• 0

Mijn domeinnaam kopen?

Hallo,

 

Ik heb vooruitgang geboekt en mijn contract met mijn "prutser" webdesigner opgezegd.

 

Hij vraagt voor het verhuizen van mijn domeinnaam €50.

 

De domeinnaam heb ik zelf bedacht en heb hem opdracht gegeven om die vast te leggen zoals hij opdracht heeft gekregen om de webshop, hosting en domeinnaamregistratie voor mij te regelen.

 

Is dit een aannemelijk bedrag en is dit gebruikelijk?

 

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb vooruitgang geboekt en mijn contract met mijn "prutser" webdesigner opgezegd.

 

Hij vraagt voor het verhuizen van mijn domeinnaam €50.

 

De domeinnaam heb ik zelf bedacht en heb hem opdracht gegeven om die vast te leggen zoals hij opdracht heeft gekregen om de webshop, hosting en domeinnaamregistratie voor mij te regelen.

 

Is dit een aannemelijk bedrag en is dit gebruikelijk?

 

Zoals al aangegeven mis je de kern van de zaak. Jij hebt opdracht gegeven de .nl domeinnaam vast te leggen en de webdesigner heeft de domeinnaam op zijn eigen bedrijfsnaam vastgelegd. Dat is niet de bedoeling, mag niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, ze is helemaal niet de houder, die webtoko is dat omdat ze op eigen naam geregistreerd hebben. Iets wat gewoonweg niet netjes is om het nog maar even zacht uit te drukken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Er wordt contact gemaakt met mijn webdesigner door een meedenkend persoon.

 

Moet eerlijk zeggen dat het nu zeker teveel heisa is; hier zit toch niemand op te wachten? Misschien roep ik dit op me af:bad karma. :-[

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad niet netjes, maar zo te zien in hun algemene voorwaarden is dit wel hun standaard manier. Punt 41:

41. Domeinnamen die door Soluti worden geregistreerd worden geregistreerd op naam van Soluti. De klant heeft het gebruikersrecht om, zolang zij de website bij Soluti onderbrengt, van deze naam gebruik te maken. Indien een klant het contract tussen haar en Soluti opzegt, heeft de klant het recht om de domeinnaam van Soluti over te nemen tegen de op dat moment geldende marktprijs. Indien de klant binnen 7 dagen na beeindiging van de overeenkomst niet aangeeft de domeinnaam te willen overnemen, heeft Soluti het recht deze naam hetzij zelf voor nieuwe activiteiten te gebruiken, hetzij de jaarlijkse registratie niet te verlengen zodat de naam weer vrij beschikbaar komt voor de markt.

 

Het is niet gebruikelijk dat een bedrijf dit op deze manier doet.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad niet netjes, maar zo te zien in hun algemene voorwaarden is dit wel hun standaard manier. Punt 41:

41. Domeinnamen die door Soluti worden geregistreerd worden geregistreerd op naam van Soluti. De klant heeft het gebruikersrecht om, zolang zij de website bij Soluti onderbrengt, van deze naam gebruik te maken. Indien een klant het contract tussen haar en Soluti opzegt, heeft de klant het recht om de domeinnaam van Soluti over te nemen tegen de op dat moment geldende marktprijs. Indien de klant binnen 7 dagen na beeindiging van de overeenkomst niet aangeeft de domeinnaam te willen overnemen, heeft Soluti het recht deze naam hetzij zelf voor nieuwe activiteiten te gebruiken, hetzij de jaarlijkse registratie niet te verlengen zodat de naam weer vrij beschikbaar komt voor de markt.

 

Het is niet gebruikelijk dat een bedrijf dit op deze manier doet.

 

Dit is echt niet normaal dat dit zomaar kan. Ik vraag me af hoelang zulke bedrijven blijven bestaan.. >;(

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoals ik je al mailde gewoon via je nieuwe provider een verhuizing aanvragen en kijken of hij het goedkeurd. Als hij dat niet doet moet je over gaan tot stap 2 en dat is de zwaardere bombarie. Maar ik heb zo'n gevoel dat je met een beetje dreigen die vent wel overstag krijgt.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad niet netjes, maar zo te zien in hun algemene voorwaarden is dit wel hun standaard manier. Punt 41:

41. Domeinnamen die door Soluti worden geregistreerd worden geregistreerd op naam van Soluti. De klant heeft het gebruikersrecht om, zolang zij de website bij Soluti onderbrengt, van deze naam gebruik te maken. Indien een klant het contract tussen haar en Soluti opzegt, heeft de klant het recht om de domeinnaam van Soluti over te nemen tegen de op dat moment geldende marktprijs. Indien de klant binnen 7 dagen na beeindiging van de overeenkomst niet aangeeft de domeinnaam te willen overnemen, heeft Soluti het recht deze naam hetzij zelf voor nieuwe activiteiten te gebruiken, hetzij de jaarlijkse registratie niet te verlengen zodat de naam weer vrij beschikbaar komt voor de markt.

