Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
isla
isla
Hallo,
Ik heb vanalles geprobeerd om antwoord te vinden op mijn vraag. Ik heb wel al veel over het onderwerp gelezen: de nieuwe wet inzake personen/handelsvennootschappen, met name de openbare vennootschap.
Situatie: 2 BV's die eigenaar zijn van een holding BV, die op zijn beurt 3 werk BV's onder zich heeft. In deze situatie worden de overhead kosten in de holding BV gemaakt en doorbelast naar de werk BV's. De werk BV's hebben hun eigen omzet. De 2 eigenaar BV's sturen facturen naar de holding BV voor hun management diensten.
Probleem: al dat onderlinge gefactureer, met de opslagen en BTW.
Ik dacht aan de volgende oplossing: een OV oprichten en alle BV's als vennoten met een bepaalde verdeelsleutel betreffende de winst of verlies. De BV's worden voor hun gedeelte elk belast in hun eigen BV. Maar is het dan noodzakelijk dat alle omzet van alle BV's in de OV zitten, dus alle facturen vanuit de OV ? Het lijkt me wel, hoe kan men anders winst maken ? En de overhead kosten zouden dan naar de OV moeten ?
Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken.
Isla
Isla
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag