• 0

TNT Post maakt mijn bedrijf kapot, wat te doen?

Beste HL'ers,

 

Bij deze een nogal vervelende zaak die ik op dit moment heb met TNT Post. Sinds jaar en dag maak ik gebruik van hun service zowel een pakkettencontract (Parcelware) als hun plaatselijke servicepunten. Nu heb ik sinds Januari een ontzettend groot probleem en ik zal proberen deze zo goed mogelijk te formuleren.

 

Ik verstuur dagelijks pakketten en enveloppen met daarin een gemiddelde orderwaarde van €100,-. Nu is het zo dat het soms voorkomt dat ik minder als 6 pakketten heb en de bestellingen dan aflever bij een postkantoor aangezien dit dan goedkoper is als Parcelware. Enveloppen gaan altijd via het postkantoor met dezelfde reden als hierboven.

 

In Januari kwam de eerste klacht van een klant binnen; 'Ik had een product besteld maar 1/3de van de inhoud ontbreekt!'. Deze klant heeft foto's genomen en wij hebben de Track and Trace nagelopen, maar konden geen gekke dingen vinden. Erg vreemd dus dat de doos is open gemaakt, daarna een deel van het product eruit gehaald, daarna de doos weer dichtgemaakt en afgeleverd bij de klant. Nu zul je zeggen dat kan gebeuren of de klant verteld een broodje aap verhaal. Het punt is alleen dat dit nu al meer als 10 keer is voorgekomen. Alle bestellingen waarbij dit is voorgekomen ontbreken ''delen'' van producten of er is in gesneden of de doos is stuk, maar voornamelijk dat eerste. Dit is nog niet alles.

 

Inmiddels hebben wij ook zo'n 20 klanten die een product hadden besteld wat in een bubbeltjesenvelop past en wat helaas niet te traceren is maar wel allemaal KWIJT. Nu hebben wij hierover TNT benadert en na 5 dagen komen ze met de mededeling; 'Wij kunnen niets vinden, camerabeelden geven we niet vrij en sommige bestellingen zijn onverzekerd verzonden en wij kunnen 100% niet overgaan tot terugstorten of een deel daarvan'.

 

Nu begrijp ik best dat ze bij 2-3 pakketten of iets dergelijks geen vergoeding geven, maar mijn totale schade in 2-3 maanden waarin dit allemaal is voorgevallen is inmiddels opgelopen tot over de €1000,- netto. Vandaag had ik weer 2 klanten waarbij dit gebeurde en het lijkt inmiddels dagelijkse kost. Nu is Thuiswinkel.org er al voor mij mee bezig, maar weer vraagt TNT naar de oude bekende weg namelijk de barcode's en de uitleg terwijl ze dat allemaal al hebben. Daarbij is 60-70% niet traceerbaar zoals eerder gemeld. Wat kan ik nog doen?

 

PS: TNT Post geeft ook aan dat ik maar verzekerd op moet sturen dan vergoeden ze anders niet. Dit is een broodje aap verhaal aangezien ik concullega's ken die wel aanspraak maken op hun zogenaamde coulance-regeling. Ook is het natuurlijk van de zotte dat ze je verplichten een product van 30-40 euro a 10 euro verzekerd op te laten sturen. Als ik als winkelier geen garantie geef of een stuk service word ik toch ook op de vingers getikt vanuit een organisatie die daarvoor waakt? Zoiets is er niet voor koeriersbedrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

wel ik ken het probleem (vermiste (lees gestolen) pakjes....

Heb daar in 3 jaar tijd ruim 3000 euro aan schade van gehad,

Reactie van TNT is altijd: jammer voor je dat het weg is, had je maar verzekerd moeten versturen.

Maar ls je verzekerd verstuurd is de tracktrace code weer gewoon niet in het systeem en zeggen ze dat je het niet ingeleverd hebt.

of je krijgt een brief: we hebben het pakje op de stoep gezet maar ja... jammer dat het daardoor weg is maar niet ons probleem..

