• 0

CRM oplossing gezocht

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare tool/programma/pakket dat de volgende functionaliteiten bezit:

  • mijn relatiegegevens moet ik erin kwijt kunnen
  • per relatie moet ik agenda kunnen voeren
  • die agenda moet weer een koppeling hebben met mijn basisagenda (waarin alle contactmomenten per dag terugkomen)
  • per relatie wil ik graag dossiers kunnen aanleggen
  • per dossier wil ik graag office documenten kunnen aanmaken en beheren en tevens ontvangen stukken kunnen scannen en opslaan
  • afgehandelde dossiers dienen in een archief terecht te komen
  • Voorts is het handig als ik per dossier een urenregistratie kan bijhouden.

.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je hier beschrijft heet 'CRM', maar dan met een aantal financiële en logistieke opties. Ik ben iets dergelijks aan het ontwikkelen, maar nog niet zover als jij hier beschrijft.

 

Hamvraag:Welk bedrag had je in gedachten?

Als dat bekend is, kunnen we kijken welke pakketten en leveranciers interessant worden.

 

Andere vraag: Welke functionaliteit is absoluut vereist en wat is handig om te hebben? Er zijn vast meer wensen dan wat je hier noemt.

 

Een web-oplossing waar een van mijn partners mee werkt: http://www.salesforce.com/

(Is ook niet iets wat je koopt, maar periodiek betaalt en altijd de nieuwste versie)

 

Kijk eens op http://www.crmsystemen.nl/ Ze bieden daar een crm-box aan die informatie bevat over crm pakketten. Ze bieden trouwens nog veel meer aan, hoor.

 

Er is ook een andere discussie gaande hier op HL waar de CRM kwestie ook aan de orde komt. Is Lotus Notes misschien iets voor je? Ook dat vereist wat ontwikkelwerk.

 

Tip van mij: Wat je ook kiest, wees zeker dat het een 'open' systeem is. Dat houdt in dat de gegevens toegankelijk zijn vanuit andere pakketten, zoals rapportgenerators etc.

 

Noot: In CRN stond een tijdje geleden een artikel over de ontevredenheid die er bestaat over CRM-implementaties: http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=2183

 

Meer links:

http://crm.pagina.nl/

http://crm.startkabel.nl/

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Olafj,

 

Onzettend bedankt voor alle info.

 

Ik had al het donkerbruine vermoeden dat ik naar een CRM pakket zou moeten geloven, maar word daar niet erg vrolijk van. Ik heb bij opdrachtgevers ook wel dergelijke oplossingen gezien, maar deze schieten in functionaliteit te kort, althans voldoen niet aan mijn ideaal.

 

Ik heb in de advocatuur ook pakketten gezien, maar ook deze beantwoorden niet aan mijn ideaal, zijn vaak gebruiksonvriendelijk en bevatten geen of onvoldoende mogelijkheden om de gegevens vanuit andere pakketen te benaderen.

 

Interpolis heeft zelf een systeem ontwikkeld en dat sluit nog het meest aan bij mijn behoefte. Dat programma bevatte alle hiervoor beschreven functionaliteiten en nog veel meer, maar is door de ontwikkeling in eigen beheer zo verschrikkelijk duur en geen haalbare optie.

 

In weboplossingen geloof ik niet. Wellicht dat er goede oplossingen zijn, maar discretie en geheimhouding zijn in mijn vak vereisten. Die garantie bieden weboplossingen niet.

 

Wat ik voor een systeem over heb? Goede vraag, dit hangt van een groot aantal factoren af. Op dit moment kan ik prima volstaan met mijn officepakket, waarin ik een soort eigen CRM systeem heb aangelegd. Ik denk alleen altijd verder vooruit en realiseer me dat ik bij een verdere groei beter nu al naar een efficient systeem kan uitkijken, om later een hoop conversieleed te voorkomen. Het artikel dat je uit CRN had bijgevoegd geeft precies mijn zorg weer.

 

Zo bekeken biedt het bijna perspectieven om zelf iets te ontwikkelen, maar goed ik ben jurist en geen softwaremaker. Toch denk ik dat met name de dienstensector, in het bijzonder adviesbureau's behoefte hebben aan een volledig functioneel pakket dat beantwoordt aan de geschetste uitgangspunten.

