• 0

bescherming produkt

ik ben bezig met een digitale video-cube.

alle ingredienten zijn gewoon verkrijgbaar, alleen een stukje software wordt nieuw toegevoegd. Deze software wordt in licensie verkregen van een ander bedrijf.

Het "nieuwe" aan het produkt vormt de combinatie van de hardware en de software en dit vormgegoten in een fancy ontwerp Cube.

 

Hoe bescherm ik nu deze Cube?

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ik ben bezig met een digitale video-cube.

alle ingredienten zijn gewoon verkrijgbaar, alleen een stukje software wordt nieuw toegevoegd. Deze software wordt in licensie verkregen van een ander bedrijf.

Het "nieuwe" aan het produkt vormt de combinatie van de hardware en de software en dit vormgegoten in een fancy ontwerp Cube.

Het feit dat alle componenten reeds bestaan, wil niet zeggen dat daarmee de combinatie "dus" niet beschermbaar is. Er is dus een goede kans dat deze 'Cube' te beschermen valt via een octrooi. Raadpleeg hiervoor een octrooigemachtigde.

 

Daarnaast is de vormgeving van de 'Cube' waarschijnlijk wel te beschermen via een modeldepot. Op die manier mag niemand die Cube namaken, al staat het anderen dan wel vrij om dezelfde functionaliteit in een andere vorm te bouwen. Om functionaliteit te beschermen, heb je een octrooi nodig.

 

Groeten,

 

Arnoud

 

--

Speaking only for myself.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.