Heb jij ook zo'n hekel aan HL? / Verhoog je productiviteit in 3 stappen!

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Eigenlijk haat ik forums, omdat als ik eenmaal mee doe aan discussies, ik het niet kan laten om steeds weer te kijken of er al weer nieuwe reacties zijn. En als ik eenmaal actief aan een forum mee doe, ik ook alle berichten op het forum lees, op het moment dat ze verschijnen.

 

Dat kost me meerdere uren per dag.

 

Ik ben ook vaak op het internet op zoek naar het een of ander, en van het een komt het ander en voor ik het weet ben ik een paar uur verder.

 

Helemaal niet productief.

 

Ik heb gisteren een addon voor firefox ontdekt die dit probleem aanpakt: LeechBlock.

 

Hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven dat je tussen 9-12 en 13-17 uur op geen enkele website kan komen behalve een paar die je aangegeven hebt, dat je je mail alleen tussen 16-18 uur kan lezen, en dat je alleen op higherlevel kan komen tussen 22-23:30 's avonds.

 

Ik raad het je aan :)

 

 

Link naar reactie

En als je dan net in een middag iets wilt zoeken op dit forum of op een andere website? Die hulpmiddelen hangen me onderhand de neus uit. Het gaat om je eigen mentaliteit, verantwoordelijkheid en interesse. Bovendien ben je geen kind meer, waarvoor het surfgedrag moet worden ingeperkt.

 

Als je werkt en dat werk kent geen vraagstukken, hoef je niet te surfen. Als je vraagstukken hebt of interesses, dan kun je bladen lezen en het internet raadplegen. Heb je vrije tijd, kun je gaan wandelen, sporten, zwemmen e.d. maar ook dan kun je gaan surfen voor de fun. Je kunt zelfs al dan niet online gamen.

Link naar reactie

Hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven dat je tussen 9-12 en 13-17 uur op geen enkele website kan komen behalve een paar die je aangegeven hebt, dat je je mail alleen tussen 16-18 uur kan lezen, en dat je alleen op higherlevel kan komen tussen 22-23:30 's avonds.

Zit er ook een blokkade in dat je niet voortdurend je instellingen kunt wijzigen ... ;)

Link naar reactie

En als je dan net in een middag iets wilt zoeken op dit forum of op een andere website?

 

Je geeft inderdaad dan een beetje vrijheid op. Je zult dan een tijdje moeten wachten met zoeken.

 

Die hulpmiddelen hangen me onderhand de neus uit. Het gaat om je eigen mentaliteit, verantwoordelijkheid en interesse. Bovendien ben je geen kind meer, waarvoor het surfgedrag moet worden ingeperkt.

 

Ja, mij hangen die brillen, wasmachines en rekenmachines ook de neus uit >;( Dat is hetzelfde natuurlijk.

 

Je moet naar het resultaat kijken: ben je met de software, bril, wasmachine effectiever bezig? Dan gebruiken.

 

Het internet is gewoon erg verslavend. Je moet er echter anders dan seks, sigaretten, drank en TV wel gebruik van maken voor je werk.

 

Ik ga het filter activeren. Tot 10 uur ;)

Link naar reactie

Zit er ook een blokkade in dat je niet voortdurend je instellingen kunt wijzigen ... ;)

 

Ja :)

 

Je kunt ervoor kiezen om het filter niet te kunnen wijzigen als het actief is, en je kunt het moeilijk maken de instellingen te wijzigen door een erg lange 32/64 random code in te moeten voeren.

 

Ik had mijn filter ingesteld zodat ik alleen tussen 17 en 19 uur op higherlevel kon, nu pas kan ik dit dus veranderen.

Link naar reactie

Het ligt dus weer aan een ander i.p.v aan jezelf.......

Get a grip on yourself..... :)

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie

eigenlijk wel een interessant topic. herken er veel van en inderdaad HL is ook verslavend. Ben wel benieuwd hoelang iedereen per dag op HL zit.

