• 0

Financiering wil maar niet lukken...

Beste,

 

Als ondernemer in spe heb ik naar mijn mening alles in orde wat betreft de voorbereidingen voor het starten van een eigen onderneming. Een innovatief idee - concept - dat naar mijn idee een zeer reëele kans maakt om te kunnen overleven op de markt. Banken zijn enthousiast, en er zijn meerdere voorstellen gedaan om het te financieren, maar het probleem ligt hem in het feit dat ik geen tot weinig eigen financiële inbreng heb in de onderneming. Het gaat om ongeveer 35.000 euro. Daarom ben ik me meer gaan oriënteren op particuliere investeerders. Let op, ik doe geen oproep voor investeerders, maar wat is de beste manier om de financiering rond te krijgen? Ik ben slechts 20 jaar en dat kan velen nogal "afschrikken" om een krediet te verstrekken. Echter, ik heb zeer veel internationale ervaring en spreek vloeiend vijf talen. Wat is nou de beste manier om iemand - de bank of particuliere investeerder - dusdanig te charmeren van een financieringsvoorstel?

 

Vriendelijke groet,

 

Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik woon zelf niet in Den Haag, maar heb zojuist online een kredietaanvraag gedaan via Qredits. Dat initiatief was me helemaal ontgaan!

 

Het geld is nodig om al het onderstaande te investeren:

- Huur kantoor

- Marketingkosten

- Inventariskosten

 

Dat zijn de drie grootste kostenposten.

Link naar reactie
  • 0

Dag Stefan,

 

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Heb je in dit deelforum al naar de bovenste twee topics gekeken ?

 

Ga eens in de schoenen staan van een investeeerder. Wat kun je hem bieden ? Waarom zou hij in jouw bedrijf

investeren. Wat krijgt hij er voor terug ? En niet onbelangrijk: denk ook alvast na hoe en wanneer en onder welke

voorwaarden je afscheid wilt gaan nemen.

 

Groet.

Jeroen

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik woon zelf niet in Den Haag, maar heb zojuist online een kredietaanvraag gedaan via Qredits. Dat initiatief was me helemaal ontgaan!

 

Het geld is nodig om al het onderstaande te investeren:

- Huur kantoor

- Marketingkosten

- Inventariskosten

 

Dat zijn de drie grootste kostenposten.

Wat inventaris precies inhoudt weet ik niet maar die andere 2 zijn sowieso zeer flexibel. Daar kan je de kosten zeer flexibel inrichten vaak met barters, gunsten, etc. Denk aan een bevriende ondernemer die wel een kantoortje over heeft etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Stephan,

 

Ik ben erg benieuwd hoe je kredietaanvraag bij Qredits afloopt. Hou je ons op de hoogte?

 

Wat betreft kantoor en kantooruitrusting, dat doet bijna niemand meer. Voor het starten van een een bedrijf heb je niet veel nodig. Een webtop en een google account. Kost 200 euro. Bijna iedere gemeente / universuteit / hogeschool heeft ingerichte ruimtes voor startende ondernemers, anders ga je bij Seats 2 meet zitten, daar heb je gratis internet koffie / lunch.

 

Marketing doe je online via je (vrienden) netwerken van Hyves, Twitter, LinkedIn, Skype en Facebook. Site kan je maken in Google Sites of zoiets.

 

Het is een beetje sappelen, mar meer van 500 euro heb je niet nodig.

 

Als je echt producten gaat onwikkelen, is het weer anders, maar ook dar kom je een eel eind zonder kosten te maken.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils slaat de spijker op z'n kop! ;D

 

Ik heb besloten om slechts op eigen kracht het bedrijf vorm te gaan geven. Ingeschreven op KvK, zakelijke rekening geopend, betaalpas, en gaan met die banaan. Moet zeggen dat het me allemaal toch erg mee viel. Marketing doe ik vooral via Internet als Twitter en Hyves (waar vooral de doelgroep op gericht is), en ik heb al een aantal klanten binnengehaald plus aanvragen voor online brochures. Het gaat dus erg goed!

Link naar reactie
  • 0

Beste Stefan,

 

Ik zag jou berichtje en ik dacht daar moet ik op reageren.

 

Ik zat precies in het zelfde schuitje echter ging het bij mij om een franchise concept.

Voor mijn bedrijf had ik ook 35K nodig en had ook geen eigen inbreng, waar mijn geluk in zat is dat het ging om een franchise concept wat al een goede naam heeft opgebouwd.

Na het indienen van een ondernemingsplan met goedgekeurde prognose cijfers van een accountant, heb ik een lening kunnen krijgen bij de bank.

Om je leeftijd moet jij je niet druk maken, ik ben immers ook maar 24 jaar.

 

Paar tips:

 

-Zorg dat je een financieel adviseur hebt dat helpt altijd als je op gesprek gaat bij de bank.

- Kijk goed naar je ondernemingsplan en zorg dat een accountant je prognose cijfers goedkeurt. (dat is al een plus punt bij de bank)

- Geen tot weinig eigen financiële inbreng? Vraag aan vrienden/familie of zij jou minimaal 5 duizend euro kunnen lenen. Dat is vaak al genoeg eigen inbreng voor een bedrag van 35 K. Indien de financiering rond is, kun je het geleende bedrag direct terug storten.

 

 

 

Veel succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.