• 0

Opletten bij wegdoen van kopieerapparaat van je bedrijf

 

Erg verbazend wat je allemaal in een kopieerapparaat kan vinden. Wat omvat het filmpje: Uit een willekeurige kopieerapparaat kan je gegevens halen waaronder de laatste duizenden scans en kopieën die gemaakt zijn met het apparaat. Als je een kopieerapparaat dus weg doet wil dit niet zeggen dat die gegevens er uit zijn.

 

In de test die ze gedaan hebben vinden ze o.a. documenten van politie over sex offenders, medische data etc. Kortom: Dat wil je niet op straat hebben. Goed punt om als ondernemer dus even 2x over na te denken voor je zo'n machine weg doet!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Doet me denken aan die keer in 1995 (!) dat de politie voor mijn deur stond. De mannen wilden wel even met mij praten, ik zou geprobeerd hebben iemand per fax (ken je die nog???) af te persen. Uiteindelijk bleek dat in mijn oude fax, die ik verkocht had middels een advertentie in de Via Via (u weet wel, die marktplaats, zonder punt-en-el, gedrukt op dat gele krantenpapier) nog mijn faxnummer geprogrammeerd was. Ja, jongens en meisjes, dat was nog uit de tijd dat er geen nummerherkenning bestond.

 

Zo nu gaat opa een kopje koffie drinken...

Link naar reactie
  • 0

Dat geldt voor alles waar een harde schijf in zit. Dus misschien ook wel voor die DVD-spelers/recorders met zo'n schijf.

Klopt maar daar ben je nog enigszins bewust van, bij een kopieerapparaat had ik het niet verwacht. Had gewoon flash geheugen ofzo verwacht wat weer weg is als je dat ding uit-aan zet. En dan heb ik het idee dat ik nog wel een heel klein beetje technisch ben ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat het mij ook verbaast, terwijl ik toch wel een redelijk technisch inzicht heb.

 

Dat je laatste (paar) pagina's uit het geheugen van een kopieermachine kunt lezen was me wel bekend, maar dat ze alles opslaan? Ik vermoed dat dat laatste alleen gebeurd bij multi-function apparaten die als scanner, printer (en evt fax) kunnen worden gebruikt.

 

Een simpele kopieermachine zal geen dergelijke harddisk hebben, maar zoals eerder genoemd inderdaad werken met wat ram/flash geheugen dat dient als buffer als je meerdere afdrukken van 1 origineel wilt maken zonder dat er telkens gescanned moet worden.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, MFC's, multi functional copiers, worden met de dag populairder met scannen naar ftp en weet ik veel wat nog meer. De iets grotere loggen zelfs echt in op het bedrijfsnetwerk, houden de prints per persoon bij etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.