• 0

Marketing nieuwe website?

Wij zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van een nieuwe website, waar mensen offertes aan kunnen vragen voor hun opdracht/klus. Voor deze opdracht/klus zoeken wij dan weer de juiste vakmensen (die bij ons zijn aangesloten) en deze kunnen dan een offerte maken voor de opdrachtgever. Nu betreft het een nieuwe website, dus in het begin hebben we nog geen aangesloten vakbedrijven. In de eerste maanden is dan ook het doel om zoveel mogelijk vakbedrijven te laten aanmelden, waarna de website pas echt 'live' gaat zodat mensen opdrachten kunnen plaatsen. De vakbedrijven kunnen het systeem eerst een aantal maanden gratis proberen.

 

In de eerste maanden willen we ons dus vooral richten op aanmeldingen van vakbedrijven, daarna uiteraard op zowel aanmeldingen van vakbedrijven als op opdrachtplaatsingen. Wie heeft goede ideeën en/of suggesties voor de promotie van deze nieuwe website?

Op zoek naar een stijlvolle leren laptoptas?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat de beste manier zou zijn om op fora's waar veel ondernemers zitten

reclame te maken. Dan bedoel ik niet spammen, want daar win je niks mee, maar

bijvoorbeeld advertisement plaats aanvragen. Kijk ook eens of je in lokale bladen

of misschien in ondernemersbladen een advertentie kan plaatsen. Ik ben zeker geïnteresseerd

in je concept. Ik zou hier graag meer over horen, is er al een url waar ik kan kijken?

 

Gr Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je de vakbedrijven vooral zelf moet gaan benaderen. Dus bellen of brieven schrijven. Daarmee kun je ook direct in het kort uitleggen wat de bedoeling is van je website. Met een advertentie in een forum verwacht ik niet dat je heel veel reactie zult krijgen.

 

Ik denk dat advertenties plaatsten wel een goeie manier is om de consument te bereiken. Gepaard met een persbericht.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al geprobeerd om ondernemers uit een aantal branches te benaderen en ze tijdelijk een gratis plaats te geven? Het is makkelijker om na verloop van tijd geld te gaan vragen wanneer men er profijt van heeft gehad. De concurrenten van die bedrijven willen er naar verloop van tijd bij komen en zullen er dan mogelijk al voor willen betalen. Daarnaast is een volle website makkelijker te verkopen aan nieuwe bedrijven.

3pix.nl: professionele websites, webshops en web applicaties

Link naar reactie
  • 0

Er is erg veel concurrentie in deze branche. Grote bedrijven die daar veel in geïnvesteerd hebben. Hoe denk je deze concurrentie aan te kunnen?

 

Ik zou nu beginnen met 1 specifieke doelgroep, daar 1 unieke site voor bouwen. Deze doelgoep aanschrijven en nabellen eventueel in een later stadium een adwords campagne erop zetten om de site een boost te geven. (en natuurlijk om te scoren)

 

Actie bv eerste 10 offerte aanvragen gratis. (zonder verplichtingen)

 

Heb je ook nagedacht over het systeem zelf? Is nogal een complex verhaal. Inschrijven / uitschrijven / tijdelijk stop zetten / aantal offerte aanvragen / welke positie (bedrijf ) / facturering / logo's toevoegen enz. enz.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich goed idee, maar je bent niet de eerste. Bovendien heb je een kapitaalkrachtige concurrent: werkspot.nl Ik ken ze, omdat men reclame op tv heeft gemaakt. Daar zit heel wat geld achter. Ik denk ook dat je je moet toespitsen op een onderdeel hiervan.

 

Maar je hebt zoal een flink budget hier voor nodig. Misschien is het een idee om je te concentreren op een deel van Nederland. Geloof dat je met adwords (en Marktplaats) in een deel van Nederland kan adverteren. Daarmee houd je de advertetiekosten in de hand.

 

Het zal hoe dan ook een project zijn met een lange adem. Succes.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Een vakman kan inderdaad in elke branche 'zitten', echter richten wij ons op 'Huis & Tuin' gerelateerde branches. Er is al behoorlijk wat concurrentie op dit gebied, echter denken wij dat ons systeem beter en gebruiksvriendelijker is, voor zowel de klant als de vakbedrijven. Hierdoor hopen wij dus toch een goede positie in te kunnen nemen in deze markt.

 

Op zoek naar een stijlvolle leren laptoptas?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.