• 0

Wedstrijdelement

Hallo,

 

Op mijn site heb ik een wedstijdelement. Mensen die op de site komen kunnen op de de foto's stemmen. Men kan maximaal 5 sterren geven.

Nu is de site sinds woensdag online en zie ik al een probleem verschijnen. Er zijn meerdere mensen met 5 stemmen. Op zich niet zo erg want op de foto's die deze maand geplaatst worden kan men tot eind deze maand stemmen.

 

Het probleem is echt dat als er maar 1 keer gestemd wordt en men krijgt dan 5 sterren dan zou dit betekenen dat dit de winnaar is. Terwijl als er op een foto meerder keren gestemd wordt en er is bv een keer 3 stemmen gegeven dan wordt het gemiddeld lager. Dan zou dit een verliezer zijn terwijl meer mensen de moeite hebben genomen om die foto te ranken.

 

Weet iemand een oplossing voor dit stemsysteem? Loten is geen optie want dan zu ik elke maand een notaris moeten inschakelen. Daarbij wint dan de gelukkige winnaar en niet de mooist beoordeelde.

 

Groeten Danielle

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost, ik denk dat ik jouw optie neem. Alleen foto's waar meerdere keren opgestemd is doen mee aan de eindstrijd.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Daniëlle,

 

Kun je niet gewoon het aantal gegeven sterren optellen? Degene met het meeste aantal sterren wint dan. Dat wordt wel vaker gedaan, zie bijvoorbeeld hier.

 

Gevolg is wel dat een foto met 100 keer één ster hoger eindigt dan een foto met 10 keer 5 sterren. Hangt er dus een beetje vanaf hoe de stemming werkt. Stemt iedereen maar één keer of op elke foto? En loopt de schaal van "goed" (één ster) tot "fantastisch" (5 sterren) of van "waardeloos" (één ster) tot "goed" (5 sterren)?

 

Je kunt ook het aantal keren tellen dat een foto 4 of 5 sterren heeft gekregen, dus door de bezoeker als "top foto" is gekwalificeerd.

 

Het lijkt me wel belangrijk hoe je de wedstrijd op dit moment precies verwoord hebt op je site. Je kunt natuurlijk moeilijk halverwege de rit de spelregels veranderen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Is het niet heel simpel om een gemiddeld aantal stemmen te berekenen? Ik weet niet om wat voor site het gaat en hoeveel bezoekers er stemmen, maar dat lijkt me een logischere einduitslag...De kans is kleiner dat er 5 mensen de gemiddelde uitslag 4.2 hebben, dan de uitslag 5 waarbij geen gemiddelde berekend is.

Stemmen met de optie 1 tot 5 is overigens heel moeilijk voor mensen, is gebleken uit onderzoek. Voorals de 2 en 4 worden bijna niet gegeven, omdat dit waardeoordeel voor veel mensen te 'gemiddeld' is. Mensen geven liever een goed of slecht. En als het in hun eigen voordeel is, geven ze liever een ander een slechte beoordeling...

Leuk om hierbij te lezen is ook: http://www.benwilbrink.nl/projecten/toetsvragen.2.htm alhoewel het niet zo heel veel met waarderen te maken heeft, maar wel met validiteit...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.