• 0

KOR (btw) en andere voordelen zonder inschrijving als eenmanszaak bij kvk?

Dag,

 

Ik ben bij de kvk geweest om mijn onderneming in te schrijven, het is een uit de hand gelopen hobby die mij ongeveer 8k per jaar oplevert. Inschrijving was nergens voor nodig was daar de conclusie, ik ben niet actief op zoek naar klanten en dergelijke.

 

Kan ik bij de fiscus wel gebruik maken van alle voordelen zoals de KOR, aftrek kleine ondernemer etc? (ja, met inachtnemening urennorm)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemd verhaal. Je schrijft een onderneming te hebben en daarna schrijf je dat je niet actief op zoek bent naar klanten.

 

In bepaalde gevallen is het niet nodig om nieuwe klanten te zoeken. B.v. als je bestaande klanten je zoveel werk opleveren dat je er geen nieuwe bij kunt hebben.

 

Als ik het zo lees heb je bij de KvK een erg twijfelende indruk achter gelaten. Zonder inschrijving ben je geen "onderneming/ondernemer of zzp-er en kun je belastingtechnisch nergens gebruik van maken.

Link naar reactie
  • 0

Zie onderstaand linkje naar de site van de BLD met de criteria die gelden voor 'ondernemer voor de IB' .... en dus ook de voordelen....

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-02.html#P24_3496

 

Groeten, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik het zo lees heb je bij de KvK een erg twijfelende indruk achter gelaten. Zonder inschrijving ben je geen "onderneming/ondernemer of zzp-er en kun je belastingtechnisch nergens gebruik van maken.

 

Ben met je eens dat het gek is dat de KvK inschrijving niet nodig acht.

Ben het niet met je eens dat je zonder KvK inschrijving bij de fiscus geen BTW ondernemer kunt zijn...

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.