• 0

Eindelijk: YoungBusiness.nl!

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

Zoals een paar mensen zich nog wel zullen herinneren, is er bij mij altijd het plan geweest om een soortgelijk platform als HigherLevel, ook te realiseren voor de jeugd. Ik zal niet verwijzen naar debetreffend topic, aangezien dit door moderators niet zal worden gewaardeerd. Dat doe ik dus ook maar niet.

 

Maar het is dan toch eindelijk zover! YoungBusiness.nl is in een stadium terecht gekomen, dat het aan de wereld getoond kan gaan worden. Uiteraard zijn we nog volop in ontwikkeling en dus bevindt de site zich momenteel in een zogenaamde 'beta-fase'. Bereikbaar voor publiek, maar er wordt achter de schermen nog volop gewerkt aan verbeteringen. En juist daarom dit bericht; wat is al goed, maar nog belangrijker, wat kan (nog) beter?

 

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met het concept, een verdere uitleg...

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een paar maanden geleden ontstond bij mij het idee om een soortgelijk platform als HigherLevel te starten. Maar dan niet voor 'echte' ondernemers, maar voor de jeugdige onder ons. Die met een heel ander soort vragen zitten als de doorgewinterde ondernemer.

Aangezien ik geen kennis heb van webontwikkeling, en ik toch heel graag mijn idee wilde realiseren, heb ik eerst voorgesteld om op HigherLevel een apart 'board' te implementeren speciaal voor de jeugd. Hierover is heel lang gediscussieerd. Dit tot groot genoegen van mijzelf, aangezien dit soms tot erg leuke discussies leidde.

Helaas is in overleg met de admins/mods toch besloten de stap naar een apart board niet te zetten. Maar...vanwege de vele aandacht die het topic kreeg (het stond regelmatig bovenaan 'Nu op het forum'), hebben zich wel enkele mensen bij mij gemeld die tegen me zeiden 'waarom begin je niet gewoon zelf zo'n platform?'. Maar ja, zoals gezegd, ik heb geen kennis van webontwikkeling, en dus was dat voor mij geen optie. Tot....zich iemand bij mij meldde die wel verstand had van fora en webdesign, en die bereidt was mij te helpen. Om een lang verhaal kort te maken; met gebundelde krachten is het project dan toch tot stand gekomen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Jeugdige ondernemers een platform bieden om leeftijdsgenoten met dezelfde gedachtegang te treffen, elkaar te ondersteunen en te helpen.

 

De persoonlijke uitdaging die ik met dit project aanga, is dat ik de jeugd een luisterend oor wil bieden, daar waar ik dat (voor lange tijd) niet heb gehad. Ik heb de fase waarin mijn doelgroep zich begeeft namelijk ook doorlopen, en weet dus als geen ander tegen welke problemen zij aanlopen, met welke vragen zij zitten en waar zijn nou eigenlijk op zitten te wachten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

YoungBusiness.nl is een 'totaalpakket'. Het is niet alleen een 'plat' forum. Nee, het is een volledige community, inclusief eigen, tweewekelijks, tijdschrift, videokanaal en interactieve Twitter. Interactieve Twitter? Ja, want doordat onze Twitter-account permanent gekoppeld is met de website, stelt dat de bezoekers in staat tijdens de sessie berichtjes te posten. Hiermee kunnen heel veel functies worden vervuld, denk aan een helpdesk (live vragen stellen) of een alternatief voor SMS-chat (zoals bv. bij TMF of MTV). En dit is nog maar een van de vele klein extraatjes waardoor we de leden optimaal betrekken bij de site.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zoals ik op het begin al vermeldde, de site bevindt zich in de beta-fase. Maar juist in deze fase kan er nog heel veel worden aangepast aan de site. Het is nog niet zo druk, en dus is het makkelijker om eventuele veranderingen snel door te voeren. Graag hoor ik dan ook wat er goed is, maar nog belangrijker, wat er (nog) beter kan?

 

Indien je een kijkje zou willen nemen: YoungBusiness.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hai Philippe,

Allereerst: good busy! Het feit dat je besloten hebt om gas te geven in plaats van praten, praten, praten is goed! Maken in plaats van praten levert vaak (er zijn uitzonderingen natuurlijk) in dit soort gevallen een stuk meer op.

Qua uitstraling van de site denk ik dat je goed op weg bent. Wat mij betreft denk ik dat je vooral moet gaan inzetten op content! Waarom zouden jongeren op jouw site komen? Omdat je iets te bieden hebt! Alleen dat mist nu nog een beetje....Je zult dus vooral moeten gaan investeren in de inhoudelijke kant van de zaak...