 

Kun je bij die organisatie helaas niks aan doen, zijn nu eenmaal zo groot dat ze vinden dat ze hun klanten arogant kunnen afschepen.

Link naar reactie
  • 0

Daniel ik begrijp wat je bedoelt alleen laat ik mij niet zo makkelijk afschepen. Ook al zijn ze groot, dit is iets wat gewoon niet kan. Op dit moment raakt ruim 80% vermist. Misschien dat hier mensen met een juridische blik naar kunnen kijken? Ben eventueel bereid dit met een ARAG of iets dergelijks aan te vechten, mits het kans van slagen heeft uiteraard, maar die kennis heb ik niet om dat te zien.

Link naar reactie
  • 0

HEt probleem is dat je geen enkel bewijs hebt. Vooral bij duurdere spullen is het niet ongebruikelijk om het pakket te verzegelen (tenminste in mijn branche. Je klant hoeft het dan niet te accepteren wanneer het verbroken is.

 

In mijn branche werkt eigenlijk niemand meer met TNT, om bovenstaande redenen. OP jaarbasis zijn verzendkosten misschien dan wel duurder, maar de schade is zoveel minder dat je dat zo terug verdient.

 

Ik kan je helaas niet helpen met een advies over de stappen die je kunt nemen.

Link naar reactie
  • 0

HEt probleem is dat je geen enkel bewijs hebt. Vooral bij duurdere spullen is het niet ongebruikelijk om het pakket te verzegelen (tenminste in mijn branche. Je klant hoeft het dan niet te accepteren wanneer het verbroken is.

 

In mijn branche werkt eigenlijk niemand meer met TNT, om bovenstaande redenen. OP jaarbasis zijn verzendkosten misschien dan wel duurder, maar de schade is zoveel minder dat je dat zo terug verdient.

 

Ik kan je helaas niet helpen met een advies over de stappen die je kunt nemen.

 

Het bewijs zijn de klanten zelf die gelukkig aangeven mee te willen werken indien men hun ervaring vraagt, Daarbij is het niet mogelijk in mijn branche bepaalde artikelen verzekerd op te sturen in verband met de hoge verzendkosten. Concullega's doen dit ook niet. De enige die dit wel doet is Bol.com. Elk spel is uiteraard gesealed etc.

Link naar reactie
  • 0

Hallo W-Media,

 

Als ik je goed begrijp heb je voor je Parcelware zendingen een haalcontract en de losse pakketten en bubbelenveloppen geef je af bij het postkantoor.

 

Los van de acties die je bij TNT neerlegt kan het ook nooit kwaad om zelf voor detective te spelen. Probeer dus zoveel mogelijk de informatie die je hebt te structureren. Bijvoorbeeld: gebeuren de zaken die je beschrijft ook met de Parcelware zendingen of alleen met de losse stuks en enveloppen? Gebruik je verschillende servicepunten waar je je zendingen aanlevert of altijd hetzelfde servicepunt? Is er een relatie tussen servicepunt en verdwenen goederen? Gooi je ook wel eens bubbelenveloppen in een gewone brievenbus en raken er daarvan ook kwijt?

 

Als ik een Basis pakket verstuur via TNT, zie ik in Track & Trace het exacte gewicht van het pakket. Ik ga ervan uit dat het wegen van het pakket altijd op een bepaald punt in het proces gebeurt. Als je van de pakketten waar artikelen uit verdwenen zijn de gewichten kunt bepalen (bijvoorbeeld door zo'n pakket opnieuw samen te stellen en dan te wegen) en die gewichten vergelijkt met het gewicht waarmee dat pakket in het sorteercentrum van TNT aankomt, zou dat je wellicht meer informatie kunnen geven over de plek waar het misgaat.

