• 0

Webwinkel sieraden voor Moeders

Omschrijving van je concept:

Hoi Allemaal,

 

Een leuk forum onderdeel dit! Goede kritieken zijn altijd welkom, dus ik zou graag onze winkel willen laten bekijken door ondernemers die al heel wat webwinkels bekeken hebben.

 

Oh ja, de site is ook handig te geven:

MamaKado

 

 

[edit] gut... ik typte alles in dit eerste blok... niet heel handig opgebouwd. Excuses [edit]

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Even kort: Wij zijn in 2007 begonnen met een webwinkel in kraamcadeautjes. Daarop verkochten we na een tijdje ook een bepaald merk Moedersieraden, en zwangerschapsbelletjes. De grap was dat die eigenlijk beter verkochten dan de knuffels en rommeltjes voor baby's.

Na een tijdje heb ik een andere webwinkel geopend voor mijn eigen sieraden, gewoon hobby, niet perse voor het geld verdienen. Draaide best aardig, voornamelijk omdat ik 'rare' niet standaard sieraden maak, en er genoeg mensen zijn die een rare armband willen ;)

 

Anyway... na wat zoeken naar nieuwe mogelijkheden zagen we dat het domein Mamakado.nl gewoon nog beschikbaar was. En ook moederkado, en mamacadeau, etc.

We zagen de link met sieraden en moeders direct, en hebben in november 2009 een nieuwe webwinkel geopend.

Ik heb mijn eigen sieraden expertise omgezet in onze eigen lijn sieraden (merk FortuneFriends) en veel merken ingekocht die reeds specifieke moedersieraden maken.

 

De omzet heeft een vlucht genomen, waar wij geen idee van hadden bij de start. Tuurlijk droomden we ervan, maar zoiets lijkt altijd een lange afstands droom, maar ja... helemaal gaaf natuurlijk.

 

Omdat de stap dat mijn man ook in de zaak kan komen met behoud van gezinsinkomen nu toch echt heel dichtbij komt, ben ik op zoek naar dingen die de winkel nog beter kunnen maken. Zodat de stap echt gezet kan worden, zo snel mogelijk!!

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een plek waar moeders en vooral ook de vrienden en familie een mooi sieraad speciaal voor Moeder kunnen kopen.

Moeders zijn gek op hun kinderen, mega trots en willen dat graag laten zien aan de hele wereld.

 

Wij willen voor elke moeder wat wils bieden. Zilver of Goud, met geboortestenen of juist roze en blauwe kralen voor geslacht, subtiel of super uitbundig, voor elke portomonnee.

 

Ook voor vaders die geen idee hebben wat nu weer voor vrouwlief te kopen met moederdag, verjaardag of na de bevalling, willen wij het makkelijk maken een heel persoonlijk cadeau te vinden, en daar natuurlijk hele hoge ogen mee te gooien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Sieraden winkels genoeg, maar wij focussen alleen op Moeders. In Amerika is het concept er al lang, en zeer succesvol door meerdere winkels. In Nederland nog erg nieuw!

In onze sieraden kun je de hoeveelheid kinderen aangeven, welk geslacht, welke geboortemaand, en in allerlei varianten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat mis je nog aan onze winkel? bepaalde dingen die je graag zou zien, onlogische indeling, sieraden die je echt wel zou verwachten, maar gewoonweg niet kunt vinden... Whatever.

Ik merk dat ik zelf zo erin zit, dat ik gewoonweg niet meer objectief kan kijken.

 

We willen ook echt graag in de niche "mama" blijven. Maar wel alleen sieraden, geen parfum, massages, en weekendjes weg.

 

Heel graag aanvullende ideetjes op gebied van assortiment, upselling, etc.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Lidia,

 

Een compliment van mijn kant: Ik vind dat je website er waanzinnig mooi en duidelijk uitziet. Dat heeft Jeroen toch even goed geregeld. Pluim aan hem.

 

Over de business zelf kan ik niets zeggen, want daar heb ik geen kaas van gegeten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wat een ongelofelijk duidelijke en strak vormgegeven web winkel. Professionele foto's, een duidelijke hiërarchie in de website en ook technisch lijkt alles goed in elkaar te zitten. Overduidelijk gebouwd door een professional die hiervoor dan ook mijn lof krijgt.

 

Het enige verbeterpunt dat ik zo gauw kan vinden zoek balk bovenaan je website. Deze valt weinig op en is mist naar mijn mening ook een knop met daarop de tekst zoeken.

 

Nog één maal een compliment: wat mij betreft behoor je met deze website tot de internationale top wat betreft web winkels en daar mag je trots op zijn!

