• 0

CPC-model voor affiliates

Beste Leden,

 

Mijn eerste post op HL en ben benieuwd naar jullie mening/advies over het volgende:

 

Een deel van onze bedrijfsactiviteiten zijn gericht met name binnen de affiliate marketing. Diverse verdien, vergoedings modellen zijn denkbaar. Voor een nieuw netwerk kwam ik uit op de volgende vraag, heeft een CPC - verdienmodel anno 2010 nog toekomst. Heb hier over gesproken met een collega en een aantal webmasters. De reacties waren en zijn nogal verdeeld. Nu ben ik benieuwd wat jullie mening/advies hier over is.

 

#affiliatemarketing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tsjah,

 

Als je daarmee ook sales binnenhaalt en niet alleen bezoekers die op een (advertentie) link klikken om vervolgens meteen weer weg te gaan, dan heb je niks aan je klik.

 

CPC model bij affiliates is vooral bedoeld om die eerste boost van partijen die mee doen aan je programma te krijgen. Ik denk dat op de lange termijn een affiliate model op basis van CPA, het beste werkt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik denk dat het ook van je doelstelling afhangt. Als je echt uit bent met je campagne op directe verkoop (of informatie verzameling) en daar ook een bedrag tegenover wilt zetten zal je niet snel voor cpc kiezen. Echter als je doelstelling meer branding gericht is en in mindere mate afhankelijk van directe omzet kan cpc best ingezet worden lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Precies, een CPC alleen is voor de publisher niet aantrekkelijk denk ik. Wat als je 50K bezoekers door stuurt. Zeker wat jij ook benoemd Yannick de eerste boost is belangrijk.

 

Een CPC model met een lead/sale vergoeding spreekt mijzelf aan zeker in de opstartfase.

 

Jij hebt het over CPA, is dat niet interessant mits je van de merchants de mogelijkheden krijgt dat wij publishers de aanbiedingen helemaal kunnen integreren in onze website zodat we nog beter dit soort zaken kunnen afstemmen op de bezoekers. Zelf denk ik dat je dan op termijn ook een betere conversie gaat krijgen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.