 

Succes en groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Kartonnen hotmelt verpakkingen zijn een gedeeltelijke oplossing. Er zijn ook bubbelenveloppen die je niet zomaar openscheurt, maar ik vrees dat jouw zendingen juist op voelbare inhoud geselecteerd worden waar je dat liever niet zou hebben. Maak ook geen reclame meer aan buitenzijde, maar voeg flyers, kortingsbonnen of visitekaartjes toe.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Voor € 1,30 verstuur je je pakketten "verhoogt aansprakelijk" deze zijn dan verzekerd voor de waarde van de inkoop van de inhoud tot maximaal € 500,00. Hoger kan ook, dan betaal je meer. TNT probeert niet verhoogt aansprakelijk verstuurde en kwijtgeraakte zendingen altijd af te doen met het excuus dat je hem dan maar "verhoogt aansprakelijk" moet versturen.

De term geeft echter aan dat alle "gewone" zendingen dus "standaard aansprakelijk" verstuurd zijn. Ze zullen dus iets moeten vergoeden, de vraag is alleen wat? In het verleden verstuurde wij ook met TNT en is ook wel eens iets kwijtgeraakt. We belden boos met onze accountmanager en na veel zeuren en aandringen kregen we de zending plus inhoud vergoed. Dit hield op toen deze accountmanager een andere functie kreeg en we ineens geen accountmanager meer hadden. Daarna hebben ze ons ook op vergelijkbare wijze afgescheept.

Zorg dus dat je een accountmanager toegewezen krijgt, daar is wel mee te onderhandelen.

 

Wij zijn overigens een poos terug over gegaan naar UPS. Per pakket zijn we 50ct duurder uit maar ze zijn tot € 80 standaard verzekerd én ze worden opgehaald. Bij het ophalen worden ze gelijk ingescand. Bij de TNT gebeurd dit pas op een sorteercentrum en hebben diverse medewerker het pakket al in handen gehad. Voordat zij hem inscannen kan hij dus allang verdwenen zijn. UPS bevalt tot nu toe goed, geen kwijtrakingen of beschadigingen maar we gebruiken het nog te kort om een goed oordeel te geven.

 

Bedenk je ook dat het naar verluid slecht gaat met TNT. Wij kregen van de week een TNT pakket bezorgd (doos zwaar gehavend) door een mevrouw die geen TNT kleding aan had en haar auto was een "bedrijfsauto" van Mirando Koninklijk zigeuner orkest. Niet ten nadele van deze ongetwijfeld hard werkende dame maar tot voor kort kwam er nog een busje van een koeriersbedrijf voorrijden waar duidelijke stikkers op aangebracht waren "wij rijden in opdracht van TNT" inclusief TNT logo en een bezorger met duidelijk herkenbare TNT kleding. Wellicht zijn dat slechte voortekenen...

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat de pakketten die je verstuurt in verpakking zitten waar je uit kunt afleiden wat erin zit. Misschien een reclameuiting of een bedrijfnaam op het pakket. Als je als juwelier iets verstuurt, kun je er donder op zeggen dat als dit op het pakket staat vermeld, een beambte denkt: zo daar ga ik wat aan "verdienen"

Ik kreeg onlangs een beamer opgestuurd in een pakket met zwart plastic eromheen zonder bedrijfsnaam van de afzender. Ik wist dat ik een beamer had besteld, dus ik vroeg mij af wat ik nu voor een raar pakket kreeg. Heb gebeld naar de leverancier, en zij gaven aan dat ze voorheen heel vaak pakketten kwijt raakten. Niet alleen via TNT maar ook bij andere vervoerders. Met deze methode was het teruggebracht tot minder dan een procent van hun vorige TNT ervaring.

 

Ik hoop dat mijn veronderstelling klopt, en dat je er iets aan hebt.