 

Ik houd mij dan ook graag aanbevolen voor een goed pakket of om een nieuw pakket eens kritisch tegen het licht van mijn ervaring aan te houden en van commentaar te voorzien. Dus als je de uitdaging aandurft?! ;)

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

CRM ligt voor de hand, misschien helpt het dit eens in het licht van 'projectmanagement' en 'work flow' te bekijken en je ook in de daarvoor beschikbare tools en pakketten te verdiepen.

(Google!)

 

Heb je al wat adviesbureaus bij jou geografisch uit de buurt (die zijn vaak wat gemakkelijker tot inside informatieverstrekking over te halen) gevraagd hoe ze dit oplossen?

Op wat voor manier heb je nu je eigen systeem opgezet? (Benieuwd naar je creativiteit ;D)

 

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In weboplossingen geloof ik niet. Wellicht dat er goede oplossingen zijn, maar discretie en geheimhouding zijn in mijn vak vereisten. Die garantie bieden weboplossingen niet.

Ik begrijp je gevoelens hierover. Opmerking verdient echter wel dat salesforce de mogelijkheid biedt om te linken naar documenten op je eigen harddisk. Al wat je dan over internet verstuurt is een link naar een bestand waar niemand anders bij kan. Maar ja, die adressen enzo staan wel op internet (overigens wel over een beveiligd kanaal met encryptie enzo)

 

Wat ik voor een systeem over heb? Goede vraag, dit hangt van een groot aantal factoren af.

De vraag is belangrijk bij het nagaan van kandidaten. Megalodon is bijvoorbeeld een pakket wat ik eens bekeken heb. Het zat best aardig in elkaar en kostte toen rond de duizend gulden. Als je gaat praten over mySAP enzo, dan moet daar al gauw een nulletje achter en meer. Voor maatwerk geldt hetzelfde.

 

Op dit moment kan ik prima volstaan met mijn officepakket, waarin ik een soort eigen CRM systeem heb aangelegd.

Mits goed ingericht, kun je met Office heel ver komen. Wat ik uit jouw omschrijving opmaak is dat je een containertje zoekt om allerlei Office-documenten in te ordenen en archiveren. Office zelf biedt daar al heel wat mogelijkheden voor. Je mist alleen de belangrijkste database-functionaliteiten om relaties te leggen en processen te automatiseren.

 

Zo bekeken biedt het bijna perspectieven om zelf iets te ontwikkelen, maar goed ik ben jurist en geen softwaremaker.

Laat ik nou beide zijn (alleen dat 'juristzijn' moet je ruim zien, hoor.)

 

Toch denk ik dat met name de dienstensector, in het bijzonder adviesbureau's behoefte hebben aan een volledig functioneel pakket dat beantwoordt aan de geschetste uitgangspunten.

Toch zijn er al zoveel dat ik er nog maar weinig brood in zie om een standaardoplossing te gaan bouwen.

 

Ik houd mij dan ook graag aanbevolen voor een goed pakket of om een nieuw pakket eens kritisch tegen het licht van mijn ervaring aan te houden en van commentaar te voorzien. Dus als je de uitdaging aandurft?! ;)

Die houd ik erin, want ik ben wel voor mezelf bezig met boekhouding, projecten, uren, kilometers, afspraken, taken, adressen en onderlinge relaties. Dus als ik iets heb kom ik misschien even bij je terug.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Op wat voor manier heb je nu je eigen systeem opgezet? (Benieuwd naar je creativiteit ;D)

Annedien,

Ik heb op dit moment een heel gelaagd, basic en open systeem dat hoofdzakelijk zijn beslag vindt in word en waarin de relatie centraal staat. Op zich werkt dit voor een beperkte groep prima, maar met een groei van de onderneming stuit ik op allerlei praktische problemen die met name vallen in de catgorie "hoe meer mensen, hoe meer leed!". Ik wil daarom bij voorkeur toe naar een gesloten systeem en vooral geordend systeem. Met name op dit punt zie ik dat bij mijn relaties fouten worden gemaakt, die ik graag wil voorkomen. Zoals gezegd ben ik tot zover maar één keer een systeem tegengekomen dat mij aansprak en echt in alles voorzag dat een dienstverlener zich maar kan wensen. Vandaar ook mijn vraag c.q. oproep, eigenlijk vanuit de wetenschap en mijn ervaring dat er geen goed alternatief op de markt voorhanden is. Wellicht dat mensen zich aangesproken voelen om met mij na te denken over een goed systeem en wellicht dat te ontwikkelen. Een enkeling heeft hiervoor al een balletje opgeworpen. Als meer mensen zich aangesproken voelen, dan verneem ik dat graag.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dezelfde zoektocht achter de rug naar een 'lean & mean' CRM pakket en kwam uit bij superoffice.nl. Is een Noors pakket met een installed base van 25000 in Europa. Heb SO compleet geinstalleerd op databaseserver met SQL2000 backend aangeschaft. Het meeste wat je wilt zit erin, urenregistratie niet. Mischien hebben ze daar add-on voor. Het is niet zo duur en je kunt er snel mee aan de slag. Nu 6 maanden verder en ik heb inmiddels naast positieve ook negatieve kanten van het pakket ontdekt. Wil je meer weten laat me maar horen.

