• 0

meer dan een week downtime, geen email

Hallo,

 

Agelopen weken is mijn website en email een aantal keer niet te bereiken geweest, in verband met een verhuizing en van mijn website en domeinnaam naar een andere server.

Hoogte punt was vorige week, ik ben maar liefst 7 dagen niet te bereiken geweest, klanten kregen bij verzenden van een email zelfs de melding dat de ontvanger niet meer bestond.

Hierdoor ben ik meer dat 1000 euro (aantoonbaar) mis gelopen, door gecancellde orders in verband met het niet bereikbaar zijn.

 

Mijn host heeft mij niet van te voren op de hoogte gesteld, en elke dag meerdere malen gebeld naar mijn host:

Antwoord, binnen enkele uren is dit opgelost.

Helaas krijg ik als antwoord: wij vergoeden geen schade.

Kan dit zomaar? is dit normaal?

 

Ik hoop echt op en reactie!! alvast heel erg bedankt!!

Met vriendelijke groet en waardering,

Desiree Venema

 

Groet en waardering,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk even wat er in de voorwaarden staat. Vaak is het gelimiteerd tot het orderbedrag o.i.d.

 

Een compensatie zou wel netjes zijn overigens al snap ik niet goed wat hier mis is gegaan. Is het een interne verhuizing?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Dank voor je bericht:

Onderstaande email heb ik wel ontvangen:

Geachte klant,

 

De afgelopen weken zijn de servers van ONSE DPI diverse malen getroffen door storingen. Hierdoor zijn uw website en e-mail minder goed bereikbaar geweest. Om de overlast in de toekomst te voorkomen hebben wij besloten donderdag 6 mei uw website onder te brengen op een nieuwe server. Van de verhuizing zult u geen hinder ondervinden. Uw website en e-mail blijven bereikbaar.

MET ALS GEVOLG 7 DAGEN DOWNTIME EN GEEN EMAIL!

 

Groet en waardering,

Link naar reactie
  • 0

Het kan zomaar gebeuren door onmacht, maar 7 dagen zou ik zelf persoonlijk niet kunnen volhouden voor mijn klanten. Ze hadden eigenlijk direct een noodoplossing moeten verzinnen.

 

Bij welk webhosting bedrijf bent u aangemeld? :)

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf heet ONSE DPI maar brengt de websites die hij beheert onder bij derden.

 

Ik vraag mij af of ik dit maar moet laten gaan, en dit blijkbaar gewoon kan.

 

alvast heel erg bedankt voor al je reacties!

Groet en waardering,

Link naar reactie
  • 0

Zijn eigen site is ook offline zie ik... Het is dus een reseller hoster, dat betekent dat hij 1 pakket koopt en daar 20 pakketten van maakt. :)

 

Het kan gebeuren maar dit is erg lang.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie.

Ik begrijp dat ik nergens recht op heb, geen aanspraak kan maken what so ever?

Zijn algemene voorwaarden staan op zijn website, kan ik ook met geen mogelijkheid inkijken. heb gevraagd of hij mij deze wil toemailen.

 

Het is niet zo dat zijn website alleen nu niet bereikbaar is, zijn telefoonnummer en email adres (die hij had veranderd) heb ik via internet na dagen zoeken weer het pakken gekregen.

Groet en waardering,

Link naar reactie
  • 0

, ik heb alleen destijds de algemene voorwaarden ontvange vande kvgo, ik krijg nu net een email binnen met de voorwaarden van de kvgo + een extra bijlage met andere algemene voorwaarden? waarin vermeld staat dat Onse niet aansprakelijk is. Mochten deze voorwaarden op de website staan, kan ik daar nog niet bij omdat de website niet online is.

 

Ik heb werkelijk geen idee wat te doen.

Groet en waardering,

Link naar reactie
  • 0

Sta je er geregistreerd als particuliere klant of als bedrijf? Ik weet niet het fijne over dit bedrijf maar over het algemeen gelden er andere voorwaarden voor zakelijke klant dan particuliere klant, bv tegemoetkoming bij downtime, etc.

 

Voor de rest zou ik als ik jou was niet teveel tijd/energie in vergoeding stoppen maar vooral zoeken naar een nieuwe hostingbedrijf en dan kijken hoe je het vlekkeloos kan verhuizen. Er zijn mogelijkheden om te zorgen dat de bezoeker niets merkt van een verhuizing. Kijk eventueel bv naar www.intention.nl (hele goede service, altijd snel bereikbaar).

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Agelopen weken is mijn website en email een aantal keer niet te bereiken geweest, in verband met een verhuizing en van mijn website en domeinnaam naar een andere server.

Hoogte punt was vorige week, ik ben maar liefst 7 dagen niet te bereiken geweest, klanten kregen bij verzenden van een email zelfs de melding dat de ontvanger niet meer bestond.

Hierdoor ben ik meer dat 1000 euro (aantoonbaar) mis gelopen, door gecancellde orders in verband met het niet bereikbaar zijn.

 

Mijn host heeft mij niet van te voren op de hoogte gesteld, en elke dag meerdere malen gebeld naar mijn host:

Antwoord, binnen enkele uren is dit opgelost.

Helaas krijg ik als antwoord: wij vergoeden geen schade.

Kan dit zomaar? is dit normaal?

 

Ik hoop echt op en reactie!! alvast heel erg bedankt!!

Met vriendelijke groet en waardering,

Desiree Venema

 

 

Is er geen telefoon beschikbaar dan? Of ben je alleen per mail beschikbaar?

 

Verder zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen voor zover je die heb natuurlijk. Als de algemene voorwaarde niet ter hand gesteld zijn kan het bedrijf zich er ook niet achter verbergen namelijk.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reactie.

 

Ik ga kijken wat ik kan doen, de algemene voorwaarden zoals mij vanochtend toegestuurd zijn mij nieuw.

Ik ben wel telefonisch bereikbaar, maar er moeten verschillende bestanden via de email verstuurd worden, als mijn klanten bij het verzenden van een email het bericht krijgen dat de ontvanger niet bestaat, is dat een heel kwalijke zaak.

Groet en waardering,

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je nu wel daar weg bent? Men heeft vast je e-mail adres niet aangemaakt OF mail.jedomein.nl was nog gelinkt naar de andere server. Dit alles kun je binnen een paar klikken oplossen, dus dit lijkt me niet iets moeilijks. Het is jammer dat er zoveel prutsers op de markt zijn.. Maar goed zo zie ik ook weer kansen.

 

Als je 1000,- per week misloopt als je mail niet werkt dan zal ik niet besparen op je hosting maar een zakelijke ISP nemen waarbij je een SLA kunt afsluiten. Kijk bijv. eens naar XS4ALL.

 

Je kunt je nieuwe hosting provider ook vragen dat hen je website + mail verhuizen tegen een vast bedrag.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.