• 0

Mogelijke zakenpartner wil inzicht in persoonlijke financien

Iemand met wie ik mogelijk een bedrijf wil starten, wil dat wij elkaar inzicht geven in onze persoonlijke financiën (dus belastingaangiftes, priverekeningen, etc.). Daar heb ik eigenlijk geen trek in, want dat vind ik prive.

 

Ik vroeg me af wat in dit geval de rechten en plichten zijn. Hoe kun je dit oplossen zodat je met een gerust hart samen in een bedrijf kunt stappen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Rechten en plichten lijken mij niet de onderwerpen waar je aan moet denken als je in de positie bent dat je bezig bent wederzijds vertrouwen op te bouwen.

 

Wat wel van belang is dat je voor jezelf moet bepalen hoe ver je bereid bent te gaan. De juridische constructie is uiteraard van belang om te beoordelen hoeveel informatie redelijk is. Is er geen sprake van een BV of gelijkwaardige zelfstandige rechtspersoon dan is het vragen van inzage in de privé financiën zelfs heel verstandig.

Link naar reactie
  • 0

[...]

 

Wat wel van belang is dat je voor jezelf moet bepalen hoe ver je bereid bent te gaan. De juridische constructie is uiteraard van belang om te beoordelen hoeveel informatie redelijk is. Is er geen sprake van een BV of gelijkwaardige zelfstandige rechtspersoon dan is het vragen van inzage in de privé financiën zelfs heel verstandig.

Vandaar mijn vraag, bij een BV zie ik het nut niet echt zitten, in het slechtste geval worden de aandelen van de partij met financiële problemen te koop aangeboden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat inderdaad om vertrouwen en voor mij geldt natuurlijk dezelfde vraag als voor mijn partner. Geen van beiden willen we dat de persoonlijke situatie van een van beiden op een gegeven moment de toekomst van de onderneming bedreigt. Dus om een overwogen beslissing te kunnen maken of je met iemand in een bedrijf wilt stappen, wil je inzicht in de risico's, waaronder die van de persoonlijke financiële situatie.

 

Toch lijkt me ook bij volledig inzicht die zekerheid beperkt. Stel bijvoorbeeld dat je huis afbrandt en de verzekering het niet dekt?

 

Welke manieren bestaan er om elkaar dit inzicht te geven / zekerheid te bieden? Een kopie van je betaalrekening is natuurlijk een mogelijkheid, maar wat als je je prive situatie toch prive wilt houden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.