 

Groet herman

Link naar reactie
  • 0

Kartonnen hotmelt verpakkingen zijn een gedeeltelijke oplossing. Er zijn ook bubbelenveloppen die je niet zomaar openscheurt, maar ik vrees dat jouw zendingen juist op voelbare inhoud geselecteerd worden waar je dat liever niet zou hebben. Maak ook geen reclame meer aan buitenzijde, maar voeg flyers, kortingsbonnen of visitekaartjes toe.

 

Groet,

 

Highio

Ik denk dat dit de eenvoudigste korte termijn oplossing is. Een bubbelenvelop met daarin een DVD wordt direct herkend door een dief en de mogelijke "reward" van de diefstal is hoog. Verzend producten alleen nog maar in een gesealde of goed dichtgeplakte brievenbusdoos. Verander de naam die aan de buitenkant op de doos staat en maak zeker geen reclame op de doos of tape. Zorg ervoor dat de doos niet rammelt.

 

Vertrouw je klanten in dit soort kwesties niet teveel! Wij hebben het zeer sterke vermoeden dat 70% door de klant "verdwijnt" bij ons (wij hebben een totaal verlies van enkele promille). In het geval van een pakket kun je de klant bij de buren navraag laten doen. Je kunt ook een "onderzoekstermijn" instellen van twee weken. Klanten die na twee weken geen contact met je opnemen...

Link naar reactie
  • 0

Stckertje erop plakken met de tekst: "Inhoud is van een DNA-tracer voorzien om diefstal te voorkomen". En dan ook even met de DNA-merkstift aanbrengen en het evt. in samenwerking met de politie en de TNT-directie uitvoeren. Maar ik denk dat een sticker al voldoende is.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal proberen zo goed mogelijk te reageren:

 

Aan de buitenkant is niets te zien bij onze zendingen. Alle pakketten worden in kartonnen blanco dozen verzonden zonder een factuur aan de buitenkant. Hieraan is ook NIET af te leiden wat erin zit. Misschien is er iemand die weet dat het van ons af komt, ik zou het anders ook niet weten. De enveloppen zijn ook blanco.

 

@Astron Dat is voor pakketten maar wij sturen in 80% van de gevallen enveloppen hoe zit het daarmee en waar kan je het afleveren? De vermiste zendingen komen voor via hun business centre en ook via de plaatselijke supermarkt cq postkantoor. TNT zegt dat ze hier al onderzoek naar gedaan hebben maar willen geen camerabeelden vrijgeven (vreemd ?). Samengevat; Het gebeurd zowel met Parcelware als losse zendingen. Een account manager heb ik niet eens toegewezen gekregen, ook vreemd want wij versturen toch vrij veel bestellingen.

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing kan zijn te werken met speciale tape.

Die werkt als normale tape, maar eenmaal losgetrokken kun je deze niet meer netjes dichtplakken.

 

Wil geen reclame maken, maar toch even een linkje naar m'n eigen site. Er zijn meer aanbieders van te vinden:

http://www.dinilu.eu/product/custom-printed-anti-tampering-tape-40mm-x-50m

 

Boodschap die je bijvoorbeeld zou kunnen laten zien is: "Dit pakket is geopend, accepteer niet." Daarmee zou je de PTT een leuke bult werk bezorgen met pakjes retourneren naar jou. Iets wat de medewerker (dief) van het service punt punt bij jou in de buurt die de pakjes opent niet fijn gaat vinden.

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing kan zijn te werken met speciale tape.

Die werkt als normale tape, maar eenmaal losgetrokken kun je deze niet meer netjes dichtplakken.

 

Wil geen reclame maken, maar toch even een linkje naar m'n eigen site. Er zijn meer aanbieders van te vinden:

http://www.dinilu.eu/product/custom-printed-anti-tampering-tape-40mm-x-50m

 

Boodschap die je bijvoorbeeld zou kunnen laten zien is: "Dit pakket is geopend, accepteer niet." Daarmee zou je de PTT een leuke bult werk bezorgen met pakjes retourneren naar jou. Iets wat de medewerker (dief) van het service punt punt bij jou in de buurt die de pakjes opent niet fijn gaat vinden.