 

Zelf schat ik dat ik iedere dag ongeveer een half uur op HL aanwezig ben. En als ik dan toch bezig ben klik ik ook nog even door naar nog een paar andere favo sites. Per dag toch gauw 1-2 uur kwijt aan al dat internetten. :(

 

 

 

 

Link naar reactie

Belachelijk idee. Ik neem aan dat je ook al een alcoholslot en snelheidsbeperker op je auto hebt gezet... Heb je ook zo'n filter voor de TV? Als hier een markt voor is, zie ik er ook nog wel eentje voor de tijdslot-knijper voor op de zak chips en het ga-nu-eens-sporten telefoonterreurteam...

 

Link naar reactie

De argumenten tegen zijn gebaseerd op: "je moet maar genoeg zelfdiscipline hebben". Dat is redeneren vanuit een ideaal, niet vanuit de praktijk.

 

Analoge situaties zijn:

 

[*]Een schaal met koekjes voor een kind van 4 zetten net voor het eten

[*]Een roker een sigaret aanbieden

[*]Een alcoholist een drankje aanbieden

[*]Een leuk persoon van het andere geslacht advances laten maken

 

In de ideale wereld ga je niet op verleidingen in, maar in de echte wereld gebeurt dat wel.

 

Een hele goede manier om die verleidingen te weerstaan is door ze uit je omgeving te bannen: geen sigaretten aanbieden, geen drank aanbieden, en een slotje op het internet op bepaalde tijden.

 

Vind je het ook een belachelijk idee om iemand die net gestopt is met roken geen sigaret aan te bieden?

 

 

Anyway, de mensen die het probleem wel zien raad ik van harte aan gebruik te maken van: LeechBlock. Daarom startte ik dit topic. ::)

Link naar reactie

:)

 

Wat ik hier zeg is toch heel simpel / common sense / psychologie 101. Het verbaast me dat zoiets simpels als dit niet begrepen wordt door een aantal mensen.

 

Je kunt je beter focussen op dat waar je mee bezig bent, en zo krijg je veel meer gedaan.

 

Werk je liever in een rustig kantoor, of op een plek waar je constant aan de kop wordt gezeurd... Ook al prefereer je het tweede, dan nog zal onderzoek vertellen dat je in de eerste situatie productiever bent.

 

Link naar reactie

Een hele goede manier om die verleidingen te weerstaan is door ze uit je omgeving te bannen: geen sigaretten aanbieden, geen drank aanbieden, en een slotje op het internet op bepaalde tijden.

 

Nee, dat is geen goede manier.

 

Je verslavingen ontlopen maakt niet dat de verslaving verdwijnt (nu we toch de link tussen HL en sigaretten leggen).

 

Het gaat om bewustwording. Je opent HL vanuit automatisme en op dat moment moet je denken 'oh, ik open HL' en vervolgens voor jezelf systematieken ontwikkelen om daarmee om te gaan.

Dat werkt zo voor drugs, voor drank, voor sigaretten, voor gokken en ook voor HL.

 

Vind je het ook een belachelijk idee om iemand die net gestopt is met roken geen sigaret aan te bieden?

Als ex-roker: Ja , belachelijk idee. Confrontatie werkt soms beter dan ontwijking en uiteindelijk moet de roker daarmee leren omgaan

 

 

Frans

Link naar reactie

Tja, zo geredeneerd vind ik de beste verslavingszorg het geheel onthouden.

- een alcoholist zou helemaal niet moeten drinken, ook niet van 11 tot 12

- een roker die gestopt is rookt niet, ook niet alleen op verjaardagen

- een kind van vier mag geen koekje voor het eten, ook niet wanneer de trommel op tafel staat

- avances van het andere geslacht zijn geen excuus om vreemd te gaan

 

Kinderen hebben behoefte aan grenzen en dan kan een programmaatje handig zijn. Echte internetverslaafden laten zich er niet door tegenhouden. Zij hebben gewoon hulp nodig.

Link naar reactie

- een alcoholist zou helemaal niet moeten drinken, ook niet van 11 tot 12

- een roker die gestopt is rookt niet, ook niet alleen op verjaardagen

 

Klopt beide:

 

Zie verslaving als een vuur wat je uit wil krijgen. Dat kost tijd en 100% uit zal heel moeilijk zijn.