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit eens een keer een kort onderzoekje gedaan naar CRM systemen en toen kwam Super Office er wel goed uit. Maar dat is inmiddels wel 4 jaar geleden. Ik weet niet hoe het er nu aan toe is.

 

Voor de rest, ben ik net met een project bezig waarbij integratie met SalesForce nodig is, full-fledged CRM systeem, heb geen idee wat het kost, maar het ziet er wel aardig uit (www.salesforce.com).

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat wij niet de enige zijn die met deze vraag rondlopen. Ik ben zelf aan het knutselen gegaan en afgezien van de agendafunctie heb ik alle wensen die jullie genoemd hebben in MS Access kunnen inbouwen. We werken er in ons bedrijf nu een paar week mee en dan blijkt dat zelf geschreven applicaties erg goed kunnen functioneren.

 

Wij denken ook nog over die agendafunctie na? Hoe had je dat precies in gedachten? Volgens mij is het het mooist om dat te integreren met de agendafunctie van bijvoorbeeld Outlook, alleen zou ik niet weten hoe dat moet. Hebben jullie een idee?

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel van een systeem geschreven in MS Acces en werkende met zoals jij nu noemt Outlook is dat je er dan vanuit gaat dat iedereen MS Office heeft.

Als je bijvoorbeeld gaat voor een systeem in PHP/MySQL, dan kan dat benaderd worden vanaf haast alle besturingsystemen zonder dat je er extra (dure) software pakketten bij dient te kopen.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik hier even op inhaken,

 

ik heb zelf met verschillende crm pakketten mogen werken en ben op dit moment bezig een crm pakket "Selligent" zover uit te breiden zodat er ook hele productie omgevingen in kunnen worden opgenomen.

Nou heb ik jullie berichten zitten lezen en aangezien het ook niet al te duur mag worden zou je voor de ze oplossing kunnen gaan.

D.m.v. sql-scripts is het pakket op alle mogelijke manieren aan te passen maar bevat denk ik al voor 90 % datgene wat jullie zoeken.

De prijzen voor het pakket vallen ook wel mee en al je alleen maar licenties hoeft te kopen en je zelf in sql kunt programmeren helemaal.

Het is maar een tip....

P.s. ik ben niet in dienst van dit bedrijf dus ik zit geen reclame te maken ;) meer info kun je vinden bij http://www.dbs.nl

Succes er verder mee

 

Gr Peter

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
In weboplossingen geloof ik niet. Wellicht dat er goede oplossingen zijn, maar discretie en geheimhouding zijn in mijn vak vereisten. Die garantie bieden weboplossingen niet.

 

Wat wellicht een oplossing is, is een LAMP (Linux, Apache, MySQL en PHP) webserver in je eigen netwerk plaatsen met daarop groupware. Je behoudt dan de volledige controle en je kunt met meerdere personen tegelijk inlogggen en werken. Alles via een internet browser en daarmee onafhankelijk of je nu Windows, Mac of Linux gebruikt.

 

De groupware software is Open Source en gratis. Wel moet je even wat tijd investeren om de boel aan de praat te krijgen. Ikzelf heb een drietal pakketten geevalueerd en geïnstalleerd. Elk pakket heeft voor en nadelen.

Op onderstaande websites staat meer informatie:

 

http://www.phprojekt.org/

http://www.egroupware.org/

http://www.moregroupware.org/

Van Moregroupware is een ISO CD image te downloaden waarmee je (na het branden op CD) op een van je PC's in je netwerk kunt opstarten en dan een complete LAMP server hebt met MoreGroupware. Omdat het Knoppix als basis heeft, wordt er niets op de harddisk van de PC geïnstalleerd. CD eruit en je hebt weer je oude (Windows?) pc terug:

ftp://ftp.leo.org/pub/comp/os/unix/linux/mgw-knoppix/

 

Inloggen gaat eenvoudig: typ in een browser http://HET_IP_ADRES . Dit IP adres wordt tijdens het opstarten vanaf de CD aangegeven.

