• 0

webwinkel ondernemingsplan

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

In tegenstelling tot mijn boven buurman. Is het starten van een webwinkel niet zo simpel als het lijkt. Heb daar een tijdje terug zelfs een column over geschreven hier op HL.

 

Op www.kvk.nl kan je bijvoorbeeld een voorbeeld ondernemingsplan vinden. Maar op diverse sites van banken (Abnamro, ING) kan je ook voorbeelden vinden.

 

Probeer eerst voor jezelf in maximaal 2 kantjes een omschrijving te geven van wat kernpunten.

Wat ga je doen?

Hoe ga je het doen?

Waarom is jou idee het beste?

Etc.

 

Vanuit dat kan je dan later een ondernemingsplan schrijven. Belangrijk is ook om te bepalen voor wie je het precies schrijft. Schrijf je het voor je zelf? Of voor iemand anders.

Link naar reactie
  • -1

Een webwinkel starten vergt waarschijnlijk net zoveel kosten en energie als het starten van een normale winkel. Enig verschil is dat je je winkel nu fictief inricht en dat je geen winkelruimte hoeft te huren.

 

Om je virtuele winkel er mooi uit te laten zien moet je toch flnk in de buidel tasten. Maar vergeet niet dat, met de juiste strategie, je deze investering er dik uit kan halen.

 

Mensen die iets willen beginnen, maar daar geen euro voor over hebben zullen niet slagen. Een goed begin is het halve werk!

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande stellingen. Als je er maar genoeg hart en ziel in steekt, de juiste mentaliteit hebt en vooral: weet waarmee je bezig bent, dan kan je het toch met een relatief kleine investering erg ver schoppen, dat is mijn eigen ervaring.

 

Natuurlijk is het niet zo dat je moet denken dat je voor een paar meijer een shop kan opzetten en vervolgens rijk kan worden, maar dat is ook de verkeerde mentaliteit.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

dank jullie wel voor alle reacties, Weten jullie ook toevallig waar je goedkope maar mooie shirts en vesten voor kinderen kan kopen zonder merk. Ik weet van fruit of the loom enz. Maar ik bedoel echt mooie kleren. Zonder merk. Moet ik dan echt naar het buitenland gaan?

Link naar reactie
  • -1

Eens met wouter.

Als je wat bedreven bent online en geen digibeet bent kun je voor weinig geld geweldige dingen doen online.

Mensen die het design uithanden geven en online marketing.. ja dan ben je veel geld kwijt.

 

De vergelijking dat online net zo duur/moeilijk is als een echte winkel gaat nergens over.

Ik heb mijn webshop voor onder de 1000 euro en doe de marketing & design zelf.

Inrichten van de shop kost niets! alleen wat tijd. Een echte winkel kost je geld om dingen weg te zetten

op die dure grond die je moet huren. die grond online is een 10tje per maand.

 

Daarnaast heb je veel minder last van allerlei verzekeringen.

 

Link naar reactie
  • 0

Eens met wouter.

Als je wat bedreven bent online en geen digibeet bent kun je voor weinig geld geweldige dingen doen online.

Mensen die het design uithanden geven en online marketing.. ja dan ben je veel geld kwijt.

 

De vergelijking dat online net zo duur/moeilijk is als een echte winkel gaat nergens over.

Ik heb mijn webshop voor onder de 1000 euro en doe de marketing & design zelf.

Inrichten van de shop kost niets! alleen wat tijd. Een echte winkel kost je geld om dingen weg te zetten

op die dure grond die je moet huren. die grond online is een 10tje per maand.

 

Daarnaast heb je veel minder last van allerlei verzekeringen.

 

 

 

Als je goed had gelezen schreef ik dat de opstartkosten hetzelfde zijn. Althans, niet veel schelen. En dan heb ik het NIET over de winkelruimte. Volgende keer iets beter lezen aub.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

... Een echte winkel kost je geld om dingen weg te zetten op die dure grond die je moet huren. die grond online is een 10tje per maand...

 

Als je serieus van start wil gaan met je webwinkel en daar, net als met een traditionele winkel gelijk van moet leven gaat dat vergelijk niet op. Je moet nog steeds een ruimte hebben om je voorraad in kwijt te kunnen en je moet die flinke voorraad ook nog inkopen. Een fatsoenlijke webwinkel komt voor kosten te staan die een traditionele winkel niet heeft. Zo maak je een veel grotere kans op retouren (mensen durven op afstand veel meer) en onredelijke garantieclaims. De webwinkel moet de goederen versturen en dus ook goed inpakken.

