• 0

Briefgeheim e-verkeer datingsites

Beste forumleden,

 

Community software biedt steeds meer mogelijkheden om berichten van gebruikers te controleren.

Veel uitgevers (inclusief ondergetekende) kunnen bijvoorbeeld het e-mailverkeer tussen hun leden scannen en onderscheppen. Leden kunnen in geval van "wangedrag" worden gewaarschuwd en gedreigd met beëindiging van het abonnement.

 

Ik wil mij daar verre van houden, maar een vriendin van me is een kettingbrief gestart op Lexa en ik vroeg me af of zij dit zo maar kunnen stoppen. ALS dat in strijd met de wet zou zijn, dan kan dat voor mij geweldige publiciteit op kunnen leveren ;D

 

Ik heb al wat interessant materiaal gevonden maar ben geen jurist en weet niet of ik het artikel juist interpreteer.

Willen jullie er eens naar kijken?

 

Bij voorbaat dank,

 

Yoopla

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelV/Artikel139c/geldigheidsdatum_08-05-2010

 

Yoopla® is een datingsite die zich richt op singles met een bovengemiddelde opleiding en intelligentie.

Yoopies kunnen gratis mailen met leden van alle grote datingsites.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jasper, als je van de v een f maakt is 'ie helemaal perfect. ;)

 

On-topic: dat artikel dat je linkt gaat over aftappen. Dat is volgens mij niet hetzelfde als, zoals vermeld zou moeten zijn in de algemene voorwaarden, de communicatie via je eigen netwerk in geval van bijvoorbeeld een klacht aan onderzoek te onderwerpen.

 

Ik denk dus dat Lexa zomaar volledig in haar recht zou kunnen staan die kettingbrief te verwijderen.

 

edit - kijk nou:

Tevens is het niet toegestaan normaal communicatieverkeer tussen members op de site te onderbreken en/of te vertragen middels software, wormen, virussen, logische bommen, massamailings etc. Lexa.nl behoudt zich het recht voor om massamailings, die door een member zijn verzonden, te verwijderen teneinde de kwaliteit van het gebruik van de Diensten voor members te waarborgen;
Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil mij daar verre van houden, maar een vriendin van me is een kettingbrief gestart op Lexa en ik vroeg me af of zij dit zo maar kunnen stoppen. ALS dat in strijd met de wet zou zijn, dan kan dat voor mij geweldige publiciteit op kunnen leveren ;D

 

 

Dan moet die kettingbrief van jouw vriendin dus iets met jouw nieuwe datingservice te maken hebben.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het artikel in het wetboek van strafrecht luidt:

 

Artikel 139c

 

1.Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk met een technisch hulpmiddel gegevens aftapt of opneemt die niet voor hem bestemd zijn en die worden verwerkt of overgedragen door middel van telecommunicatie of door middel van een geautomatiseerd werk.

 

Het lijkt erop dat het scannen, onderscheppen en wijzigen van berichtenverkeer strafbaar is.

Mijn eerste indruk was dus ook: Algemene voorwaarden kunnen toch niet in strijd zijn met de wet?

 

In de Algemene Voorwaarden van Lexa wordt gesproken over "massamailings". Ongeadresseerde massamail is spam, en dus strafbaar. Da's natuurlijk wel iets anders dan wanneer persoon A persoonl B, C en D benadert met de vraag om elk weer drie personen te benaderen.

 

Als je het artikel op de "juiste" wijze interpreteert, zou ook het gebruik van een "Bad words filter" (schuttingwoorden vervangen door b.v. xxx) strafbaar zijn. Interessante materie.

 

Hartelijk dank voor jullie reacties!

 

[ v ] Ticked closed.

 

 

Yoopla® is een datingsite die zich richt op singles met een bovengemiddelde opleiding en intelligentie.

Yoopies kunnen gratis mailen met leden van alle grote datingsites.

Link naar reactie
  • 0
In de Algemene Voorwaarden van Lexa wordt gesproken over "massamailings". Ongeadresseerde massamail is spam, en dus strafbaar. Da's natuurlijk wel iets anders dan wanneer persoon A persoonl B, C en D benadert met de vraag om elk weer drie personen te benaderen.

 

Als dat een tijdje zo doorgaat gaan er flink wat berichten rond, en zou je het dus wel als massamailing kunnen betitelen. Het is helemaal aan Lexa hoe ze daarmee om willen gaan.

 

Als je het artikel op de "juiste" wijze interpreteert, zou ook het gebruik van een "Bad words filter" (schuttingwoorden vervangen door b.v. xxx) strafbaar zijn. Interessante materie.

 

Nee, want het gaat in dit artikel om aftappen en opnemen, niet om het beheren van een berichtendienst. Als Lexa misbruik van haar berichtendienst vermoed heeft ze alle recht dat te controleren, en bij vaststelling van misbruik daartegen te handelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.