 

Promoot de boel eens flink op allerhande sites die jij denkt dat ze relevant zijn. Laat iedereen weten dat jouw site online staat! En kijk bijvoorbeeld eens hier rond of je mensen kunt vinden die jou kunnen helpen met content. Je ziet hier geregeld columns voorbij komen. Wie weet wil 1 van deze (ervaren) ondernemers wel een stuk schrijven voor youngbusiness.nl! Daar liggen de USP's ook voor je: meerwaarde bieden met informatie die je ergens anders niet vindt voor jonge ondernemers!

Succes!

Douwe

ps: zo, beetje compensatie voor onze 'discussie'van een paar maanden terug ;)

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk: Zie een rij PHP errors in verband met quotes in xml op de forum pagina. Verder voelt het wat langzaam. Opkomen voor jonge ondernemers ben ik zeker fan van, ben benieuwd hoe het jullie vergaat de komende tijd!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Promoot de boel eens flink op allerhande sites die jij denkt dat ze relevant zijn. Laat iedereen weten dat jouw site online staat! En kijk bijvoorbeeld eens hier rond of je mensen kunt vinden die jou kunnen helpen met content. Je ziet hier geregeld columns voorbij komen. Wie weet wil 1 van deze (ervaren) ondernemers wel een stuk schrijven voor youngbusiness.nl! Daar liggen de USP's ook voor je: meerwaarde bieden met informatie die je ergens anders niet vindt voor jonge ondernemers!

Succes!

Douwe

ps: zo, beetje compensatie voor onze 'discussie'van een paar maanden terug ;)

 

Kijk, daar kunnen we wat mee! Nu moet ik wel zeggen dat de content (kijk bv. naar het nieuws) nog niet echt zijn afgestemd op de doelgroep. Deze nieuwtjes zijn puur en alleen om een format te maken voor de rest. Wat betreft de columns had ik precies hetzelfde idee. Ik zal enkele mensen hier eens contacteren. Maar wat betreft promotie zijn alle helpende handen welkom. Zie het als een indirecte oproep :P

 

Nogmaals, bedankt voor je stimulerende feedback!

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk: Zie een rij PHP errors in verband met quotes in xml op de forum pagina. Verder voelt het wat langzaam. Opkomen voor jonge ondernemers ben ik zeker fan van, ben benieuwd hoe het jullie vergaat de komende tijd!

 

Klopt! Was me ook opgevallen. Hier wordt op dit moment aan gewerkt. Snelheid is voor mij ook een groot issue inderdaad. Op mijn eigen PC draait het redelijk snel, maar als ik bij andere aan het werk ben, dan kan ik me er ook soms vreselijk aan ergeren. Ook hier zal naar gekeken moeten worden.

 

Bedankt in ieder geval voor je feedback!

Link naar reactie
  • 0

Maak van ambitieus jong, ondernemend o.i.d. Je label is nu niet beschrijvend genoeg. Succes!

 

Hebben jullie ook partners als een Stichting Jong Ondernemen? Gebruik de jonge voorbeeldondernemers van HL voor artikelen of interviews.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ziet er netjes uit. Idd iets meer de nadruk op dat "jong" leggen. Maar ook de groene tekst van de forumdelen mogen wel wat duidelijker.

Ja, dat moet vooral gaan gebeuren d.m.v. de content op de site. Denk aan nieuws, de interviews, de columns e.d. Die verschijnen vanzelf op de homepage waardoor inderdaad de nadruk nog iets meer daarop komt te liggen.

 

Wat betreft de kleur: Ja, daar heb je misschien een punt. De webontwikkelaar leest mee, dus bij deze misschien een verbeterpuntje.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

De .nl in het logo is te klein. Hét stimuleringsforum van ambitieus Nederland (België?) is met alle respect op dit moment en zonder partners ook een credo wat je nog even niet kunt waarmaken. Een kennismakingsforum/inspiratieforum voor jong, ondernemend NL klinkt voor mij geloofwaardiger. Tenslotte zou het mij niet verbazen als voorgenoemde stichting begint te stijgeren bij het totaalbeeld van jullie initiatief (naam/kleurstelling). Dat is vast niet wat je (jullie) wilt (willen) bereiken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De .nl in het logo is te klein. Hét stimuleringsforum van ambitieurs Nederland (België?) is met alle respect op dit moment en zonder partners ook een credo wat je nog even niet kunt waarmaken. Een kennismakingsforum/inspiratieforum voor jong, ondernemend NL klinkt voor mij geloofwaardiger.

