• 0

Starterskrediet via UVW voor bedrijf in het Buitenland?

De situatie is de volgende:

Ik heb dubbel nationaliteid en ben ziek geworden in Nederland. Om te geestellen werd geadviceerd om naar Brazilie te komen omdat grotensdeels van mijn familie hier wont. Nu, 5 jaar later voel ik weer beter en ben van plan om een Import bedrijf hier te starten, mijjn vraag is dan de volgende: als ik een WAO uitkering aanvraag in Nederland en die kan mee nemen naar Brazilie, kan ik dan ook een voorbereidings en starterscrediet aanvragen bij UVW, als de dedrijf in Brazilie zich bevind? En hoe zit met de Belasting.

PS:Ik vraag liver een credit in Nederland dan hier in Brazilie omdat de rente hier zij hoger en omdat bij alle banken je iet , meestal een huis, moet opgeven als onderpand.Wat ik voorlopig niet heb. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vindt welk Nederlands product je in Brazilie kan importeren, dan een afnemer/importeur aldaar vinden die dit product wilt afnemen. Start in NL een export bedrijf met de garantie van de afnemer dat het product echt wilt afnemen. Daarna kan je eventueel krediet hier verkrijgen voor de export van NL producten, misschien subsidie.

Link naar reactie
  • -1

Een compleet ovrzicht van de regels die gelden voor remigratie http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/sitemap.jsp

 

Stichting IntEnt ondersteund ondernemers die willen remigreren met het opzetten van een eigen bedrijf.

 

Deze meneer wilt niet remigreren maar met Nederlands geld een bedrijf beginnen in Brazilie.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Emigreren, remigreren, wat maakt het uit.

 

Er zijn een aantal regelingen ontwikkeld om mensen met een niet Nederlandse achtergond te helpen zich in het buitenland te vestigen. Ook mensen met een uitkering komen hiervoor in aanmerking. Volgens mij is dat precies de vraag van TS.

 

De regelingen zijn over het algemeen bijzonder ruimhartig. Kennelijk wil er iemand van deze mensen af. Hoe dan ook, het is de moeite waard om er even in te duiken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een compleet ovrzicht van de regels die gelden voor remigratie http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/sitemap.jsp

 

Stichting IntEnt ondersteund ondernemers die willen remigreren met het opzetten van een eigen bedrijf.

 

Deze meneer wilt niet remigreren maar met Nederlands geld een bedrijf beginnen in Brazilie.

 

Nederlands geld! NL verdient alleen van het buitenland, 80% export. Waarom zou een buitenlander dan geen geld mogen gebruiken om de kas meer te spekken.

Link naar reactie
  • 0

Een compleet ovrzicht van de regels die gelden voor remigratie http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/sitemap.jsp

 

Stichting IntEnt ondersteund ondernemers die willen remigreren met het opzetten van een eigen bedrijf.

 

Deze meneer wilt niet remigreren maar met Nederlands geld een bedrijf beginnen in Brazilie.

 

Nederlands geld! NL verdient alleen van het buitenland, 80% export. Waarom zou een buitenlander dan geen geld mogen gebruiken om de kas meer te spekken.

 

Om welke kas te spekken?

 

Ik gaf trouwens alleen aan wat TS bedoeld. TS wilt met geld vanuit Nederland een onderneming in het buitenland beginnen. Ik begrijp de commotie niet. Als ik zeg Nederlands geld, bedoel ik de belastingcenten.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Graag terug naar het onderwerp.

 

Er zijn vrij veel mogelijkheden geschapen voor mensen in Nederland die terug willen naar hen land van herkomst en daar een bedrijf willen beginnen. De rest doet niet ter zake.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Voorwaarde is wel dat men afstand doet van de Nederlandse nationaliteit. Ik ken 2 mensen die dat gedaan hebben. De ene heeft een goed bestaan opgebouwd in het buitenland (eigen zaak) en heeft uiteindelijk de uitkering stopgezet. De andere heeft enorm spijt en kan helaas niet meer terug. Hij leeft daar nu in armoede. De uitkering is niet genoeg en hij kan geen werk vinden.

 

Het verschilt dus per persoon. Ik denk dat je eerst een goed plan moet maken.

 

Maar het opzeggen van de Nederlandse nationaliteit is zwaar. De kinderen die in Nederland zijn geboren en opgegroeid moeten dan ook mee naar een 'vreemde cultuur'. Terugkomen kan dan bijna niet meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.