• 0

TNT Post maakt mijn bedrijf kapot, wat te doen?

Beste HL'ers,

 

Bij deze een nogal vervelende zaak die ik op dit moment heb met TNT Post. Sinds jaar en dag maak ik gebruik van hun service zowel een pakkettencontract (Parcelware) als hun plaatselijke servicepunten. Nu heb ik sinds Januari een ontzettend groot probleem en ik zal proberen deze zo goed mogelijk te formuleren.

 

Ik verstuur dagelijks pakketten en enveloppen met daarin een gemiddelde orderwaarde van €100,-. Nu is het zo dat het soms voorkomt dat ik minder als 6 pakketten heb en de bestellingen dan aflever bij een postkantoor aangezien dit dan goedkoper is als Parcelware. Enveloppen gaan altijd via het postkantoor met dezelfde reden als hierboven.

 

In Januari kwam de eerste klacht van een klant binnen; 'Ik had een product besteld maar 1/3de van de inhoud ontbreekt!'. Deze klant heeft foto's genomen en wij hebben de Track and Trace nagelopen, maar konden geen gekke dingen vinden. Erg vreemd dus dat de doos is open gemaakt, daarna een deel van het product eruit gehaald, daarna de doos weer dichtgemaakt en afgeleverd bij de klant. Nu zul je zeggen dat kan gebeuren of de klant verteld een broodje aap verhaal. Het punt is alleen dat dit nu al meer als 10 keer is voorgekomen. Alle bestellingen waarbij dit is voorgekomen ontbreken ''delen'' van producten of er is in gesneden of de doos is stuk, maar voornamelijk dat eerste. Dit is nog niet alles.

 

Inmiddels hebben wij ook zo'n 20 klanten die een product hadden besteld wat in een bubbeltjesenvelop past en wat helaas niet te traceren is maar wel allemaal KWIJT. Nu hebben wij hierover TNT benadert en na 5 dagen komen ze met de mededeling; 'Wij kunnen niets vinden, camerabeelden geven we niet vrij en sommige bestellingen zijn onverzekerd verzonden en wij kunnen 100% niet overgaan tot terugstorten of een deel daarvan'.

 

Nu begrijp ik best dat ze bij 2-3 pakketten of iets dergelijks geen vergoeding geven, maar mijn totale schade in 2-3 maanden waarin dit allemaal is voorgevallen is inmiddels opgelopen tot over de €1000,- netto. Vandaag had ik weer 2 klanten waarbij dit gebeurde en het lijkt inmiddels dagelijkse kost. Nu is Thuiswinkel.org er al voor mij mee bezig, maar weer vraagt TNT naar de oude bekende weg namelijk de barcode's en de uitleg terwijl ze dat allemaal al hebben. Daarbij is 60-70% niet traceerbaar zoals eerder gemeld. Wat kan ik nog doen?

 

PS: TNT Post geeft ook aan dat ik maar verzekerd op moet sturen dan vergoeden ze anders niet. Dit is een broodje aap verhaal aangezien ik concullega's ken die wel aanspraak maken op hun zogenaamde coulance-regeling. Ook is het natuurlijk van de zotte dat ze je verplichten een product van 30-40 euro a 10 euro verzekerd op te laten sturen. Als ik als winkelier geen garantie geef of een stuk service word ik toch ook op de vingers getikt vanuit een organisatie die daarvoor waakt? Zoiets is er niet voor koeriersbedrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

W-media,

 

Dat is niet frappant, dat is beleving van een medewerkster van TNT ( Ja die zijn er ook nog)

Ik vind het net zo frappant dat je haar verkregen reuzen aanhaalt terwijl ze aangeeft wat voor jou te doen en dan ook nog klaagt over het feit dat het "nu in eens wel kan"..

Je zou haar ook even publiekelijk kunnen bedanken want ze had ook gewoon niets kunnen doen...

