• 0

extra financiering

Hallo allemaal,

 

Ik heb zelf sinds 30 augustus 2008 een onderneming. Het betreft een ruitersport winkel in het zuiden van het land. Nou ging het de eerste maanden wel lekker, totdat we temaken kregen met de crisis en er in een straal van 20 km nog eens 3 ruitersportwinkels hun deuren openden. Natuurlijk heb ik als starter zonder begeleiding ook de nodige inschattingsfouten gemaakt. Toen is het vrij snel berg afwaarts gegaan.

Nu ben ik inmiddels dik 1 1/2 jaar verder en zijn er alweer 2 van de 3 winkels verdwenen. Dat kwam mij natuurlijk wel goed uit. Maar omdat er een tijd lang niet genoeg financiele middelen binnen zijn gekomen is er een probleem ontstaan. Het geld dat binnenkwam heb ik uitgegeven aan het betalen van leveranciers en andere rekeningen waardoor er geen geld meer overbleef voor de aanschaf van nieuwe te verkopen spullen waardoor ik nu dus in de problemen zit. Er komen nu steeds meer klanten binnen en de omzet wil weer gaan stijgen maar omdat ik mijn niet opnieuw kan vullen moet ik steeds vaker nee verkopen aan mijn "nieuwe" klanten. Nu wil ik heel graag een extra financiering voor mijn bedrijf hebben. Om een "nieuwe start te kunnen maken en achterstallige rekeningen te betalen maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.

 

Ik het een starterskrediet gekregen van de rabobank van 30000 met een bankgarantie van +_ 4000. Ik zou graag nog eens 25.000 willen lenen. Ik heb zelfs een nieuwe ondernemingsplan gemaakt met daarin de nieuwe ontwikkelingen en een nieuw marktonderzoek. Maar de aan de ene kant zegt de bank mij niet meer te kunnen lenen en aan de andere kant zegt de bank dat het te vroeg is om te beslissen om te stoppen met het bedrijf.

 

Zelf wil ik natuurlijk ook liever niet stoppen, ik denk dat iedereen dat onderbuik gevoel wel kent?? Natuurlijk is dat niet gebaseerd op feiten. Maar mijn nieuwe plan is wel goed onderbouwd. Een Bbz regeling is aan gevraagd maar gaat 14 weken duren volgens gemeente maastricht zodra alle stukken binnen zijn. Ik ben bang dat ik die 14 weken niet zal redden. Want als ik niks kan verkopen kan ik ook niets betalen. Een lening aanvren via zo'n online site heb ik ook al geprobeerd, maar daar moet mijn bedrijf minimaal 3 jaar voor bestaan.

 

Ik heb een beetje het gevoel dt ik met mij rug tegen de muur sta en weet niet wat voor mijn de beste oplossing zou zijn. Ik weet zeker dat mijn bedrijf goed zou gaan lopen als ik een nieuwe inkoop zou kunnen doen maar het schijnt in mijn situatie niet mogelijk te zijn een nieuwe lening te krijgen. of zie ik iets over het hoofd??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat advies had ik van de bank ook gekregen en natuurlijk geprobeerd. De leveranciers doen het op dit moment niet omdat er teveel nota's openstaan ( gelukkig niet van mij ) en ik heb in verleden al eens een rekening te laat betaald ( door geld nood ) en zo natuurlijk mijn eigen ruiten ingegooid.

Link naar reactie
  • 0

Om hier iets zinnigs over te zeggen is lastig omdat ik simpelweg over te weinig gegevens beschik. Even een paar schoten voor de boeg.

 

Extra financiering is snel geroepen maar verdoezelt in feite alleen maar zaken die nu (nog) niet goed gaan.

 

Eigenlijk zou je dus eerst goed in beeld moeten krijgen waar je het in de afgelopen periode hebt laten liggen. Komen er te weinig klanten? Krijg je per klant wel genoeg verkocht? (Kassa-aanslag) Hoe is je brutowinst-marge? (geef je niet teveel korting) Hoe is je voorraadpositie? (heb je veel te veel van het ene product maar veel te weinig van het andere product) Heb je een klantenbestand?

 

In zo'n geval zou je eigenlijk de hulp in moeten roepen van iemand met winkelervaring die jouw ter plekke advies kan geven. Een oud-winkelier uit je dorp, iemand van het Ondernemersklankbord, René van Zandwijk of een ander HL-lid.

 

Goed (laten) beoordelen of je een kansrijk bedrijf hebt en dan doorgaan of besluiten om op een andere manier door te gaan en sommige activiteiten stoppen. In ieder geval niet meer wachten met hulptroepen inschakelen.

 

Succes.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Dit is duidelijke taal! Hartstikke bedankt hiervoor. Ik zou ook heel graag hulp willen hebben op zeer korte termijn.

 

Ik zou zeker graag meer begeleiding willen hebben. Zijn er hier mensen bereid deze hulp te bieden en is het uberhaupt gepast deze hulp hier te vragen of mag dat niet?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.