Link naar reactie
  • 0

Wauw, wat een complimenten! Dank daarvoor, streelt het ego weer. Mijn man heeft de winkel zelf gebouwd en ontworpen, en daar ben ik ook hartstikke trots op, want het zorgt ervoor dat de winkel goed loopt. Ik denk dat het even belangrijk is als het assortiment, zo niet belangrijker. Soms is het zelfs een nadeel, want het lijkt zo alsof we een flinke organisatie zijn met een minimaal een aantal medewerkers. Dat valt klanten soms wel eens tegen, dat we 'maar' een eenmanszaak zijn. Maar goed, alles heeft zijn voors en tegens ;)

 

Maar, alle complimenten terzijde, hoe fijn die ook zijn, we zoeken naar verbeterpunten. De zoekbalk is inderdaad onopvallend, en op een niet zo logische plaats (in een winkel zoek in hem zelf in het menu aan de linkerzijde). Ik weet alleen niet hoe vaak hij gebruikt wordt, kan dat niet zo 1-2-3 in Analytics vinden.

 

Iemand meer opmerkingen? Niet alleen over de technische kant, mag ook over assortiment en uitstraling zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja zeker leuk website maar wanneer zou je een kado voor jou moeder kopen? 1 of 2x in een jaar toch maar? Is het niet te weinig?

 

Ik ga volgende keer op moeder dag jullie website checken. :)

 

Moederdag, kerstmis, verjaardag, geboorte van een kindje, als je vrouw zwanger is, voor oma die altijd op de kleinkinderen past, bij het overlijden van een kindje waarvan je een aandenken wilt... Plus.... de meeste klanten bij ons zijn de vrouwen zelf die beslissen niet te wachten tot papa doorheeft dat ie een kadootje moet kopen, ze regelen dat gewoon zelf. De tijd dat je moet wachten op een sieraad van je man of kinderen is wel voorbij, vrouwen regelen dat zelf wel wanneer hun payday weer is geweest.

 

Eén persoon hoeft niet maandelijks wat te kopen voor moeder of zijn vrouw/vriendin. Als half Nederland eens per jaar wat bij ons koopt, dan weet ik al niet meer hoe ik al dat werk moet bolwerken ;)

Op dit moment doe ik het nog alleen, met ondersteuning van mijn man, maar ik heb ondertussen eelt op mijn vingers van de tangetjes die ik zo;n 7 a 8 uur per dag in mijn handen heb. Maar eigenlijk lukt het al niet meer om alles nog te maken, ik denk er zelfs over om de handgemaakte spullen in prijs te verhogen, om de kant-en-klare verkoop te stimuleren. Dat is slechts een kwestie van inpakken, in een envelop schuiven en klaar.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt Google Analytics zelfs instellen bij te houden zoekopdracht gedaan worden. Vraag je man maar even te zoeken in de instellingen van het programma. Ook een zoekopdracht die geen resultaat oplevert ik vind ik overigens verwarrend.

Link naar reactie
  • 0

Maar eigenlijk lukt het al niet meer om alles nog te maken, ik denk er zelfs over om de handgemaakte spullen in prijs te verhogen, om de kant-en-klare verkoop te stimuleren. Dat is slechts een kwestie van inpakken, in een envelop schuiven en klaar.

Waardoor de handgemaakte spullen mogelijk zelfs nog populairder worden omdat ze nu duurder zijn en dus als beter worden gezien. Op die manier krijgen in ieder geval meer betaald voor het eelt op je handen ;)

Link naar reactie
  • 0

Mijn man annex programmeur nam de zoekfunctie kritiek serieus, en heeft er direct wat aan gesleuteld. Het was eerst alleen een auto-complete functie (typ een deel van het woord, en alle opties die dat woord in zich hebben verschijnen), maar nu is het een duidelijkere functie, met het zoekwoord in geel ge-highlight bij de zoekresultaten.

 

Anybody care to comment?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Lidia,

 

Ben je op zoek naar verbeterpunten, krijg je alleen maar complimenten ... ;-)

 

Terecht overigens, ik vind je site erg mooi en dat geldt ook voor je taalgebruik.

 

Een paar (kleine) puntjes van mijn kant:

 

- de aantallen producten tussen haakjes bij de categorieën zijn voor mij te licht om goed te kunnen lezen; dat geldt ook voor de tekst helemaal linksboven ("Op MamaKado vind je ..")

- je hebt een rubriek "Moeder Hangers" en onder "Kettingen" een categorie "Hangers", dat vind ik niet logisch; ik zie onder "Hangers" bijvoorbeeld zilveren hangers die ik niet zie in de rubriek "Zilveren Hangers" onder "Moeder Hangers"

- niet echt over deze site, maar heb je bewust gekozen voor poesieplaatjes i.p.v. poëzieplaatjes?

