ik verkoop via marktplaats merkloze imitatie electronica.
waaronder een "programmeerkabel" voor vag autos.
de originele kabels en bijbehorende software worden geproduceerd door ross-tech.
ze bieden daar ook "freeware" software aan, voor third party kabels
nu dreigt de nl importeur met stappen, omdat ik volgens hem het merkrecht heb geschonden.
in mijn beleving is dat niet zo:
ik heb nergens vermeld dat de kabels het merk ross-tech hebben, enkel dat ze functioneren met de door ross-tech (gratis) aangeboden "third party" software.
moet ik me zorgen maken, maw; heb ik inbreuk gemaakt op het merkrecht?
voor de zekerheid heb ik de advertentie maar verwijderd en zal ze voorlopig niet terug plaatsen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Freddy V
Freddy V
hallo,
ik verkoop via marktplaats merkloze imitatie electronica.
waaronder een "programmeerkabel" voor vag autos.
de originele kabels en bijbehorende software worden geproduceerd door ross-tech.
ze bieden daar ook "freeware" software aan, voor third party kabels
nu dreigt de nl importeur met stappen, omdat ik volgens hem het merkrecht heb geschonden.
in mijn beleving is dat niet zo:
ik heb nergens vermeld dat de kabels het merk ross-tech hebben, enkel dat ze functioneren met de door ross-tech (gratis) aangeboden "third party" software.
moet ik me zorgen maken, maw; heb ik inbreuk gemaakt op het merkrecht?
voor de zekerheid heb ik de advertentie maar verwijderd en zal ze voorlopig niet terug plaatsen.
ik hoor graag!
vast bedankt
frenny
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26787-merkloze-imitatie-electronica/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag