(nog een) Planning van een Recordpoging

Aanbevolen berichten

In navolging van Romano's idee, gooi ik hier een balletje op voor een idee dat ik al een paar jaar heb voor een recordpoging. Volgens mij bestaat het record nog niet (niet kunnen vinden in de Guinness), maar eigenlijk boeit me dat niet zo.

 

Ik wil een poging doen om de meeste modelauto's bij elkaar te krijgen van een merk en type (van de 1:1 auto). Zelf heb ik er al vier en gezien de populariteit van het model in mijn winkel (top vijf notering overall bestseller) weet ik zeker dat het model volop verzameld wordt.

 

De volgende belangrijke onderdelen komen hier bij kijken:

 

[*]locatie : reeds bekend

[*]tijd: september 2010?

[*]deelnemers: veel adverteren op allerlei fora, tijdschriften, etc...

[*]organisatie: ik moet een flink aantal helpende handjes hebben

[*]beloning deelnemers: moet ik nog verzinnen -> Bedrukte modelauto van de recordpoging?

[*]sponsors: moet nog geregeld worden!

[*]pers: Veel!

[*]geluidsinstallatie?

 

Ik wil het exacte merk en model nog niet noemen, maar een zekere meneer 'Trust' heeft er eentje in 1:1... Het is volgens mij de duurste productie auto.

 

De doelstelling is om er toch wel 1000 neer te kunnen zetten en het liefst nog een of meerdere 1:1 exemplaren erbij.

Meten van het aantal kan dmv 'planken'. Je maakt een x aantal planken met daarop markeringen voor de auto's (parkeerplaatsen). De verdeling is naar schaal, dus 1/12, 1/18, 1/43 en 1/64. Paar planken voor de 1/12 modellen, beetje meer voor de 1/18's, etc. Dan is het een kwestie van 'parkeerplaatsen' (=de planken) achter elkaar leggen. Dan kom ik op een lengte van ongeveer 150 meter (100x 1/12, 200x 1/18, 300x 1/43 en 400x 1/64).

De deelnemers worden ingedeeld naar schaal, krijgen een briefing op papier en op een vastgesteld tijdstip worden de auto's op de parkeerplaatsen gezet. Dan is het een kwestie van tellen en... record is gezet!

 

Dit is volgens mij een mooi spectakel waar door veel mensen aan deelgenomen kan worden.

Wat denken jullie? Of praat ik tegen de verdeerde doelgroep? ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Higherlevel komt in de wereldrecordmood :)

 

Origineel en leuk idee! Ik heb zelf niks met modelauto's maar ik denk zeker dat er een behoorlijke doelgroep is voor zo'n soort evenement.

 

Ik denk wel dat je moet zorgen dat er ook nog wat te doen is naast de recordpoging, het is natuurlijk leuk om aan de poging mee te doen maar om naar de Hoeksche Waard (of waar je het ook wilt organiseren) toe te rijden, je modelauto neer te zetten voor de recordpoging en een half uur later weer weg te rijden is denk ik niet genoeg om mensen te trekken ( misschien denk ik dit alleen omdat ik niks met modelauto's heb en dan moet je vooral niet naar me luisteren ;) ).

 

Naast een hapje en een drankje en, zoals je al zei, wat mooie en misschien kun je wel een of meerdere modelautofabrikanten vinden die hun nieuwste/mooiste/bekendste/oudste modellen komen laten zien? Misschien zijn die bedrijven trouwens ook wel geïnteresseerd om het evenement te sponsoren?

 

Nog een ander ideetje wat me zo te binnen schiet: maak op de dag zelf een mooie foto van bovenaf van alle modelauto's (als het er inderdaad 1.000 zijn moet je misschien wel een hoogwerker of een hoog dak hebben om een mooie foto te kunnen maken). Laat die na het evenement printen (evt als ansichtkaart oid) en dan kun je die een of twee weken na het evenement toesturen aan alle deelnemers, dan hebben zij een leuke herinnering en heb jij meteen de kans om nog even jouw webwinkel (en de sponsors) onder de aandacht te brengen ;)

 

Groeten en succes,

 

Thijl.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Bedankt Thijl! Goede ideeen!

 

Het plan is om de happening tegelijk met mijn jaarlijkse 'modelauto' en 'mooie auto' show te houden. Er is dan dus genoeg te doen, zien en beleven! Afgelopen weekend nog een leuk contact gelegd in de modelbouw hoek, het bouwen van bouwpakketten.

 

Het zou fraai zijn als ik Hessing zou kunnen bewegen een certificaat te laten fabrieken wat na afloop aan alle deelnemers uitgereikt kan worden (Hessing is de importeur van de bolide).

 

Wat denken jullie, zou je bedrijven kunnen vinden die per deelnemende auto een x bedrag willen schenken aan een goed doel? Uiteraard een doel dat met kinderen te maken heeft, bijvoorbeeld Kika.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Hoe ga je het doen qua sponsors? Wou je ze financiële middelen laten sponsoren of diensten/producten? Laatste zou ik willen adviseren omdat bedrijven dan gelijk hun product onder de aandacht brengen.

 

Qua erkenning;

Guinness World Records doet vrij lastig, nemen momenteel weinig nieuwe records aan (GWR jurylid kost 3.000 engelse pond per dag + vliegtickets businessclass + hotelkosten + eten/drinken)

World Records Academy is bereikbaarder en is goedkoper qua jury te krijgen (zo'n 1000 dollar en als je tijdig aanmeld de helft)

 

Media:

Van te voren alvast een lijntje uitgooien. Daarnaast zal ik als ik jou was naar specifieke bladen schrijven en daar contacten warm maken voor je recordpoging. Voor de rest; alles zwart op wit stellen want ik heb al wat valkuilen in de weken doorlopen hierdoor.

 

Voor de kneusgever; was nog even bezig met een ander stuk/verslag tot nu toe in mijn eigen topic van het wereldrecordpoging, daar staat alles uitgebreider in.

Link naar reactie

Bedankt Thijl! Goede ideeen!

 

Het plan is om de happening tegelijk met mijn jaarlijkse 'modelauto' en 'mooie auto' show te houden. Er is dan dus genoeg te doen, zien en beleven! Afgelopen weekend nog een leuk contact gelegd in de modelbouw hoek, het bouwen van bouwpakketten.

 

Het zou fraai zijn als ik Hessing zou kunnen bewegen een certificaat te laten fabrieken wat na afloop aan alle deelnemers uitgereikt kan worden (Hessing is de importeur van de bolide).

 

Wat denken jullie, zou je bedrijven kunnen vinden die per deelnemende auto een x bedrag willen schenken aan een goed doel? Uiteraard een doel dat met kinderen te maken heeft, bijvoorbeeld Kika.

 

Hoe staat het er inmiddels mee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.