• 0

Gemiddelde duur opstellen statuten

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vroeg me af of een van de juristen (of niet-juristen) hier op dit board mij iets kan vertellen over de gemiddelde tijdsduur van het laten opstellen van vereningsstatuten?

Om wat voor vereniging gaat het, één met volledige of beperkte rechtsbevoegdheid? Als het gaat om een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid dat zullen de statuten moeten worden opgenomen in de notariële akte. Een notaris heeft daarvoor een model, wat voldoet aan alle minimumvereisten. Het invullen van dat model - mits voozien van alle relevante gegevens - hoeft niet veel tijd te kosten. Ik denk dat met 2 tot 4 uur tijdsbesteding een notaris ver kan komen en dat de kosten te overzien zijn. Naar mate er meer maatwerk aan de statuten te pas moet komen zal de tijdsinvestering oplopen.

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de beantwoording. Ergens midden in September hebben we een afspraak gemaakt met de notaris voor een week erna en we zijn vorige week akkoord gegaan met de statuten, handtekening gezet, informatie ingevuld enz. Ik verwacht trouwens dat we naar de vakantie een bevestigingsbericht krijgen dat we opgericht zijn. Dit lijkt me dus zeker geen redelijke termijn voor het opmaken van de statuten.

 

Nu zijn we hier niet echt blij mee en nu wilde ik misschien een klachtenbrief sturen naar de notaris, omdat ik vind dat we niet professioneel geholpen waren (bijv: ja, ik neem over twee weken contact met u op voor het maken van een afspraak...).

Link naar reactie
  • 0

Hans,

 

Niets menselijks is een notaris vreemd, maar het is wel weer een schrijnend voorbeeld. Zelf heb ik ook niet al te beste ervaringen met notarissen, in het bijzonder voor wat betreft de vastgoedpraktijk kan ik een aardig klachtenboek volschrijven. Mijn ervaring is dat klagen over tijdsduur weinig uitricht en vaak een vorm van mosterd na de maaltijd is. Al snel zal een reactie volgen met de strekking 'druk, druk, druk; sorry, ik wist niet dat er zoveel haast achter zat, maar ik heb ook niet eerder signalen van u mogen ontvangen omtrent de spoed'.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, het zal weinig uitrichten en ik heb ook weinig zin om tijd in het schrijven van een brief te steken. Ik vind het maar een rare manier van het omgaan met klanten, die notaris zal mij niet zo snel weer terugzien. Bij een volgende notaris zal ik in ieder geval nog duidelijkere afspraken maken over de tijdsduur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.