 

Kreeg deze tip al bedankt! Gaan we zeker gebruiken voor pakketten maar dan zitten we nog steeds met de enveloppen.... :D Damn wat is dit kut! (sorry)

Link naar reactie
  • 0

Stckertje erop plakken met de tekst: "Inhoud is van een DNA-tracer voorzien om diefstal te voorkomen". En dan ook even met de DNA-merkstift aanbrengen en het evt. in samenwerking met de politie en de TNT-directie uitvoeren. Maar ik denk dat een sticker al voldoende is.

 

medewerking van TNT krijgen?

TNT intereseerd het helemaal niks, medewerkers mogen jatten wat ze willen van TNT zolang het maar geen verzekerde zendingen zijn (of ze gejat worden voordat ze ingescant worden) en ze zorgen dat ze niet betrapt worden.

Kost TNT namelijk toch helemaal niks, hebben ze van die mooie standaard briefjes voor waarin ze alles afwijzen en gelijk proberen je te dwinger voortaan maar op een duurdere manier te verzenden.

 

Uiteindelijk zou je kunnen zeggen dat TNT er belang bij heeft dat er veel zendingen verdwijnen, als dat namelijk maar vaak genoeg gebeurd zijn meer bedrijven verplicht om verzekerd te versturen wat inhoud dat TNT meer winst maakt op die zendingen.

 

mod edit: ongefundeerde beschuldiging doorgehaald

Link naar reactie
  • 0
"Dit pakket is geopend, accepteer niet." Daarmee zou je de PTT een leuke bult werk bezorgen met pakjes retourneren naar jou. Iets wat de medewerker (dief) van het service punt punt bij jou in de buurt die de pakjes opent niet fijn gaat vinden.

en ondertussen brengt TNT voor het retour bezorgen ook nog eens gewoon een keer extra verzendkosten in rekening.

Dan ga jij klagen dat het retour kwam omdat het geopend geweest is en eruit gejat is.

 

Dan krijg je dus een brief van de TNT met daarin: Helaas blijkt het zo te zijn dat uw pakket geopend is door ons en er producten uit verdwenen zijn. Echter zijn wij u geen vergoeding verschuldigd, had u het maar verhoogd aansprakelijk moeten verzenden!.

 

ben je dus nog niks mee opgeschoten (heb het allemaal meegemaakt).

 

Zelf met rembours bedragen die niet uitbetaald waren. ging ik daarover klagen kreeg ik de volgende brief:

 

Het rembours bedrag lijkt inderdaad niet te zijn uitbetaald, echter is er al een periode voorbij gegaan. graag zien we eerst een getekende verklaring van de ontvanger waaruit blijkt dat deze de zending wel ontvangen heeft.

 

Ze weten dus dat ze niet uitbetaald hebben, konden aan tractrace zien dat het afgeleverd was maar wilde evengoed niet uitbetalen zonder getekende verklaring van de klant van mij...

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben exact het zelfde probleem. Alternatieven voor de TNT zijn er helaas niet in NL. Er zijn meerdere bedrijven die pakketjes bezorgen, maar qua brievenbus post is TNT de enige optie.

 

Wij hebben al heel erg veel schade geleden door de TNT. Elke zending "verdwijnen" er een aantal pakketjes. Echter heeft de TNT bij ons wat foutjes gemaakt. Geopende enveloppen gewoon bij mensen afleveren (zonder inhoud). Of aan ons retourneren. Hiermee hebben wij bewijs in handen.

 

Onze enveloppen zijn niet herkenbaar aan de buitenkant. Echter kan je wel raden wat er inzit als je het pakketjes vast hebt.