 

Een webwinkel geeft de mogelijkheid om klein te starten, zonder aan dure contracten vast te zitten. Een enkeling heeft met goed ondernemerschap, een dosis geluk, veel kunde op gebieden die eigenlijk niet bij een detaillist thuis horen, binnen korte tijd een mooie onderneming neer gezet. Hij/zij heeft daar dan ook hard voor moeten werken.

Verreweg de meeste webwinkels die zo beginnen hebben niet de middelen om snel te groeien en blijven dus vrij klein en kunnen er niet van leven. Dat zijn meer "bijverdienshops" dan serieuze ondernemeingen, niets op tegen op zich overigens.

 

Wij zijn ook met € 1000,00 begonnen bijna vier jaar geleden maar konden alleen groeien door alle inkomsten uit de onderneming er direct weer in te steken. We hebben ons ondernemingsvermogen met flink kunnen verveelvoudigen en daar zelfs de laatste twee jaar een deel ondernemersvergoeding uit kunnen halen. Als we dit pad zouden doorzetten kunnen we over twee tot drie jaar spreken van een onderneming waar ons gezin van kan leven. We gaan nu echter met vreemd kapitaal een grote sprong voorwaarts maken anders blijft het kwakkelen de komende jaren.

Link naar reactie
  • 0

Nou zou toch eens kijken naar deze webshop www.seoshop.nl Die vragen een bepaald percentage van je omzet, maar de website zit qua SEO goed inelkaar. En wat ik heb gezien is de backoffice ook niet mis. In het begin moet je veel meer bezig zijn met online marketing want voordat je goed gevonden wordt in google ben je wel even bezig. Naderhand kun je dan gaan uitbreiden. En als je op deze manier begint kun je de markt verkennen waar je je in gaat begeven. Ik heb zelf 2 jaar een webwinkel gehad en geloof mij de concurrentie in veel branches is enorm. Uiteindelijk is het mij niet gelukt want mijn kennis van online marketing was in die nihil.

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

@jolanda (ea) als ik zo kijk naar seoshop.nl dan beheersen ze zelfs de basale beginselen van het gebruik van zoekwoorden niet eens, dus daar zou ik niet al mijn geld opzetten. Wellicht is hun systeem SEO vriendelijk, maar dan zou ik een ander het SEO gedeelte laten doen.

 

Overigens heet Nic Oud in Heerhugowaard een bedrijfsonderdeel waarin ze een groot deel van de logistiek voor webwinkels voor hun rekening nemen. Geen idee wat ze daarvoor vragen, maar zo kan je een deel van het werk uitbesteden bij een partij die weet hoe & wat mbt opslag, verzenden etc.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Een webwinkel kost zeker minder dan een stenen winkel. Wij horen dat ook vaak als argument waarom een leverancier niet wil leveren: omdat zijn klanten wel een stenen winkel hebben, meer overhead kosten, en dus een kleinere marge draaien dan webwinkels. Omdat webwinkels dus een hogere marge kunnen maken, gaan ze vaak weer lager in de verkoopprijs, wat zowel imago van het merk, als de stenen winkels schaadt. (schaad.. schaadt... -dt kan ik niet, sorry).

 

Ik begrijp dat erg goed, en heb sommige merken alsnog weten over te halen met de afspraak dat ik me aan de advies verkoopprijzen zal houden. Helaas hebben andere stenen winkels, die ook een webwinkel hebben deze afspraak niet, waardoor ik soms best wel prijzig ben in vergelijk met anderen. Maar helaas, ik wil het merk graag voeren, en dus heb ik de restrictie maar te accepteren.

 

De prijzen voor de huur van een winkel vind ik echt exorbitant, en zou mij ervan weerhouden een echte winkel te openen. Tuurlijk heb ik weer meer kosten voor het maken van reclame, maar volgens mij staat dat niet in verhouding.

 

het enige wat wel gelijk is, zijn de kosten van je voorraad! je moet nog steeds een voorraad opbouwen, en dat kost geld. Maar dat kan ook geleidelijk. Wij hebben ook het grootste deel van de winst steeds teruggestopt in het bedrijf, en zijn nu pas op een punt dat ons gezin er van kan leven. De voorraad is juist, het aantal producten is juist, en we hebben een naam opgebouwd met veel herhaalaankopen van klanten. Daar zul je toch eerst in moeten investeren voordat je er geld uit kan halen. Bijkomend voordeel, op deze manier rustig groeien zorgt ervoor dat we helemaal geen geld hebben hoeven lenen bij een bank, behalve af en toe gebruik van de kredietmogelijkheid op de zakelijke rekening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.