[Discussie] Plus- en minpunten Het Beste Idee van Nederland (+ gelijkende shows)

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik las een tijdje geleden op HL dat van de 6000 idee-en die in "Het Beste Idee van Nederland" voorbij zijn gekomen, er maar eentje op de markt is gebracht.

 

In je vermarketingsstrategie hoort Het Beste Idee van Nederland dus niet voor te komen.

 

Uitnodiging tot discussie:

 

Welke plus- en minpunten heeft het pitchen van jouw idee bij het Beste Idee van Nederland wel, en hoe zou je het programma in jouw plannen kunnen incorporeren? Wat zijn de gevaren?

Link naar reactie

 

Als je idee goed is, heb je HBIVN niet nodig....

 

 

Niet helemaal mee eens.

 

Veel mensen met een (goed) idee vinden het moeilijk om een potentiële koper of investeerder te vinden.

Een podium waarop ze hun uitvinding kunnen presenteren kan hierbij helpen.

 

Het Beste Idee van Nederland biedt zo'n podium. Gezien het aantal aanmeldingen doen ze dit succesvol.

Dat de uitvinder hierbij eigendom van zijn uitvinding inlevert is blijkbaar geen bezwaar.

En laten we eerlijk zijn, liever dat dan dat de uitvindingen in de kast blijven liggen.

 

Het is jammer dat het BIVN niet lukt meer ideeën naar de markt te brengen.

Een goed idee is een goed begin, maar niet meer dan dat.

 

Het zou Het Beste Idee van Nederland sieren als ze uitvinders 100% eigendom van hun uitvinding zouden laten behouden. In ieder geval totdat BIVN kan aantonen dat zij naast TV-exposure, ook een echte bijdrage kunnen leveren in het pad van idee tot markt.

 

 

 

 

 

Iets slims bedacht? Verkoop je vinding via www.patentsforsale.nl - Nationaal podium voor uitvinding & innovatie.

Link naar reactie

Volgens mij zul je het altijd zelf moeten doen. BIVN of andere prograamaa's kunnen erbij helpen, maar de enige die de kar op de rails kan zetten is de gemotiveerde zelf. Dat betekent niet dat je alles zelf moet doen, maar wel dat je het stuur niet uit handen geeft.

Zelf weet je precies waarom je iets hebt ontwikkeld. Je voelt het tot in je botten. Een ander heeft het bijna altijd van horen zeggen. Dat is het verschil.

Mijn advies, verzamel goede mensen om je heen, ga daarbij af op je intuitie, pak alle kansen aan, ook eventueel BIVN en ga ervoor.

Link naar reactie

Blijkbaar heeft de kneus die mij een kneus geeft vanwege "niet relevant voor het topic" erg veel woorden nodig om de mijne te begrijpen. Bovendien is het ergerlijk dat hij die kneus dus weer incognito moet verstrekken.

 

Even een uitleg voor die proleet dan;

 

Je kunt je afvragen of een bemiddelaar, die dergelijke onderwerpen in bemiddeling neemt, wel voldoende werk maakt van de kwaliteit van het idee.

 

Hopelijk snap je het nu, of heb je nog meer uitleg nodig?

Link naar reactie

BIN is volgens mij alleen interessant voor mensen die een idee hebben, maar verder geen interesse in productontwikkeling of ondernemerschap, dan kan je beter naar dragon's den(als je perse op tv wil)

terwijl BIN oorspronkelijk op studenten was gericht om innovatie en ondernemerschap te promoten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.