 

Ik merk steeds meer dat er heel erg veel mensen zijn met het zelfde probleem. Een kleine jongen zoals ik kan de TNT niet aanpakken. Maar met veel mensen (bedrijven) kan dit wel. Ik denk daarom dat het niet lang zal duren voordat er wat dingen gaan gebeuren. Ik weet namelijk dat de Wehkamp een aantal rechtzaken tegen de TNT heeft gehad en ook gewonnen heeft over bovenstaande problemen.

 

Alleen ja. Die trekken een blik met advocaten open. Die luxe heb ik niet.

Link naar reactie
  • 0

Is hier juridisch echt niets mee te beginnen? Of wordt dat te kostbaar?

 

Wellicht is het een optie om naar andere vervoerders te kijken.

 

Ik bestel al jaren veel via internet (200 pakketten per jaar ofzo (prive)). Daarbij is er tot nu toe 1 maal iets mis gegaan, namelijk dat de invoerrechten a 60 euro aan de deur zijn voldaan aan de koerier. En later van UPS een factuur daarvan gekregen. Toen heb ik ze gebeld en hebben ze gezegd dat het heel regelmatig voorkomt dat de bezorger dat geld in z'n zak steekt. Factuur kwijtgescholden.

 

Samen met meerdere goede ervaringen met ups in dit topic, is het wellicht voordeliger om naar hun over te stappen. Weet je meteen of het aan TNT heeft gelegen.

Link naar reactie
  • 0

Is hier juridisch echt niets mee te beginnen? Of wordt dat te kostbaar?

 

Wellicht is het een optie om naar andere vervoerders te kijken.

 

Ik bestel al jaren veel via internet (200 pakketten per jaar ofzo (prive)). Daarbij is er tot nu toe 1 maal iets mis gegaan, namelijk dat de invoerrechten a 60 euro aan de deur zijn voldaan aan de koerier. En later van UPS een factuur daarvan gekregen. Toen heb ik ze gebeld en hebben ze gezegd dat het heel regelmatig voorkomt dat de bezorger dat geld in z'n zak steekt. Factuur kwijtgescholden.

 

Samen met meerdere goede ervaringen met ups in dit topic, is het wellicht voordeliger om naar hun over te stappen. Weet je meteen of het aan TNT heeft gelegen.

 

Ja misschien wel. Echter levert UPS ook elke dag huis aan huis? En dan praat ik over normale zendingen dus geen pakketpost.

 

Nee dat doen ze niet. Dus daar heb je gelijk een groot probleem, TNT heeft een monopolie positie qua brievenbus post. Bedrijven als DHL en Sandt bezorgen ook post, alleen maar 2x per week.

Link naar reactie
  • 0
Wij hebben exact het zelfde probleem. Alternatieven voor de TNT zijn er helaas niet in NL.

 

Die zijn er zoals geschreven wel.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
...en ondertussen brengt TNT voor het retour bezorgen ook nog eens gewoon een keer extra verzendkosten in rekening.

Dat geld niet voor pakketten die je niet onder je contract verstuurd en al helemaal niet voor poststukken.

 

Dan krijg je dus een brief van de TNT met daarin: Helaas blijkt het zo te zijn dat uw pakket geopend is door ons en er producten uit verdwenen zijn. Echter zijn wij u geen vergoeding verschuldigd, had u het maar verhoogd aansprakelijk moeten verzenden!

Dat proberen ze inderdaad maar ze hebben de wetgeving wel tegen zich. Als klant neem je een dienst bij ze af (het bezorgen van een pakket) en daar betaal je voor. Die dienst hebben ze correct uit te voeren. Is het kwijtgeraakt of beschadigd, dan hebben ze de dienst niet (naar behoren) uitgevoerd en heb je recht op terugbetaling van de kostprijs van die dienst en kan je de verloren gegane goederen in een schadevergoedingzaak claimen.

Probleem is echter dat je bewijzen moet hebben als je naar de rechter gaat. Voor poststukken heb je wellicht een kassabon maar dat bewijst natuurlijk niet veel. Je kan daaraan niet herleiden waar de zending heen is gestuurd.

