Goedenmiddag beste forumgebruikers,

allereerst zal ik mij even voorstellen.ik ben student MBO bouwkunde aan het regio college te Zaandam. ik ben 20 jaar en ben op het moment bezig met mijn laatste stage. hierna wil ik doorgaan naar het HBO die 3 jaar duurt. in het weekend ben ik bij mijn vriendin of is zij bij mij waardoor ik eigenlijk geen echte dagen heb waarop ik kan werken. het zou idiaal zijn voor mij om vrij in de avonduren te kunnen werken waardoor ik op het volgende idee kwam.

ik heb tijdens mijn stage op het vmbo stagegelopen bij een binnenhuis architect die freelancers voor hem leit werken. dit zou ik graag ook willen waarnaar ik contact met deze man heb gezocht. hij wil mij werk aanbieden maar ik moet een factuur naar hem sturen. na wat rondvraag gedaan te hebben kwam eruit dat ik dan mijn eigen bedrijf moet starten.

ik dacht laat ik maar eens een forum opzoeken waar ze mij verder kunnen helpen. even kort samengevat. ik wil graag savonds in mijn vrije uren bouwkundige tekeningen maken voor in ieder geval 1 werkgever. ik ben wel van plan als deze werkgever niet genoeg werk voor mij heeft om meer opdrachtgevers te gaan zoeken.

hoe zou ik dit het beste op kunnen starten?

[Mod edit: naam verwijderd]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26647-tekenbureau-voor-in-de-avonduren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

Hier een aantal tips:

1) Het handigste is om, in beginsel, een eenmanszaak op te richten. Dit houdt in dat jij hoofdelijk aansprakelijk bent voor dit bedrijf ( kortom: krijgt er iemand nog geld van je, dan kunnen ze dat op jou persoonlijk verhalen )

Het inschrijven doe je door naar de Kvk te gaan ( kijk even op hun site ). Deze registratie kost tussen de 50 en 80 euro ( afhankelijk van je woonplaats ).

2) Nu je dit hebt gedaan, krijg je automatisch een BTW nummer van de belastingdienst.