 

Als LAMP server kun je al een oude PC met een P2, 128 MB geheugen en een 2 GB harddisk gebruiken. Deze kan eventueel ook nog als internet router/firewall dienst doen.

 

Op dit forum zijn verschillende bedrijven die je kunnen helpen met Linux en LAMP. (O.a. het bedrijf van Zaphod??!)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat Knoppix een klein stukje van je hardeschijf gebruikt om je documenten op te slaan.

De volgende keer dat je Knoppix dmv de cd weer opstart kan je deze documenten dus ook weer gebruiken.

Het voordeel van Knoppix is dat je niet alles in partities op dient te delen en gewoon van Windows gebruik kan blijven maken. Naja, 'tis wat je een voordeel noemt.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben wellicht niet helemaal duidelijk geweest. De MoreGroupware Knoppix CD is een demo waarmee je zonder een installatie de mogelijkheden van het pakket kunt evalueren. Het kan op een gewone werk PC met Windows die in het netwerk hangt. CD eruit en de PC start weer als werk PC met Windows op.

 

Uiteraard kun je later een echter Linux server installeren. Eventueel met een van de andere genoemde pakketten.

 

Of als veilige file/print/mail server in plaats van één van de PC waarop gewerkt wordt te "misbruiken" als "server" met een gedeelde harddisk. Linux stelt veel lagere eisen aan de hardware dan een Windows server.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wellicht niet helemaal duidelijk geweest. De MoreGroupware Knoppix CD is een demo waarmee je zonder een installatie de mogelijkheden van het pakket kunt evalueren. Het kan op een gewone werk PC met Windows die in het netwerk hangt. CD eruit en de PC start weer als werk PC met Windows op.

Uhhhhhhhhhh :P :o Sorry, ik was even het topic uit het oog verloren, maar hier haak ik toch echt af. Kunnen we even terugkeren naar aarde.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Uhhhhhhhhhh Sorry, ik was even het topic uit het oog verloren, maar hier haak ik toch echt af. Kunnen we even terugkeren naar aarde

 

Helemaal mee eens. Wat Edward wil is een simpele oplossing die gewoon op z'n laptop (of whatever pc draait). Allemaal leuk die oplossingen met Linux en PHP, maar kom op, een jurist die voor zichzelf een groupware server neer gaat zetten, das toch niet handig...

 

Het is inderdaad erg lastig om een simpele oplossing te vinden. Na tallloze zoektochten en vele installaties (ook Linux/PHP stuff) ben ik uiteindelijk gewoon weer uitgekomen bij m'n outlook, een stelletje Excel sheets voor contacten die ik met klanten gehad heb en een ander stelletje voor uren die ik aan een project besteed heb.

 

(off-topic) Daarnaast heb ik voor mijn mail iets gevonden waar ik ontzettend blij mee ben: zoe (www.zoe.nu). Een heel knullig programmaatje wat onafhankelijk van je outlook ook je mail binnenhaalt en die mega-goed doorzoekbaar maakt. Op personen, op bedrijven, op (fysieke) locatie, echt helemaal ideaal. Ik open het, typ iemands voornaam in, krijg alle mails die hij mij ooit gestuurd heeft (of ik hem), klik op z'n werkgever, krijg alle mensen die daar werken die mij ooit een mailtje gestuurd hebben... Installeert als een service in windows, draait gewoon op de achtergrond. (end off-topic)

Link naar reactie
  • 0

Uhhhhhhhhhh Sorry, ik was even het topic uit het oog verloren, maar hier haak ik toch echt af. Kunnen we even terugkeren naar aarde

 

Helemaal mee eens. Wat Edward wil is een simpele oplossing die gewoon op z'n laptop (of whatever pc draait). Allemaal leuk die oplossingen met Linux en PHP, maar kom op, een jurist die voor zichzelf een groupware server neer gaat zetten, das toch niet handig...

 

Het is inderdaad erg lastig om een simpele oplossing te vinden. Na tallloze zoektochten en vele installaties (ook Linux/PHP stuff) ben ik uiteindelijk gewoon weer uitgekomen bij m'n outlook, een stelletje Excel sheets voor contacten die ik met klanten gehad heb en een ander stelletje voor uren die ik aan een project besteed heb.

