
Beste HL'ers
De technieken waarvan wij gebruik willen maken zijn niet vrij beschikbaar en in handen van verschillende buitenlandse bedrijven. Nu ken ik een Amerikaans bedrijf dat hun technologie in licentie wil geven tegen een vergoeding (gaat hier om samenstelling van scheikundig element en ontwerp van een apparaat). Ik ben alleen niet goed op de hoogte hoe het zit met overeenkomsten gemaakt met een buitenlands (Amerikaans) bedrijf.
Weet hier iemand hoe zulke overeenkomsten in zijn werk gaan?
Waar moet je specifiek op letten?
Hoe zit het juridisch in Nederland/VS? Als die firma zijn verplichtingen niet nakomt, hoe dan verder?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26601-licentie-van-buitenlandse-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag