• 0

Veel jonge oproepkrachten nodig: hoe verloning regelen?

Hallo allemaal,

 

voor een nieuwe onderneming heb ik 10 tallen jongeren nodig in verschillende gebieden die op oproepbasis gaan werken.

Als er een klus is krijgen zij een e-mail en kunnen deze klus accepteren. Het gaat in de meeste gevallen om 0 tot 12 uur per week zeer flexibel.

 

Hoe kan ik de verloning het beste doen? en wat zijn de kosten?

Zelf heb ik er helemaal geen ervaring mee. Marge is erg laag dus iemand voor de salarisadministratie aannemen zit er niet in.

 

Zelf doen?

Payrolling?

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Mattiepelzer,

 

Keuze maken voor zelf verlonen of payrolling, is afhankelijk van wat je wilt en hoe je dat wilt.

 

Payrolling

 

Over payrolling is al aardig wat geschreven op dit forum, hier een overzicht van deze artikelen.

 

een kleine toelichting, payrolling is zelf de werknemers zoeken en vervolgens het werkgeverschap neerleggen bij een payrolling bedrijf. Een vorm van uitzendwerk dus. Voordeel is dat je zelf geen werkgever bent, je maar een factuur krijgt, geen aparte verzekeringen hoeft te nemen. Nadeel is dat dit vaak duurder is dan zelf personeel aannemen.

 

Zelf in dienst nemen

 

Als je zelf mensen in dienst neemt, dien je dus een personeelsadministratie aan te leggen, contracten, gegevens bewaren enz. daarnaast dien je het salaris, loonheffingen, pensioenpremies e.d. zelf af te dragen. De bedragen worden vaak door accountant, boekhouder of salarisservicebureau voor je berekend. Over het algemeen is dit een goedkopere oplossing dan payrolling. Je moet wel zelf de verzekeringen tbv ziekte e.d. regelen.

 

Ten slotte

 

Aangezien je aangaf dat je marge laag is, zou ik als ik jou was eerst op een rijtje gaan zetten wat een en ander je kost, payrolling kan je marge namelijk nog meer onder druk zetten. Wat te doen? vraag offertes op en laat dan berekenen wat je kwijt bent als je deze mensen zelf in dienst neemt. Zo kan je zien wat naast je persoonlijke voorkeuren ook je financiele marge gaat worden.

 

ik heb laatst voor een bedrijf het verschil berekend payrolling tov zelf in dienst nemen en kwam tot de schrikbarende conclusie dat deze firma ruim € 40.000 per jaar (ongeveer 1600 arbeidsuren per maand) meer kwijt was dan zelf in dienst nemen. Uiteraard is deze berekening alleen geschikt voor genoemd bedrijf en kan het voor jou wel helemaal geen verschil uitmaken, maar meten is weten.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Een payroll bedirjf lijkt me de beste oplossing. LEt op je hebt een belastingvoordeel voor scholieren, neem een payroll bedirjf dat dit bedrag niet in zijn eigen zak steekt.

Het belsatingvoordeel is geloof ik maar 10 cent per uur, maar op jaarbasis kan dat aardig oplopen.

 

 

Ik heb alles laten doen door www.spam.nl. Hebben me erg goed geholpen.

 

Je moet wel heel erg tevreden zijn, dat wanneer je een schoonmaakbedirjf hebt je in de 3 antwoorden die je plaatst allemaal het payroll bedirjf aanbeveelt. Ze mogen erg blij zijn met zo'n opdrachtgever.

Link naar reactie
  • 0

Marge is erg laag dus iemand voor de salarisadministratie aannemen zit er niet in.

 

Salarisadministratie is iets wat veel administratiekantoren en accountants zelfs uitbesteden. Je bent vaak al klaar voor € 10,00 per loonstrook. Zoals Erik al zei: payrolling is duurder dan de salarisadministratie uitbesteden, dus dan ben je er denk ik al snel uit.

 

Toch levert payrolling wel een aantal voordelen op die je ongetwijfeld kan vinden als je de link van Erik aanklikt. Ik zou me in jouw geval eerst eens heel goed laten informeren over alle mogelijkheden en vervolgens laten adviseren wat in jouw geval de beste optie is.

 

Ik weet niet waar je gevestigd bent, maar als dat in Noord-Brabant is, weet ik wel iemand. Als je meer wilt weten van die contactpersoon, stuur me maar een PM.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Het is mij niet duidelijk of je te maken hebt met één soort dienst of dat de arbeid in meerdere sectoren verloont moet worden.

 

Bij één sector moet toch ook mogelijk zijn om iemand in deeltijd aan te nemen voor de loonadministratie, met behulp van een loonprogramma als b.v. roosroos kom je dan al ver.

 

Er zijn ook wel boekhouders die deze dienst aan bieden tegen een gematigd tarief.

Het genoemde bedrag van € 10,00 per loonstrook of € 120,00 per persoon per jaar komt mij niet als goedkoop over bij de aantallen die jij noemt.

 

Succes met de zoektocht.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is mij niet duidelijk of je te maken hebt met één soort dienst of dat de arbeid in meerdere sectoren verloont moet worden.

 

Bij één sector moet toch ook mogelijk zijn om iemand in deeltijd aan te nemen voor de loonadministratie, met behulp van een loonprogramma als b.v. roosroos kom je dan al ver.

 

Dat maakt toch niet zo veel uit, als je naar diverse branches uitzendt, kom je al heel snel in de uitzendhoek terecht, en dat is weer één branche ;)

 

Daarnaast weet TS nog niet eens of hij zelf in dienst wil nemen of dat hij gaat payrollen.

 

 

Er zijn ook wel boekhouders die deze dienst aan bieden tegen een gematigd tarief.

Het genoemde bedrag van € 10,00 per loonstrook of € 120,00 per persoon per jaar komt mij niet als goedkoop over bij de aantallen die jij noemt.

 

 

Daar ging deze discussie ook niet over toch? ik ben het met je eens dat voor tientallen jonge mensen verlonen een tientje wel erg duur is, los nog van het aantal verloningstijdstippen (week of maand), maar het lijkt me duidelijk dat de meeste onder ons ;) met staffels werken.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat in deze situatie payrolling inderdaad het beste is.

Het klopt dat je er iets meer voor betaald, maar op het einde van de rit kan het goedkoper uit komen dan zelf mensen in dienst te hebben.

Je mag niet onderschatten wat een salarisadministrateur kost, vooral als je veel mensen nodig hebt voor een beperkt en wisselend aantal uren.

Ik heb dit zelf ondervonden en na een jaar payroll heb ik moeten vaststellen dat ik op het einde goedkoper uit was met payrolling.

Tel daar bij op dat je geen risico hebt, zoals doorbetaling bij ziekte, maar ook als je niet tevreden bent over iemand kun je zonder poespas de samenwerking stop zetten (let op! dit geldt omgekeerd ook!).

Ik zou je wel willen adviseren om heel goed rond te kijken voor een goede, betrouwbare Én betaalbare payrollorganisatie.

Er zit veel kwaliteitsverschil in en ook het prijsverschil kan gigantisch zijn.

Ik heb nu een payrollorganisatie in de arm genomen die me hetzelfde biedt voor ca. 4 euro per uur/per persoon goedkoper.

Het loont dus zeker de moeite om even te 'shoppen'.

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit zelf ondervonden en na een jaar payroll heb ik moeten vaststellen dat ik op het einde goedkoper uit was met payrolling.

 

Zou je dit eens kunnen toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar, ik hoor niet vaak heb nog nooit gehoord dat je aan het eind goedkoper bent met payrolling.

 

gr.

erik

Link naar reactie
  • 0
Hallo allemaal,

 

voor een nieuwe onderneming heb ik 10 tallen jongeren nodig in verschillende gebieden die op oproepbasis gaan werken.

Als er een klus is krijgen zij een e-mail en kunnen deze klus accepteren. Het gaat in de meeste gevallen om 0 tot 12 uur per week zeer flexibel.

 

Hoe kan ik de verloning het beste doen? en wat zijn de kosten?

Zelf heb ik er helemaal geen ervaring mee. Marge is erg laag dus iemand voor de salarisadministratie aannemen zit er niet in.

 

Zelf doen?

Payrolling?

 

 

even off-topic: in 3 topicstarts 3 verschillende plannen voor een onderneming met zeer verschillende activiteiten. vraag mij zelf af hoe serieus je bent met al deze plannen?

 

Op de vraag hoe te regelen en de kosten daarvan kunnen anderen veel beter antwoord geven. Zelf heb ik heel veel te maken met jeugdig personeel al dan niet op oproepbasis of voor vakantiewerk. Mijn ervaring daarmee is dat het verloop onder deze groep heel hoog is. Bij payrolling misschien van minder belang maar als je ze zelf aan neemt gaat er ontzettend veel tijd en geld in zitten. Iedere keer weer een contracten en loonstroken maken.

 

wat wil je die jonge oproepkrachten eigenlijk gaan laten doen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit zelf ondervonden en na een jaar payroll heb ik moeten vaststellen dat ik op het einde goedkoper uit was met payrolling.

 

Zou je dit eens kunnen toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar, ik hoor niet vaak heb nog nooit gehoord dat je aan het eind goedkoper bent met payrolling.

 

gr.

erik

 

Doordat ik 5-6 verschillende krachten heb, met allen een verschillend aantal uren, verschillend loon, etc.... kostte mij dit bij de salarisadministrateur een redelijk bedrag. Het ging in mijn situatie over max. 10 uur per week, dus als ik dan de kosten van de s.a. berekende over het aantal uren, dan had ik een redelijke opslag te betalen per uur.

Ik ben toen overgestapt naar payrolling bij een grote uitzendorganisatie, maar dit was ook vrij prijzig waardoor ik +/- aan hetzelfde bedrag kwam als toen ik ze zelf in dienst had.

Ik ben toen op aanraden van collega's verder gaan kijken naar andere payrollorganisaties en heb daar info en offertes opgevraagd.

Uiteindelijk heb ik een payrollbedrijf gevonden die in orde is met alle papieren én tegelijkertijd een pak goedkoper was.

Ik maak nu sinds een jaar gebruik van hun diensten en ben erg tevreden over de service.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.