• 0

Holding / BV

Momenteel heb ik een BV - zonder holding structuur. Vanwege verschillende business redenen heeft mijn account mij geadviseerd om een holding structuur te creeren. Om het fiscaal aantrekkelijk te maken is het voorstel als volgt:

 

Bestaande BV omvormen in Holding

 

Onder de holding een nieuwe BV 'hangen' (doorzakken) waarin mijn huidige business activiteiten worden geplaatst. Eventuele nieuwe / toekomstige activiteiten / bedrijven kunnen in nieuwe BVs onder de holding komen te hangen. Tevens zullen Holding en BV(s) een fiscale eenheid gaan vormen.

 

Kan iemand aan mij bevestigen dat deze constructie geen negatieve fiscale consequenties / verassingen heeft?

 

Dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Feit blijft dat je dan nog steeds voor de B.V.'s jaarrekening moet opstellen.

 

On: Wanneer alles op de juiste manier gedaan wordt heeft dit geen negatieve gevolgen.

Ik neem aan dat je adviseur een stappenplan voor je heeft opgesteld?

 

Als je een LTD Holding structuur erboven zet hoef je alleen voor de bestaande BV een jaarrekening op te stellen. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Als je een LTD Holding structuur erboven zet hoef je alleen voor de bestaande BV een jaarrekening op te stellen. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten.

 

Zou je dit kunnen toelichten? ongeacht de rechtsvorm hoor je in Nederland toch gewoon gegevens vast te leggen of zie ik dit nu verkeerd, deponering voor companies house is toch alleen maar de deponering voor de VPB dien je toch gewoon in Nederland een aangifte te verzorgen?

 

Of mis ik iets

 

gr

erik

Link naar reactie
  • 0

Nee want de LTD's staan niet ingeschreven in Nederland en hoef je dus ook niets mee te doen in Nederland. Het bedrijf wat de LTD's opricht verzorgt de aangiftes in Engeland. Althans, bij mij gebeurt dat wel.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Laten we dat maar niet doen lijkt me. Even opsommen:

 

[*]2 LTD's oprichten. Als je zelf de kanalen weet in de UK samen ongeveer 300 euro.

[*]Jaarlijkse bijdrage voor 2 LTD's aan Companies House

[*]Jaarlijkse deponeringsplicht bij Companies House in de UK

 

Nog los van vragen van de fiscus wat die twee LTD's dan precies doen en waarom die niet in NL geregistreerd staan. Of de UK fiscus wat die LTD's in de UK doen. Fiscaal landen die LTD's in een van beide landen en zijn daar dus onderworpen aan belastingheffing. Slapend of niet!

 

En de vraag waar Alain in loondienst is, welke BV/LTD het pensioen kan toezeggen en/of opbouwen en hoe de BV dividend kan uitkeren aan een aandeelhouder (niet zijnde Alain dus!)

 

Zonde van al dat geld en moeite ;)

 

@Alain: dit is een zeer gebruikelijke manier voor het omvormen van een enkele BV naar een Holding structuur. Geen fiscale verrassingen.

 

De extra kosten voor een de administratie en het jaarwerk van een Holding BV belopen wellicht € 1.000 tot € 1.500 per jaar.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.