Van mij krijgt ze de derde reus ( die ze van jou had moeten krijgen) en nog ze krijgt er nog een wanneer het voor je wordt opgelost.

 

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ergens goed dat dit gebeurt maar het is wel zo dat deze discussies al regelmatig gevoerd zijn en zeer vaak aangegeven is dat de service, netjes gezegd, onder de maat is. Daarmee kan iemand niet zo veel, kost de ondernemer een hoop geld enzovoorts. Vervolgens wordt hier blij gemeld dat deze case opgepakt gaat worden omdat deze nu publiekelijk is. Ergens snap ik de frustratie van w-media wel.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

TNT is heel goed in brieven sturen dat een klacht in behandeling genomen wordt. Oplossingen en compensaties bieden, of inhoudelijk verslag van een onderzoek doen, heb ik persoonlijk nog nooit mogen meemaken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

W-media,

 

Dat is niet frappant, dat is beleving van een medewerkster van TNT ( Ja die zijn er ook nog)

 

 

dit is gewoon een medewerker van TNT die ervoor betaald krijgt om op negatieve berichten over TNT op internet te reageren in de hoop dat ze daarmee hun imago schade beperken.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/webcare/

 

Maar goed... als ze werkelijk wat willen gaan doen zal ik morgen ook even de contact en dossier gegevens doorsturen van de incasso procedure/kanton procedure die nog steeds loopt. kijken of daar dan ook eindelijk na 2 jaar eens een oplossing voor komt.

Link naar reactie
  • 0

Ach, je hebt nu in ieder geval een welwillende ingang die je gewoon via het onvolprezen pm-systeem kunt bereiken

 

houden jullie ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Ben benieuwd.

 

Ondanks de begrijpelijk scepsis en ergernis vind ik het wel van lef getuigen dat TNT/Edith hier in ieder geval publiekelijk de nek uitsteekt

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ondanks de begrijpelijk scepsis en ergernis vind ik het wel van lef getuigen dat TNT/Edith hier in ieder geval publiekelijk de nek uitsteekt

tsja, lef zou ik het ook niet noemen...

ik bewaar mijn reus nog even tot het naar tevredenheid is behandeld. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

tsja, lef zou ik het ook niet noemen...

ik bewaar mijn reus nog even tot het naar tevredenheid is behandeld. ;)

 

Het schept verplichtingen en als die niet waargemaakt worden dan wordt de afbreuk alleen maar groter.

Want ik denk niet dat HL-ers zich n.a.v. dit enkele bericht gerustgesteld zijn, maar juist getriggerd zijn om de afhandeling nog nauwlettender te volgen en becommentarieren.

 

Dus ja, lef is het in mijn ogen wel, als je HL een beetje kent ;)

Link naar reactie
  • 0

dit is gewoon een medewerker van TNT die ervoor betaald krijgt om op negatieve berichten over TNT op internet te reageren in de hoop dat ze daarmee hun imago schade beperken.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/webcare/

deze dienst is er voor de consument, en niet zakelijk.

(uiteraard zal het internet wel afgestruind worden voor dit soort verhalen op fora).

 

anderzijds heb ik er ook een zekere bedenking bij; dit is een ondernemersforum, van, voor en door ondernemers en als je het mij vraagt is dit geen plaats voor servicemedewerkers om hun klanten te benaderen (hoe goedbedoeld ook).

Als het goed is hebben ze zelf 'loketten' in hun eigen organisatie waar je als zakelijke klant je probleem moet kunnen voorleggen en waar deze dan ook serieus worden opgepakt.

 

Blijkbaar is de klachtenafhandeling ook zodanig slecht dat je ontevreden klagers op het web moet gaan opsporen... >;(

 

 

Dus ja, lef is het in mijn ogen wel, als je HL een beetje kent ;)

nah, wat denk je zelf?

wij kennen HL wel, TNT klantenservice (nog) niet ;D

 

maar wel positief voor het oplossen van de klacht, deze zal zeker nu extra aandacht van de klantenservice krijgen.... ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een half jaar voor tnt gewerkt, kreeg 12eu voor een wijk waar ik 2.5 uur over deed.