 

Groet,

 

Highio

Het is sowieso 'Voor ambitieus Nederland', daarmee willen we dus zeggen welke 'markt' we (gaan) bedienen. Lijkt me niet meer dan logisch. En 'stimuleringsplatform' is dan ook geen verkeerde keuze, aangezien dit is wat we doen.

 

Over de grootte ben ik het enigszins met je eens, maar met de samenstelling ervan niet...

Link naar reactie
  • 0

top plan!

heb me aangemeld om ook daar kennis te kunnen delen.

Ik kreeg al een mailtje. Erg bedankt voor de interesse! Het wordt zeer gewaardeerd. Twitter wordt voor ons heel belangrijk, aangezien we zo optimale interactie met onze leden krijgen. Leden krijgen updates van ons, maar ook weer van andere Twitteraars. Dus altijd op de hoogte!

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd.

 

Even niet inhoudelijk op de site ingaand wel even de opmerking die eerder volgens mij al gemaakt is: Focus niet teveel op technieken als twitterkoppelingen e.d.

 

Je primaire focus is content,sfeer, kwaliteit, moderatie en nogmaals content.

Twitter is een mogelijkheid en een logische keus, maar in hoeverre integreer je max. 140 karakters in een inhoudelijk forum.

 

Ofwel: Zorg als gezegd eerst voor de content, maak desnoods 40 profielen aan voor jezelf waar je vragen stelt aan jezelf en jezelf relevante en kwalitatief goede antwoorden geeft waardoor je je database vult.

 

Zoek daarnaast eens op internet op termen als 'community management' en lees wat daarover geschreven wordt.

 

Succes in ieder geval, en inderdaad dat groen aanpassen. Dat leest wat lastig

 

Frans

 

PS. je had in je oude YB-database toch al wat content opgebouwd? waar is die gebleven?

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een extraatje. Maar zoals gezegd is dat om de leden te betrekken bij de site. Net zoals mensen 's avonds bij MTV sms'en om een tekstje op de TV te krijgen. Zo moet je het zien. Een beetje interactie.

 

Het begint al aardig. Vandaag eigenlijk eerste echte dag dat we draaien en het gaat naar omstandigheden goed. Ik zal je tips uiteraard meenemen,

 

Had van die term nog nooit gehoord, maar zal me er eens in verdiepen. Het lijkt interessante kost.

 

Bedankt voor je feedback!

 

P.S. Wordt nog aan gewerkt om die over te zetten, maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook weer van de partij ;D, onder het mom 'failure teaches success'. We zullen het nu daadkrachtiger en efficiënter gaan aanpakken, we hebben geleerd van onze fouten, en nemen dit mee in het nieuwe beleid. Dat het voorheen spaak is gelopen weerhoudt ons in ieder geval niet om er echt wat van te maken, vallen en opstaan!

 

Ik hoop dat vele andere jonge ondernemers en experts hier onze visie delen en willen ondersteunen om de jonge generatie het duwtje/kans te geven om naast het te worden opgeleid als werknemer op school ook de kneepjes van het vak als werkgever c.q. ondernemer te leren (praktijkervaring).

 

Groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je site is erg langzaam en nu offline. Snelheid / downtime vindt Google ook niet leuk (meer). Tevens haken veel mensen af om je site nog eens te bekijken.

 

Bedankt voor de melding. Had er zelf inderdaad ook last van. Aan de snelheid wordt nog gewerkt, deze zal spoedig verbeteren!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de melding. Had er zelf inderdaad ook last van. Aan de snelheid wordt nog gewerkt, deze zal spoedig verbeteren!

 

Hoi Philippe,

 

Je bent me iets te snel voor. Ik kwam er net achter dat het ook aan Ziggo kan liggen. Ik weet niet als je het al hebt maar je kunt voor ~10 euro per jaar een Nagios monitoring aanzetten. Hierdoor krijg je e-mail en sms notificatie wanneer de server offline is of wanneer je site er te lang over doet je homepage te laden.

 

Ik onderhoud en host ook websites en ben ook een jonge ondernemer. Als je wilt kan ik met je mee denken. Ik vind het jammer dat ik het gevoel heb het er bij te moeten vermelden maar het is gratis. Het zal leuk zijn dat dit een groot succes zal worden!

 

Groeten,

Thomas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.