 

(off-topic) Daarnaast heb ik voor mijn mail iets gevonden waar ik ontzettend blij mee ben: zoe (www.zoe.nu). Een heel knullig programmaatje wat onafhankelijk van je outlook ook je mail binnenhaalt en die mega-goed doorzoekbaar maakt. Op personen, op bedrijven, op (fysieke) locatie, echt helemaal ideaal. Ik open het, typ iemands voornaam in, krijg alle mails die hij mij ooit gestuurd heeft (of ik hem), klik op z'n werkgever, krijg alle mensen die daar werken die mij ooit een mailtje gestuurd hebben... Installeert als een service in windows, draait gewoon op de achtergrond. (end off-topic)

 

Dank je Aleph,

 

Op zich zoek ik wel naar een oplossing die past binnen een netwerk, zodat meerdere personen tegelijk kunnen werken. Ik begrijp uit de reacties dat er talloze mogelijkheden zijn. Prima, zodra het uur U zich aandient zal ik er ook een deskundige (en die zijn hier vast wel te vinden ;D) in betrekken die mij helpt om een netwerk en oplossing bouwen. Althans indien en en voor zover die alsdan nog niet is gevonden. Aan het begin van dit topic vrioeg ik of er oplossing bestaat voor mijn ICT probleem. Bij voorkeur in een totaalpakket, maar naar ik gaandeweg heb begrepen wordt dit toch een maatwerk.

 

Ondertussen werd ik bij toeval in een opdracht geconfronteerd met een vergelijkbaar probleem waar ik zelf een oplossing voor zoek. Daarvoor heb ik samen met een ICT'er een voortgangscontrolesysteem voor dossiers en contracten gebouwd in Access. Dezelfde opzet kan ten dele dienen als basis voor mijn eigen CRM / ERP systeem. Aldus heb ik al een uitgangspositie. Omdat Imigo hierin ook geïnteresseerd was, heb ik hem gisteravond alvast laten meekijken. Jelmer en Olafj hebben hebben al kenbaar gemaakt ook mee te willen denken in een systeem dat voor een breder publiek geschikt kan zijn. Er komt vast iets moois uit. Zodra er meer bekend is zal ik jullie daarover informeren. Bedankt in ieder geval tot zover voor alle reacties.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

MsAccess is toevallig een van mijn specialiteiten...

 

Zowel het database ontwerp als het programmeren van de gebruikersinterfaces (VBA),

maken van afdrukken (rapporten, facturen, etc.)

 

Zo heb ik voor een bedrijf een pakket gemaakt in access, waarin personen, bedrijven,

leveranciers, inkoop, projecten, urenverantwoording en facturen zitten.

 

Was voor een klein bedrijfje met ongeveer 4 man (wisselde afhankelijk van de drukte).

 

Als er tzt vragen zijn hoor ik het wel!

Link naar reactie
  • 0

MsAccess is toevallig een van mijn specialiteiten...

 

Zowel het database ontwerp als het programmeren van de gebruikersinterfaces (VBA),

maken van afdrukken (rapporten, facturen, etc.)

 

Zo heb ik voor een bedrijf een pakket gemaakt in access, waarin personen, bedrijven,

leveranciers, inkoop, projecten, urenverantwoording en facturen zitten.

 

Was voor een klein bedrijfje met ongeveer 4 man (wisselde afhankelijk van de drukte).

 

Als er tzt vragen zijn hoor ik het wel!

Bedankt, we houden het in gedachte,

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hallo Edward,

 

Ik heb denk ik iets wat jouw en je collega´s zou kunnen helpen. Ik heb ooit voor een verzekeringskantoor een uitbreiding op microsoft Outlook geschreven. Wat dit pakket kan is alles plus meer wat jij vraagt inclusief de agendakoppeling zoals jij die beschrijft. Als je nog op zoek bent laat het mij maar even weten dan neem ik contact met je op of stuur je een demo.

 

Gr. marcel

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare tool/programma/pakket dat de volgende functionaliteiten bezit:

  • mijn relatiegegevens moet ik erin kwijt kunnen
  • per relatie moet ik agenda kunnen voeren
  • die agenda moet weer een koppeling hebben met mijn basisagenda (waarin alle contactmomenten per dag terugkomen)
  • per relatie wil ik graag dossiers kunnen aanleggen
  • per dossier wil ik graag office documenten kunnen aanmaken en beheren en tevens ontvangen stukken kunnen scannen en opslaan
  • afgehandelde dossiers dienen in een archief terecht te komen
  • Voorts is het handig als ik per dossier een urenregistratie kan bijhouden.

.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.