 

Daarnaast moest ik voor datzelfde bedrag de afhandeling doen van post die niet door de brievenbus kon (kleine pakjes van 3 dvds dik). Dit door middel van het schrijven van een aflever briefje wanneer de buren het aannamen. Dan nog de onvergoedde folders die er elke week 2x bijkwamen en dus bij elke deur gebracht moeten worden.. ik voelde me net sinterklaas om voor omgerekend 3-4 euro per uur te werken. Dan te bedenken dat je voor dat kleine uurloontje met persoonlijke en vaak belangrijke documenten van de bevolking rondloopt!

 

De tnt stimuleerd zo de snelle wisseling van personeel waardoor het bedrijf vaak met nieuw en onervaren personeel werkt en het geeft de werknemers gewoon geen tijd om alles met de zorg af te handelen die juist zo belangrijk is.

 

Er lopen heel veel goede werknemers bij de tnt die iedere week in hun eigen tijd en zo op eigen kosten zorg dragen voor de correcte bezorging van de post.

 

Groot respect voor hun!

 

 

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Lees bijvoorbeeld hier mee over klachtafhandeling van TNT (particuliere markt volgens mij). Zo'n dienst zou er ook voor de zakelijke markt moeten komen. Hoe beschermt TNT webshophouders tegen frauderende ontvangers?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Beste W-Media,

 

Je bericht over het verzenden van pakketten heb ik op het forum van Higherlevel.nl gelezen.

Graag zou ik je klacht in behandeling willen nemen, ik probeer deze zaak uit te zoeken en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Je krijgt zo spoedig mogelijk een reactie hierover.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edith

TNT Post Klantenservice

 

Ik heb zelf zojuist ook maar even een probleem dossier per PM doorgestuurd met daarbij dossier nummer en gegevens incasso bureau. graag zie ik daar nu ook na 2 jaar eens een oplossing voor.

Zal hier op het forum wel laten weten hoe dit nu door jullie opgelost wordt.

Link naar reactie
  • 0

Kleine update:

 

Nog geen reactie gekregen van TNT. Verder proberen wij ons nog meer in te dekken maar meer als dit kunnen wij ook niet doen. Heb vandaag NOG bredere labelrollers ingevoerd zodat het voor de blinde medewerker nog duidelijker is waar het afgeleverd moet worden (al waren de vorige labels al vrij groot) maar goed wij doen er dus alles aan.

Link naar reactie
  • 0

Beste W-Media,

 

Je bericht over het verzenden van pakketten heb ik op het forum van Higherlevel.nl gelezen.

Graag zou ik je klacht in behandeling willen nemen, ik probeer deze zaak uit te zoeken en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Je krijgt zo spoedig mogelijk een reactie hierover.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edith

TNT Post Klantenservice

Beste Edith,

 

Gezien jullie van het webteam zijn ga ik er vanuit dat jullie topics ook blijven volgen. Wat kan er van jullie verwacht worden om dit probleem op te lossen? En hoe communiceren jullie dit verder, ik ga er vanuit dat hier straks een update volgt van jullie kant?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als er sprake is van verdwijning in een distributiecentrum, zou ik geen update verwachten van TNT via dit forum. Het lijkt me logisch dat ze de klacht in overleg met de klant proberen te behandelen, die dan op zijn beurt desgewenst verslag kan doen op HL. Dat het webteam hier aangeeft de klacht in behandeling te nemen, is al behoorlijk verplichtend. Ze hadden ook per pm contact kunnen zoeken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie de verplichtingen niet, ze posten dat ze iets gaan doen, ze ontvangen zelfs een stapel reuzen, maar of er nou ook echt wat gaat gebeuren is nog maar de vraag. Het is een discussie vind ik, hoe wordt er omgegaan met service bij TNT. Lijkt me dat dan best verwacht mag worden van iemand die meedoet met de discussie dat het ook daadwerkelijk een discussie wordt, anders wordt het bijna promo.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Astron dan nog zit ik met het probleem van de enveloppen. Er is hier nergens een UPS punt in de buurt en wat betaal je daarvoor per stuk? Of is het alleen mogelijk om pakketten te versturen met hun?

