• 0

Ik werk nu met Dreamweaver, maar wil technisch veel meer

Goede morgen allen,

 

Sinds enkele dagen ben ik mij aan het verdiepen in Dreamweaver MX 2004.

Het lukt mij nu (doormiddel van een cursusboek) een eenvoudige website te bouwen.

Nu wil ik het volgende toepassen in mijn website:

 

-   Een klant moet kunnen inloggen op zijn/haar eigen account en daar verschillende foto’s kunnen plaatsen.

-   Ik wil dat de klant dit via een formulier kan doen (zelfde als een advertentie plaatsen op marktplaats) zodat de klant naam, adres, geb datum etc in kan vullen en foto’s toe kan voegen die op zijn/haar eigen computer staat.

-   Een bezoeker van de site die geïnteresseerd is in de gegevens die door de klanten ingevoerd worden, moet toegang kunnen hebben tot deze gegevens en foto’s om deze te bekijken (eventueel ook met eigen gebruikersnaam/wachtwoord).

-   Daarnaast wil ik een zoekmachine op de site waardoor een bezoeker van de site een klant kan zoeken op bepaalde criteria (naam, geboorte datum, adres etc).

 

Graag wil ik jullie vragen welke boeken ik aan kan schaffen om deze technieken toe te passen op mijn website.

Ik wil ook graag weten of ik er goed aan heb gedaan om Dreamweaver te gebruiken (ik vind het tot nu toe een fijn programma, maar las op een topic dat Wordpress ook een goed programma is).

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Vast bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Niels,

Als je net begint met Dreamweaver zal dit nog een hele klus kunnen worden (ik weetniet hoe je voorkennis is van HTML/CSS/PHP/etc. maar ik ga er even van uit dat die nihil is....)

Je optie om Wordpress te gebruiken klinkt wat dat betreft een stuk voor de hand liggender met betrekking tot de opties die je wilt hebben. Hierbij is het wel handig als je kennis hebt van bovenstaande technieken, omdat je hier wel 1 en ander in zult moeten/willen wijzigen...

Je spreekt wel over een specifieke manier om met klantgegevens om te gaan, en ik weet niet hoeveel gebruikers daarvan gecharmeerd zullen zijn!

Ik zou zeggen, check www.wordpress.org eens, en je bent binnen 5 minuten aan de slag (tenminste, ze claimen dat je binnen 5 minuten een standaard site online hebt staan (in mijn geval waren het er 3...;)

 

Succes!

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Even voor de goede orde: Dreamweaver en Wordpress zijn 2 totaal verschillende dingen. Dreamweaver is een editor om op html of wysiwyg niveau websites mee te maken. Wordpress is een cms systeem, die je op een host draait. Dreamweaver is een uitstekend programma om een website in elkaar te zetten. Voor de dynamische wensen, die jij aankaart, zul je op zijn minst kennis van een scripttaal als php moeten hebben. Als je dat leuk vindt, moet je je daar zeker in gaan verdiepen. Daar zijn genoeg boeken over te vinden. Wil je niks programmeren dan kun je ook een systeem als Wordpress inzetten. Daar zijn legio plugins voor te krijgen en daar zit vast wel iets tussen wat jij wilt.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

@ Douwe Beckman,

 

Ik heb wordpress geïnstalleerd, maar ik ga toch voor Dreamweaver. Maar bedankt voor uw reactie!

 

Ik hoor graag tips voor Dreamweaver.

 

 

Groet Niels

 

Met "tips" zal je er niet komen. Je moet kennis hebben van html/php en mysql et cetera. Je moet dus een php betand een database laten aanspreken.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Als je programmeren leuk vindt, kun je het zeker gaan doen, maar verwacht niet dat je het zo in elkaar hebt zitten. Daar ben je wel even zoet mee, zeker als je er totaal geen kennis en ervaring mee hebt. Als je het programmeren niet ziet zitten, dan denk ik dat je toch moet uitwijken naar een kant en klaar systeem als Wordpress.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

PHP heeft een zeer goede website: http://php.net en verder zijn er vele tutorials te vinden. Het is aan te raden een stabiele basis te gebruiken zoals Zend als je geen programmeerervaring hebt omdat het je dwingt volgens een beetje gangbare structuren te werken.

 

Maar even business technisch gezien: Dit gaat je een hoop tijd kosten ten opzichte van een ervaren programmeur. Het resultaat zal niet snel zo goed zijn omdat je nog niet de ervaring hebt. Heb je al eens gekeken of het business wise wel handig is om dit zelf te doen? Lijkt me dat je meer te doen hebt dan uren leren en programmeren?!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

PHP heeft een zeer goede website: http://php.net en verder zijn er vele tutorials te vinden. Het is aan te raden een stabiele basis te gebruiken zoals Zend als je geen programmeerervaring hebt omdat het je dwingt volgens een beetje gangbare structuren te werken.