 

Het is niet gebruikelijk dat een bedrijf dit op deze manier doet.

Lijkt me een leuke case voor de juristen: is dit niet onredelijk? Wordt dus daarmee niet de gehele algemene voorwaarden verworpen? (of is hier helemaal geen jurisprudentie over?)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoals ik je al mailde gewoon via je nieuwe provider een verhuizing aanvragen en kijken of hij het goedkeurd. Als hij dat niet doet moet je over gaan tot stap 2 en dat is de zwaardere bombarie. Maar ik heb zo'n gevoel dat je met een beetje dreigen die vent wel overstag krijgt.

 

Verhuizing heeft tegenwoordig een EPP Key nodig en deze kan ALLEEN de houder afstaan, eerder niet.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt helemaal gelijk. Dan zou ik even een net mailtje opstellen dat je de EPP code wil ontvangen en dat je niet bereidt bent om daarvoor te betalen omdat de domeinnaam jouw eigendom is en zij onrechtmatig de domeinnaam op hun naam hebben gezet. Je kan dreigen om de SIDN te benaderen als hij niet wil meewerken.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net contact gehad met de SIDN en als zij in dit geval (Soluti) dit vermeld in zijn voorwaarden dan mag dit... Het verdiend geen schoonheidsprijs.. :-\

Link naar reactie
  • 0

Dit mag dus blijkbaar wel, al is het werkelijk ongehoord.

 

Maar misschien kan je toch nog wat: betreft het je bedrijfsnaam of een handelsnaam? In dat geval heb je nog merkenrecht (of heet dat anders? Ik ben geen expert op dat gebied), en dan mag een andere partij niet met die naam of domeinnaam aan de haal...

 

Om het bedrag van € 50,- aan te vechten kost je natuurlijk meer (aan tijd met name) dan het oplevert. Maar je kan natuurlijk gewoon het .com domein aanvragen en gebruiken, en wachten totdat het .nl domein verlopen is, er vanuit gaande dat de webhoster er niets mee gaat doen (hij mag er dan natuurlijk ook niets mee doen).

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben er helemaal klaar mee.

 

Iedereen bedankt voor zijn inbreng en mededenken en handelen.

 

Ik laat de domeinnaam voor wat het is; sterker nog, heb net een nieuwe geregistreerd en ga daar mee aan de slag.

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Begrijpelijk, dit is echt onzinnig.. Ik heb zelf ook geprobeerd om hem te bellen maar hij durft werkelijk niet eens telefonisch te reageren: "Stuur maar een e-mail tuutuut".

Link naar reactie
  • 1

Kom kom, niet zo gebelgd reageren aub.

 

Het is de overweging van TS wat te doen met de situatie en met de reacties.

 

Doel van dit forum is om van elkaar te leren, en hoewel TS de adviezen niet opvolgt, zijn er waarschijnlijk anderen die OF voortaan de voorwaarden lezen voordat ze een domeinnaam laten vastleggen, OF iets met de adviezen hier doet indien hij in hetzelfde schuitje zit.

 

Link naar reactie
  • 0
Het is de overweging van TS wat te doen met de situatie en met de reacties.

 

Uiteraard, maar waarom niet gewoon per e-mail verhuizen en sommeren als dat nodig is? TS lekker blijven schrijven, hoor! Volgens mij kun je wel wat advies gebruiken over hosting en webwinkelaanbieders.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, sorry maar ik baalde toch wel van heel het gedoe!

 

Maar goed, ik kan inderdaad goede hulp en adviezen gebruiken want ik ben er nog niet uit natuurlijk.

 

Oude shop is opgezegd en een rar-bestand gekregen wat over 7 dagen verloopt. Wat kan ik daar meedoen?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.