Door op feestjes en partijen toe te geven aan je verslaving voedt je dat vlammetje weer tot vlamniveau en kost het alleen maar meer moeite om er weer vanaf te blijven.

 

Frans

Link naar reactie

Nee, dat is geen goede manier.

 

Je verslavingen ontlopen maakt niet dat de verslaving verdwijnt (nu we toch de link tussen HL en sigaretten leggen).

 

Welles :)

 

Als we over het bekendere voorbeeld van nicotineverslaving hebben, dan hebben we het over de fysieke craving ervoor, je hebt zin aan de rush die de nicotine je geeft. De fysieke craving vermindert na een tijdje (totdat je er weer eentje opsteekt).

 

Als jij die periode kan doorstaan door geen beschikking over sigaretten te hebben, dan is dat toch een effectieve manier?

 

Daarna voel je nog misschien wel een zekere craving, maar die kun je dan met een ander ding opvullen. Brood of water bijvoorbeeld.

 

Als ex-roker: Ja , belachelijk idee. Confrontatie werkt soms beter dan ontwijking en uiteindelijk moet de roker daarmee leren omgaan

 

Als confrontatie altijd beter werkt dan ontwijking had je gelijk gehad, maar dat is niet zo.

 

Link naar reactie

Zo mensen, mijn kinderslot is er weer af...

 

Inmiddels heb ik de volgende elementen tot mijn beschikking:

-Malibu met cola

-Sigaretten

-Koekjes om de maag te vullen

-Internet, om even op dit forum te kijken

 

 

Nu ontbreekt alleen nog die persoon van het andere geslacht om me te verleiden...KOM MAAR OP! ;D (Grapje)

 

Toch heb ik het idee dit geheel vrijwillig te doen, en ik kan me ervan weerhouden! Oke, sigaretten niet...Maar de rest dan weer wel...

 

Zal er daarom een code zitten op de private spice zender van KPN? ??? ??? ??? Anders lig ik natuurlijk de hele dag met Pino te spelen!

Terug op aarde.

Link naar reactie

Nee, dat is geen goede manier.

 

Je verslavingen ontlopen maakt niet dat de verslaving verdwijnt (nu we toch de link tussen HL en sigaretten leggen).

 

Welles :)

 

Als we over het bekendere voorbeeld van nicotineverslaving hebben, dan hebben we het over de fysieke craving ervoor, je hebt zin aan de rush die de nicotine je geeft. De fysieke craving vermindert na een tijdje (totdat je er weer eentje opsteekt).

 

Als jij die periode kan doorstaan door geen beschikking over sigaretten te hebben, dan is dat toch een effectieve manier?

 

Daarna voel je nog misschien wel een zekere craving, maar die kun je dan met een ander ding opvullen. Brood of water bijvoorbeeld.

 

Als ex-roker: Ja , belachelijk idee. Confrontatie werkt soms beter dan ontwijking en uiteindelijk moet de roker daarmee leren omgaan

 

Als confrontatie altijd beter werkt dan ontwijking had je gelijk gehad, maar dat is niet zo.

 

 

Fout!

 

Uit onderzoek is gebleken dat mensen niet beter presteren onder druk.

 

Als je geen sigaretten hebt, maar wel wilt, dan is de kans om te stoppen met roken aanzienlijk kleiner.

 

Tenzij er bewust wordt gekozen om te stoppen met roken, daardoor geen sigaretten tot de beschikking zijn en dan komen we dus uit op: erkenning...

 

Een boef leert niet van het weghouden bij de politie... ;)

 

EDIT: Het is ook persoon afhankelijk...

Terug op aarde.

Link naar reactie

Daarna voel je nog misschien wel een zekere craving, maar die kun je dan met een ander ding opvullen. Brood of water bijvoorbeeld.

 

Nog maar even off topic dan:

Wat een onzin!

 

Roken verhoogt tijdelijk je endorfine aanmaak. Bij niet rokers is het endorfine niveau vaak stabiel. Ga je roken dan produceer je tijdelijk meer endorfine en na verloop van tijd daalt dat niveau tot onder wat je gewend was. Op dat moment steek je er weer een op. Dat geeft de fysieke verslaving. En die kun je niet vervangen door iets anders.

