• 0

Tool ter verbetering van je website. Heeft iemand hier een mening over?

http://gtmetrix.com/

 

Dit kwam ik vandaag tegen; ik ben geen IT-er, wie heeft hier verstand van?

 

Snellheid van je site is nu officieel een SEO -rankingfactor en dus belangrijk om goed te scoren in Google.

ik ben benieuwd naar de reaktie van experts mbt deze tool.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

Dag José,

 

Ja, de snelheid waarmee een website laadt wordt nu ook door Google meegenomen in haar algoritmen. Maar het is zeker niet het belangrijkste criterium, dat blijft relevantie van de content, gevolgd door populariteit van de site.

 

Je moet de belangrijkheid van een snel ladende pagina zien in de juiste context: die van de gebruikers ervaring. Een gebruiker vindt het relatief vervelend als hij 5 seconden moet wachten op een pagina, maar als de content die hij dan voorgeschoteld krijgt precies is wat hij zoekt: geen probleem. Kan hij zijn antwoord ook van een andere pagina krijgen, dan probeert hij dat wellicht. En het is dan de bedoeling van Google om in dat geval die andere pagina al als eerste te tonen.

 

Google zal je website echt niet minder ranken indien je pagina een halve seconde minder snel is dan je concurrent. De gebruikerservaring voor de snelheid van laden is dan niet significant anders. Veel belangrijker is dan dus de content.

 

Terug naar de tool: die is nuttig om te zien waar eventuele optimalisatie van snelheid behaald kan worden. Maar het gaat daarbij om het grote beeld: geeft de tool slechts enkele puntjes aan, dan is het de moeite niet waard om die te optimaliseren.

 

Ik heb even naar de details gekeken van de aanbevelingen. Er staan er een aantal bij die wel hout snijden, maar er zijn er ook een aantal vergezocht. Tekst files comprimeren bijvoorbeeld hoeft helemaal geen positief effect te hebben op de snelheid: het decomprimeren kan op sommige PC's veel tijd in beslag nemen.

 

Bottomline: let op de grootte van je plaatjes (niet groter dan 100kb), zorg voor efficiënte HTML codering, met design in een aparte CSS file. En test dan de snelheid van je pagina's op verschillende PC's, met verschillende Internet verbindingen. En zijn de resultaten naar tevredenheid, ga je dan weer vooral zorgen maken om de content van je websites.

 

Link naar reactie
  • 0

Bottomline: let op de grootte van je plaatjes (niet groter dan 100kb), zorg voor efficiënte HTML codering, met design in een aparte CSS file. En test dan de snelheid van je pagina's op verschillende PC's, met verschillende Internet verbindingen. En zijn de resultaten naar tevredenheid, ga je dan weer vooral zorgen maken om de content van je websites.

 

Mee eens...

unieke

& meta tags, goedgekozen trefwoorden, correcte xhtml & andere dingen zoals seo urls zullen je positie veel meer beïnvloeden dan de laadtjd van een pagina.

 

Sorry pjvdmeer, maar testen op verschillende pc's vind ik overdreven, tenzij er een vermoeden is dat er een probleem is

Belangrijker is testen in verschillende browsers ( vooral javascript toepassingen knn problemen geven )

Link naar reactie
  • 0

@bernard1980: je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik ben het bovendien met je eens: mijn advies om te testen is alleen voor diegenen die zich er zorgen over maken.

 

Hetzelfde geldt voor testen in meerdere browsers: dat hoeft ook alleen als je vermoed dat een gebruikte techniek er niet goed uitziet in bepaalde browsers (IE6 met name).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.