 

Nou ja, Zend is in het begin wellicht een stukje te hoog gegrepen. En voor de kleine dingetjes, die de TS wil nog niet echt nodig. Het kan altijd later nog. Het leren programmeren is al moeilijk genoeg. Als we dan ook nog met termen als mvc, oo, design patterns e.d. gaan gooien, dan wordt de TS helemaal ontmoedigd.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

PHP 5 in 10 minuten

MySQL in 10 minuten

Basiscursus PHP 5

 

Er zijn enorm veel boeken, die allemaal wel prima zijn.

 

Ik ga eens wat bestellen!

Het is voor mij op dit moment meer een hobby dan een must.

Ik heb een leuk idee, en neem de tijd om dit uit te werken.

 

Ik ga hier mee aan de slag!

Mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie van mij!

 

Voor nu ontzettend bedankt, ik ben weer een stapje verder.

 

Nog een laatste vraag: de mogelijkheid om ieder z'n eigen account te hebben op een site, noemt men dit MySQL-databases??

 

Groet Niels

Link naar reactie
  • 0

PHP heeft een zeer goede website: http://php.net en verder zijn er vele tutorials te vinden. Het is aan te raden een stabiele basis te gebruiken zoals Zend als je geen programmeerervaring hebt omdat het je dwingt volgens een beetje gangbare structuren te werken.

 

Nou ja, Zend is in het begin wellicht een stukje te hoog gegrepen. En voor de kleine dingetjes, die de TS wil nog niet echt nodig. Het kan altijd later nog. Het leren programmeren is al moeilijk genoeg. Als we dan ook nog met termen als mvc, oo, design patterns e.d. gaan gooien, dan wordt de TS helemaal ontmoedigd.

Ik voorkom graag dat er weer een site de lucht in geknald wordt die compleet niet gestructureerd en onveilig in elkaar zit. Voor business gebruik is wat MVC o.i.d. toch eerder noodzaak dan leuk voor er bij. Het moet wel onderhoudbaar, veilig, stabiel, enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een database is een ander woord voor een gegevensverzamelbak. Daar kun je dus allerlei soorten informatie in opslaan, wat erg handig is bij grotere dynamische websites. MySQL is een database, maar er zijn er meer zoals MSSQL, Oracle, Postgresql. User accounts kun je ook in een database stoppen. Met php haal je de informatie weer op en vergelijk je dat bv met wat men heeft ingevoerd in een loginscherm.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Een database is een ander woord voor een gegevensverzamelbak. Daar kun je dus allerlei soorten informatie in opslaan, wat erg handig is bij grotere dynamische websites. MySQL is een database, maar er zijn er meer zoals MSSQL, Oracle, Postgresql. User accounts kun je ook in een database stoppen. Met php haal je de informatie weer op en vergelijk je dat bv met wat men heeft ingevoerd in een loginscherm.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

@ Douwe Beckman,

Ik heb wordpress geïnstalleerd, maar ik ga toch voor Dreamweaver. Maar bedankt voor uw reactie!

Ik hoor graag tips voor Dreamweaver.

Groet Niels

1 tip om te starten : w3schools.com.

Beter zal je niet vinden voor de basis onder de knie te krijgen...

 

dreamweaver is zoals reeds aangehaald een editor, je bent er helemaal niets mee als je niets van scripting kent.

Er is wel een wysiwyg tool in dreamweaver voor buttons enz. maar daar blijft het in men ogen ook bij.

Dreamweaver zorgt er gewoon voor dat sommige dingen automatisch voor je worden getypt terwijl je aan het typen bent.

 

Als je vast zit in dreamweaver (omwille van de oudere versie) kan je aptana proberen, dit is gratis te downloaden en wordt steeds bijgewerkt. Op zich doet het er niet toe want je zou het net zo goed in wordpad knn schrijven. Maar het zou knn dat dreamwever mx de nieuwere php 5 functies niet herkend of zo... K bedoel niet dat je ze niet kan gebruiken, gewoon dat ze misschien niet worden herkend en dus anders dan normaal worden gehighlight. k zou het echt niet weten... ikzelf gebruik dreamweaver quasi nooit

 

Maar lees eerst maar de tutorials over xhtml, php en mysql op w3schools.com.

Aan de reactie (quote) denk ik dat je nog veel te leren hebt ;D succes

Ook ik leer nog dagelijks, zit dagelijks op het net te zoeken naar oplossingen voor bepaalde problemen enz.. nochtans heb ik al enkele jaren ervaring en heb ik net een 1 jaar durende php cursus achter de rug....maar met een beetje inzet kom je er zeker wel... ooit hehe

 

Link naar reactie
  • -1

Ik zelf had totaal geen ervaring met dreamweaver, totdat ik youtube filmpjes ging kijken.

 

Ik gebruikte het programma Adobe Dreamweaver Cs3, volgensmij gebruik jij dezelfde.

 

Maar mijn gouden tip is dus 'ga gewoon naar youtube en zoek op: toturial dreamweaver cs3'

 

Zo kom je vanzelf op andere filmpjes! Geloof mij dit moet je toch echt eventjes proberen.

 

Groetjes, Bob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.