 

Het niet voor de hand hebben van een sigaret wil nog niet zeggen dat dan vanzelf je endorfine niveau weer herstelt. Daar gaan vaak een aantal weken overheen en in die weken is het erg moeilijk om dan weg te blijven van de peukenbalie in de AH. Het niet voor handen hebben, is namelijk al te makkelijk op te lossen !!

 

En dan nog zitten er in je hersens allemaal prettige herinneringen in de vorm van kruisverbanden tussen handelingen en roken. Denk aan koffie, lunchpauze, seks, wakker worden, lange autorit, etc.

 

Dat doorbreken is vaak nog moeilijker dan twee weken niet paffen ;)

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Zie verslaving als een vuur wat je uit wil krijgen. Dat kost tijd en 100% uit zal heel moeilijk zijn.

Door op feestjes en partijen toe te geven aan je verslaving voedt je dat vlammetje weer tot vlamniveau en kost het alleen maar meer moeite om er weer vanaf te blijven.

 

Ik denk dat veel mensen het niet lukt van hun verslaving af te komen doordat ze het mechaniek van verslaving niet begrijpen. Als ze dit beter begrijpen is de kans op succes groter.

 

Uit mijn geheugen (lang geleden):

Je hersenen hebben (volgens mij waren het) endorfinereceptoren. Als endorfine zich bindt aan deze receptoren voel je je goed. Nicotine lijkt heel erg op (volgens mij was het) endorfine, dus je hersenen reageren daar hetzelfde op: als nicotine aan je endorfinereceptoren bindt, voel je je goed.

 

Dus, elke keer dat je een sigaret rookt voel je je goed.

 

Je hersenen hebben een beperkt aantal endorfinereceptoren, minder dan dat er nicotine binnenkomt. De endorfinereceptoren zullen dus, als je net een paar sigareten gerookt hebt, bezet zijn.

 

Als je dan dus nog meer sigaretten rookt, zul je geen grote rush meer krijgen.

 

Na verloop van korte tijd (minuten/uren) zullen een groot gedeelte van de nicotine moleculen weer hun weg vervolgen, en zul je weer een rush krijgen als je weer een sigaret opsteekt. Enzovoorts.

 

Herhaal deze cyclus maar lang genoeg, en je hersenen zullen meer endorfinereceptoren aanmaken (omdat ze zo vaak bezet zijn) en de individuele receptoren zullen minder gevoelig worden. Dat zorgt ervoor dat als je een tijdje rookt je meer moet roken om dezelfde rush te krijgen als die je in het begin had.

 

Als je nu dan een tijdje niet rookt, komen er meer en meer endorfinereceptoren vrij, en zul je dus een grotere en grotere rush krijgen als je na een week of twee weer begint te roken.

 

Als je stopt met roken zal na verloop van erg lange tijd (jaren) deze endorfinereceptoren weer in getale afnemen, maar ook al gaan ze terug naar het niveau van voordat je rookte, je hebt nu de link gemaakt tussen roken en het goede gevoel, dus je kunt nooit meer van je verslaving afkomen. Je kunt het alleen maar managen.

 

De succesvolle ex-roker is diegene die dit goed managed.

 

Normale gang van zaken bij het stoppen met roken is dat je een keertje stopt, terugvalt, nog een keertje stopt, nog een keertje terugvalt, nog een keertje langer stopt, nog een keertje terugvalt, nog een keertje langer stopt, en dan misschien niet meer terugvalt.

 

Als mensen dit zouden weten zou het succespercentage al beter zijn. Nu hebben ze vooral een groot gevoel van falen, terwijl het gewoon de normale gang van zaken is, en ze het gewoon nog een keer moeten proberen.

 

Elke keer leer je een beetje meer over hoe je het proces moet managen, en elke keer ben je dan ook een stukje succesvoller, totdat je het uiteindelijk een keertje lukt.

Pfff... In het arsenaal van de goede manager van zijn verslaving is ontwijking een hele goede. Verslavingsklinieken werken minder goed omdat daar de ontwijking van buiten opgelegd is, als de ontwijking zelfopgelegd is werkt het al veel beter.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.