• 0

Een Duitse GmbH en de Nederlandse BV

Al enige tijd heb ik een geschil met een ondernemer in het grensgebied. Van deze ondernemer heb ik nog e.e.a. te vorderen maar heb het idee van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Beslag op de bankrekening is ook al nul komma nul.

 

Mijn idee is dat de ondernemer bewust kiest voor een constructie in het grensgebied. Zo worden de auto's "gehuurd" van de Duitse onderneming en rijden vrolijk in Nederland rond. Nu ben ik voornemens een incassokortgeding te starten. Verder ben ik op de hoogte dat er voorraden zijn in Nederland en Duitsland.

 

Kortom, wie heeft er ervaringen met dergelijke ondernemingsvormen. Want dat laatste is denk ik bewust voor gekozen. In Nederland is niks te halen, mogelijk in Duitsland wel. Kun je bijvoorbeeld onder een Holding BV een Duitse GmbH plaatsen?

 

Verder wonen de directeuren in Duitsland maar houden kantoor in Nederland.

Kortom, een ingewikkeld iets. Het gaat mij niet om de poen, wel het principe.

 

Mvrgr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vordering staat open als oud werknemer bij werkgever. De onderneming is een Nederlandse BV. De ondernemer gaat vrolijk verder met activiteiten, dat moet toch uit een ander potje komen denk ik zo. Vraag me af of er Uberhaupt nog omzet wordt gemaakt in die Nederlandse BV.

Link naar reactie
  • 0

Dag Robin

 

Als je een vordering hebt op de NL BV, dan wordt het al erg lastig om die te gaan verhalen bij een andere BV in datzelfde concern. Die andere rechtspersonen waren immers jouw werkgever niet.

 

Verder spijt het mij, maar zet ik een slotje op dit topic. HL is bedoeld als ondernemersforum en werknemersvragen/-claims en -eisen vallen buiten onze scope.

 

Probeer je vraag anders hier: http://rechtenforum.nl/

 

Groet

Joost

 

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.