• 0

15000 euro voor Franchise bedrijf

Beste,

 

Ik ben druk bezig om een MatrasCleaner te beginnen dit is een franchise vorm waar geen maandelijkse of jaarlijkse fee of een percentage van de omzet hoeft te worden betaald.

 

Het concept is gericht op een nieuwe markt namelijk het reinigen van matrassen! De marketing hiervoor wil ik vooral face -to-face doen en dmv van folders/posters te plaatsen bij betrokken bedrijven.

 

Startkapitaal wat ik nodig heb is 15000 euro het liefste met een looptijd van 4 of 5 jaar. Verwachting is om een winstmarge te kunnen realiseren van zo'n 20000 tot 40000 euro per jaar als ik dit parttime naast mijn studie ga doen (20 uur per week)

 

Kan iemand mij adviseren hoe ik een financiering kan krijgen? Ik wil zowel de mogelijkheden via een bank als via een informal investor bekijken. (ondernemingsplan ligt klaar)

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

geen studievraag IMHO en ook geen vraag om geld.

 

Verder wel erg algemeen. Hoe je een financiering kunt krijgen hangt van heel erg veel factoren af. Ga eerst eens vrijblijvend praten met de bank en lees ook het board financiering waarin je dit gepost hebt eens door. Staat al genoeg op HL over informals en bankfinancieringen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik ben druk bezig om een MatrasCleaner te beginnen dit is een franchise vorm waar geen maandelijkse of jaarlijkse fee of een percentage van de omzet hoeft te worden betaald.

 

Het concept is gericht op een nieuwe markt namelijk het reinigen van matrassen! De marketing hiervoor wil ik vooral face -to-face doen en dmv van folders/posters te plaatsen bij betrokken bedrijven.

 

Startkapitaal wat ik nodig heb is 15000 euro het liefste met een looptijd van 4 of 5 jaar. Verwachting is om een winstmarge te kunnen realiseren van zo'n 20000 tot 40000 euro per jaar als ik dit parttime naast mijn studie ga doen (20 uur per week)

 

Kan iemand mij adviseren hoe ik een financiering kan krijgen? Ik wil zowel de mogelijkheden via een bank als via een informal investor bekijken. (ondernemingsplan ligt klaar)

 

Nieuwe markt? ..zie die advertenties van hun al jaar of 1.5-2 voorbij komen op markplaats.

Link naar reactie
  • 0
Startkapitaal wat ik nodig heb is 15000 euro het liefste met een looptijd van 4 of 5 jaar. Verwachting is om een winstmarge te kunnen realiseren van zo'n 20000 tot 40000 euro per jaar als ik dit parttime naast mijn studie ga doen (20 uur per week)

 

Heb je al eens gesproken met de franchisegever of heb je alleen op de website gekeken. je hebt het over winstmarge maar wat moet dan je omzet zijn. met een gemiddelde omzet per matras van zo'n 50 e moet je voor 40000 e omzet 800 matrassen per jaar reinigen. is dat in 20 uur per week te doen?

 

en wat zijn dan je kosten? (auto inkoop administratie enz.) die moeten nog van de omzet af. De directe investering is nog geen 10k, ga er derhalve vanuit dat de rest voor een auto is.

 

Op zich is het geen slecht plan. buiten je investering en auto heb je verder weinig nodig. Ook is er geen jaarlijkse fee en je hoeft ook geen percentage over je omzet af te dragen.

 

Nieuwe markt? ..zie die advertenties van hun al jaar of 1.5-2 voorbij komen op markplaats.

Ik had er nog nooit van gehoord. na het bekijken van de website spreekt het idee mij wel aan. Denk dat er best wel markt voor zal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Now Mattie,

 

HL is geen forum waar je geld mag vragen. Lees de voorwaarden. Beetje vreemd tozv je vorige post.

 

 

 

Mattie vraagd niet om geld, maar om tips. Dat mag.

 

@Mattie, probeer Qredits eens

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je al eens gesproken met de franchisegever of heb je alleen op de website gekeken. je hebt het over winstmarge maar wat moet dan je omzet zijn. met een gemiddelde omzet per matras van zo'n 50 e moet je voor 40000 e omzet 800 matrassen per jaar reinigen. is dat in 20 uur per week te doen?

 

en wat zijn dan je kosten? (auto inkoop administratie enz.) die moeten nog van de omzet af. De directe investering is nog geen 10k, ga er derhalve vanuit dat de rest voor een auto is.

 

Op zich is het geen slecht plan. buiten je investering en auto heb je verder weinig nodig. Ook is er geen jaarlijkse fee en je hoeft ook geen percentage over je omzet af te dragen.

 

 

zeker heb ik alles rond met de franchisegever!

Zodra ik het geld bij elkaar heb kan ik beginnen!

 

per matras is de reinigingstijd ongeveer 18 minuten gemiddeld heb je 3 matrassen per adres. Qua tijd is dit dus realistisch!

 

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

inderdaad een beetje vreemde vraag tov jouw andere topic. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=31395;start=15#msg289707

 

krijg een beetje de indruk dat het studievragen zijn.

 

nou ik zal het je uitleggen. Ik ben dus al langere tijd bezig om een matras reinigingsdienst te beginnen echter is het zo moeilijk om de financiering rond te krijgen dat ik was gaan denken of er geen manier is om financieren in de toekomst op een nieuwe manier te doen en daar kwam dus mijn andere topic op neer!

 

Duidelijk of heb je er nog vragen over?

 

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

Goedzo Mattie, een echte ondernemer laat zich niet uit het veld slaan door zo iets lulligs als een financiering die niet rond wil komen. Blijf zoeken naar oplossingen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Waar gaat die investering naartoe? Is dat geld voor Franchisegever of is het aanschaf apparatuur, marketing etc?

 

Het gaat om een bedrag van 15000euro incl btw.

Daarvan is 10000euro ex btw bestemd voor een starterspakket (machine twv 7000 euro, 2 dagen training, promotie materiaal, kleding) en 1500 ex btw voor extra promotie materiaal (brochures flyers etc.

 

De rest gaat op aan de btw en is buffer!

 

 

 

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

Kan je zo'n machine niet eerst huren of bijvoorbeeld een maandje o.i.d. op proef krijgen? Vervolgens ga je vooruit verkopen, dus je maakt een deal met een hoop mensen dat je hun matrassen mag cleanen zodra je gestart bent. Dan heb je wat zekerheid ingebouwd en heb je een basis om de lening te verantwoorden en nog veel belangrijker: Meteen cashflow zodra je gaat lenen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.