• 0

min/max contract

hallo,

 

ik heb een vraagje omtrent een min/max contract van 3 tot 24 met uitloop van 30 uur.

 

wanneer moet je deze persoon meer uren bieden, als de werknemer bijvoorbeeld maandelijks meer dan 160 uur gemiddeld werkt.

 

met vriendelijke groeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoewel ik denk dat dit een werknemersvraag is zal ik toch even antwoorden.

 

Als je elke week meer werk dan die 30 uur, bijvoorbeeld gemiddeld 40 uur in een periode van 3 maanden, dan heb je van rechtswege een arbeidsovereenkomst van 40 uur voor onbepaalde tijd. Blijf je onder die 30 uur zitten dan wordt het huidige contract gehandhaaft en gebeurt er verder niets.

Link naar reactie
  • 0

het is nu dus een vorm van nul uren terwijl er rond de 150 a 160 uren gewerkt wordt, normaal zou dit dan toch over gaan naar een uren contract.

 

Een nul uren contract of een oproepcontract is bedoeld voor incidentele uren, als je dus iemand een min of meer regelmatig arbeidspatroon laat werken, dan wordt de overeenkomst dus omgezet in een parttime overeenkomst.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

het is nu dus een vorm van nul uren terwijl er rond de 150 a 160 uren gewerkt wordt, normaal zou dit dan toch over gaan naar een uren contract.

 

Een nul uren contract of een oproepcontract is bedoeld voor incidentele uren, als je dus iemand een min of meer regelmatig arbeidspatroon laat werken, dan wordt de overeenkomst dus omgezet in een parttime overeenkomst.

 

groet

erik

 

150 á 160 uur per maand staat gelijk aan gemiddeld 36 tot 40 uur per week en houdt dus een fulltime contract in ;)

Link naar reactie
  • 0

het is nu dus een vorm van nul uren terwijl er rond de 150 a 160 uren gewerkt wordt, normaal zou dit dan toch over gaan naar een uren contract.

 

Een nul uren contract of een oproepcontract is bedoeld voor incidentele uren, als je dus iemand een min of meer regelmatig arbeidspatroon laat werken, dan wordt de overeenkomst dus omgezet in een parttime overeenkomst.

 

groet

erik

 

150 á 160 uur per maand staat gelijk aan gemiddeld 36 tot 40 uur per week en houdt dus een fulltime contract in ;)

 

oke, alleen het is niet zo dat er elke week meer dan 30 is gewerkt. ook af en toe 24 of juist weer 50.

Link naar reactie
  • 0

En dat is waarom de wetgever heeft bepaald dat het gemiddelde van drie maanden de vermoede omvang van de arbeidsduur is.

 

 

dat klopt, maar ik wil zeker van mijn zaak zijn, vandaar dat ik het hier na vraag.

dus als je drie maand zoveel uur werkt en dat deelt dan ben je eigenlijk verplicht om een vast contract aan te bieden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.