 

Enveloppen kan ook maar het blijft voor hun een pakket. Als je hoofdzakelijk enveloppen verstuurd (dus pakketten met een laag gewicht en kleine afmetingen) en je hebt er aardig wat kan je best prijsafspraken maken. Leg die meerprijs naast je kosten van TNT en ergernis (van jou en je klanten) en eventuele imagoschade die je nu oploopt.

Link naar reactie
  • 0

Geloven sommige onder jullie nu echt dat TNT opeens klachtenprocedures per e-mail wil gaan volgen? Alle berichten hier en elders op internet worden door vriendelijk klinkende Hollandse damesnamen opgepikt, maar de mail gaat allemaal op de grote hoop webcare@tntpost.nl. Het is ondoenlijk om alle klachten inhoudelijk op te volgen, op te lossen en te compenseren als de reactiedrempel verlaagd gaat worden.

 

Ik zou in het algemeen als ondernemer wel willen horen wat TNT doet tegen interne diefstal en fraudeurs onder ontvangers, maar verwacht hierover geen inhoudelijke reactie van een klantenservicemedewerker. Die hebben namelijk geen enkele zeggenschap dan protocollen uitvoeren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik zou in het algemeen als ondernemer wel willen horen wat TNT doet tegen interne diefstal en fraudeurs onder ontvangers, maar verwacht hierover geen inhoudelijke reactie van een klantenservicemedewerker

naar mijn idee worden dat soort zaken enkel aangepakt als er teveel verzekerde pakjes verdwijnen waarbij ze schade vergoeding moeten betalen of wanneer het in het nieuws komt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie de verplichtingen niet, ze posten dat ze iets gaan doen, ze ontvangen zelfs een stapel reuzen, maar of er nou ook echt wat gaat gebeuren is nog maar de vraag.

 

En dan zal de topicstarter het vervolg vanzelf melden. ;D

Daar ben ik het zeker mee eens maar vind het wel heel erg krom als je de moeite neemt om jezelf als TNT zijnde registreert, een berichtje achterlaat dat je er wat mee gaat doen en vervolgens niets meer laat horen. Als een willekeurige andere poster dat doet dan wordt dat ook niet gewaardeerd. Dan wordt ook een vervolg verwacht. Als je echt webcare bent hoor dat er bij vind ik. Er zijn genoeg bedrijven die via bijvoorbeeld Twitter daadwerkelijk communiceren, dat is volgens mij hoe het werkt. Het is geen eenrichtingsverkeer.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ze heeft haar berichtje gisteren eind van de middag geplaatst. Met welke achterliggende gedachten ook, mag ze na die posting wel wat voordeel van de twijfel krijgen vind ik.

Zoals ik al zei, ze had ook niets kunnen posten. Ze had dan e.e.a wat kunnen uitzoeken en offline alles verder kunnen regelen.

Maar ze moet wel een beetje tijd krijgen natuurlijk. Niet iedereen zit 24/7 op HL he?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

TNT Post gebeld en ze kennen de afdeling Webcare niet bij de businessafdeling, ben benieuwd.

dat is niet zo vreemd, bij parcelware weten ze niks van het betstaan van mypost en omgekeerd weten ze daar niet van het bestaan van parcelware.

Maar ik wacht het ook nog even een paar dagen af of ik een reactie krijg op mijn PM.

Zo niet zal ik mijn probleem ook even plaatsen op die andere klachten website voor TNT post

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.