Bij pakketten ligt dat als, contract klant, anders. Je hebt het pakket voorgemeld en daarmee kan je aannemelijk maken dat je hem ook hebt afgegeven bij een businessbalie of hebt laten ophalen. TNT kiest er in haar werkwijze voor de pakketten pas te scannen op het distributiecentrum. Je pakket kan voordat hij ingescand is kwijtraken bij de bussinessbalie, bij het locale distributiecentrum waar hij daarna door TNT wordt heengebracht, uit de vrachtwagen die hem vervolgens naar een groot distributiecentrum brengt en dan nog op het grote distributiecentrum waar hij uit de vrachtwagen gehaald wordt (met vele andere pakketten) en voordat hij op de lopende band wordt gelegd waar hij vervolgens pas ingescand wordt. Laat TNT maar bewijzen dat daar niet fout is gegaan of kan gaan.

 

Kan je het aannemelijk maken, zit je met een volgend struikelblok. Ga voor zo'n klein bedrag maar eens naar de rechter, elk pakket is een afzonderlijke zaak. TNT weet dat en daarom kunnen ze zo arrogant zijn.

 

Elke klacht, zeker als je daar een standaard brief over hebt gehad, wordt gemeld aan de bedrijfsrecherche van TNT. Die zien al snel patronen opkomen en gaan door ook echt wel achter aan. Jij hoort daar echter niets van want dan kan je alsnog een schadevergoeding gaan eisen.

 

Op zich ook niet zo raar dat er bij TNT (en ook andere vervoerders) zoveel fout gaat. Wij als klanten willen zo goedkoop mogelijk versturen en vinden € 5,00 eigenlijk al snel te duur. Om prijzen de kunnen drukken werkt TNT daarom ook veel met tijdelijk krachten en onderaannemers die kompleet uitgemolken worden. Wij hadden hier een bezorger die als zzp'er werkte voor een koeriersbedrijf dat weer in opdracht van TNT reed. Hij kreeg € 1,00 per adres en moest daar zelf de TNT kleding van betalen die TNT verplicht stelde en daar verder van rond kunnen komen. Grote pakketten of meer collo zendigen maakte daarbij niet uit. Je kan als TNT ook wel snappen dat je voor dat geld niet het meest betrouwbare en gemotiveerd personeel aantrekt.

 

De postmarkt is vrijgegeven dus je kan poststukken ook door bijvoorbeeld selectmail (DHL) laten bezorgen. Je kan veel argumenten bedenken waarom je die club niet zou gebruiken. Al die argumenten zijn eigenlijk pluspunten van TNT.

 

... Want al die alternatieven leveren niet ELKE dag huis aan huis brievenbus post.

Dat bedoel ik, een pluspunt voor TNT

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig hebben wij veel bewijs. Inclusief een gesealde (door tnt) envelop met een briefje van TNT erin. Waarop staat:

 

"Tijdens het verwerkingsproces is het product verloren gegaan. Excuses voor het ongemak."

 

Nou dat kan natuurlijk gebeuren, maar hoe halen ze in hun hoofd dat ze voor mij gaan bepalen dat mijn product kapot is. M.a.w. het spel ligt nu vrolijk bij iemand in de kast. Maar ja dat kan ik dan weer niet bewijzen.

 

Wel slim van de TNT. Ze vroegen ons of wij even het bewijs naar ze konden opsturen. Anders kunnen ze de klacht niet behandeling nemen :P

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb een zaak van ruim 700 euro klaarliggen bij een incasso bureau om door te laten sturen naar kantonrechter.

Op incasso traject is gewoon helemaal niet gereageerd door TNT.

Ik tweiffel echter om het door te sturen gezien hun algemene voorwaarden en de kans op verlies die me ook honderden euro's zou gaan kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.