• 0

Denk je wel eens aan stoppen met ondernemen?

Er is een interessant topic over waarom je bent gaan ondernemen, maar ik vraag me af of jullie ook wel eens denken over 'stoppen'.

 

Soms, als ik helemaal kriegel word van klanten die te laat betalen, dingen die ik moet regelen, opdrachten die niet uit de pipeline komen, klanten die niet alleen onaardig maar ronduit onbeschoft zijn, mensen die zich onuitgenodigd bemoeien met je manier van je zaak runnen, regels die ik niet snap... dan ga ik wel eens kijken of er passende vacatures voor mij zijn.

Laatst zat ik wat te drinken met een collega-onderneemster en ze vroeg, een beetje terughoudend, "Ja maar kijk jij dan ook wel eens op vacaturesites ofzo?". Toen zei ik lachend: "Inderdaad, vandaag nog!".

 

Een baan heb je niet zomaar natuurlijk, en ik ga ook niet echt solliciteren, maar...

 

Wat doe jij als je het zat bent?

Of krijg je er nooit een sik van? ;D

 

Een beetje een "Man Bijt Ondernemer"-vraag. De babbelbox staat vandaag in Ridderkerk....

 

Annedien

 

ps: Ik ga natuurlijk uiteindelijk gewoon vol goede moed weer door 8)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat doe jij als je het zat bent?

Of krijg je er nooit een sik van?

 

Ik krijg er niet vaak een sik van moet ik eerlijk zeggen. Je noemt als voorbeeld slecht betalende klanten en ik mag mezelf gelukkig prijzen, die heb ik tot nu toe nog nooit gehad.

 

Als ik er een sik van krijg, denk ik af en toe wel eens: zat ik maar weer lekker op m'n stoeltje bij een of andere grote tent omhoog te schelden omdat het volgens mij allemaal anders moet. Maar de ervaring heeft geleerd dat ik ook dat voor niet meer dan een jaartje volhoud.

 

Mijn devies: eens per kwartaal een weekje op vakantie en als je het dan nog zat bent: een flinke borrel en een weekend niets doen.

Link naar reactie
  • 0

Er is een interessant topic over waarom je bent gaan ondernemen, maar ik vraag me af of jullie ook wel eens denken over 'stoppen'.

Annedien

Annedien, ik begrijp dat het de donkere dagen voor kerst zijn, maar hoezo stoppen?! Ik ben koud begonnen! Bij nagenoeg al mijn opdrachtgevers wordt door de medewerkers alleen maar beneden geschopt en naar boven geschreeuwd, met nagenoeg evenveel resultaat. Iedere werkgever kent ongeleide projectielen die slecht naar de baas luisteren en managers die slecht kunnen schieten. Wat is het ideaal van een loondienstverband: een koffieautomatenconclaaf met je collega's, het urendurende nutteloze werkoverleg, de zoveelste reorganisatie of om kwart voor vijf je bureau opruimen? Alle vacatures beloven veel, er zijn echter maar weinig werknemers die goed gokken. Ga voor de grap eens vanaf 4 uur 's middags in de lobby van een willekeurig kantoor van de intermediair-top-25-beste-werkgevers zitten en let op de lichaamstaal van de mensen die het pand verlaten. Na afloop wordt je vurig pleitbezorger voor een nieuwe afdeling van de reclamecodecommissie, te weten een orgaan dat toezicht houdt op vacature-advertenties. Er bestaan echter al genoeg regels in dit land. De misere van het werknemersbestaan is dat je alleen maar kan bogen op het verleden en je toekomst slecht kan sturen. Als ondernemer heb jij echter het stuur in handen en leer je alleen uit het verleden. Ik wens iedereen een heel goede kerst en daverend 2004.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.