- op de "Over ons" pagina heb je het helemaal onderaan over "filter op prijs", maar die optie heb ik niet kunnen vinden

- in je algemene voorwaarden staat dat bij een bestelling van "meer dan €50,00" geen verzendkosten worden berekend, onderaan de pagina is het "€50 of meer"; een miniem verschil, maar toch ...

- onder "Prijzen" in je AV staat "toeslage", daar zou ik "toeslag" van maken

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat veel van je productomschrijvingen letterlijk op je andere shops terugkomen. Ben je niet bang voor duplicate content?

 

Frans

 

PS. prachtige shop trouwens

 

Klopt, zwangerschapsketting.nl is slechts een doorplaatsing van hetzelfde product dat ook op MamaKado te vinden is. En zo geldt het voor Bedelboer.nl ook, onder de motorkap is het hetzelfde product met hetzelfde ID, we laten het alleen op een andere shop ook terugkomen. Duplicate content vind ik lastige materie eigenlijk. Hebben beide shops dan te maken met een penallty van Google, of heeft de shop waar de content als eerste te vinden was er geen last van?

 

We hebben alleen op MamaKado namelijk echt marketing activiteiten, zoals Adwords. MamaKado moet er geen last van hebben dus. De andere shops hebben we voornamelijk om hun mooie URL opgezet. Zeker zwangerschapsketting is niets nieuws onder de zon, alle producten daar hebben we ook op MamaKado, alleen voor de URL en de niche hebben we deze gebruikt.

 

Kan iemand me daar wat wijzer maken?

 

Zowiezo heb ik veel producten, zelfs binnen 1 website, die zoveel op elkaar lijken dat ik er niet aan ontkom steeds weer dezelfde woorden te gebruiken. Het gaat altijd om moeder, mama, ketting en sieraad. Ik probeer zoveel mogelijk andere termen te bedenken, en niet steeds dezelfde frases te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Lidia,

 

Ben je op zoek naar verbeterpunten, krijg je alleen maar complimenten ... ;-)

 

Terecht overigens, ik vind je site erg mooi en dat geldt ook voor je taalgebruik.

 

Een paar (kleine) puntjes van mijn kant:

 

- de aantallen producten tussen haakjes bij de categorieën zijn voor mij te licht om goed te kunnen lezen; dat geldt ook voor de tekst helemaal linksboven ("Op MamaKado vind je ..")

- je hebt een rubriek "Moeder Hangers" en onder "Kettingen" een categorie "Hangers", dat vind ik niet logisch; ik zie onder "Hangers" bijvoorbeeld zilveren hangers die ik niet zie in de rubriek "Zilveren Hangers" onder "Moeder Hangers"

- niet echt over deze site, maar heb je bewust gekozen voor poesieplaatjes i.p.v. poëzieplaatjes?

- op de "Over ons" pagina heb je het helemaal onderaan over "filter op prijs", maar die optie heb ik niet kunnen vinden

- in je algemene voorwaarden staat dat bij een bestelling van "meer dan €50,00" geen verzendkosten worden berekend, onderaan de pagina is het "€50 of meer"; een miniem verschil, maar toch ...

- onder "Prijzen" in je AV staat "toeslage", daar zou ik "toeslag" van maken

 

Groet,

 

John

 

Hoi John, dank voor je verbeterpunten.

 

De opbouw van de site is een van onze struikelblokken. We hebben zoveel dingen die zo op elkaar lijken, dat ze wel in 3 rubrieken passen (en daar soms ook in staan). Het idee in verschil van de Hangers, was dat de eerste categorie Moederhangers de echte merken zijn die hangers voor Moeders maken in goud en zilver. De andere categorie hangers onder het kopje 'ketting' zijn de dingen die ik nergens wist te plaatsen eigenlijk. Ik wil een enkele rubriek ook niet té lang maken, wil niet dat klanten een ellenlange pagina moeten doorploegen.

Ik ben er zeker niet tevreden mee zoals het nu is, en dat wordt alleen sterker door jouw opmerking.

Ik ga er eens goed over broeden vandaag, hoe dat anders kan.

 

Het prijsfilter is inderdaad laatst gesneuveld ten koste van wat anders in het menu. Passen we aan in de tekst.

 

Het gratis verzenden is bij 50 euro, en meer. Dus ook al bij precies 50 euro. Dat moeten we in de AV aanpassen dus.

 

 

Fijn dat jullie zo diep aan het pluizen zijn, daar wordt het alleen beter van, Dank!!

Link naar reactie
  • 0

Hier zijn 3 mogelijke verbeterpunten:

 

1) Ik mis acties op je site.

2) Probeer anders te denken. Bijvoorbeeld: vaderdag komt eraan; hoe kunt je hiervan profiteren? Ik krijg nu nul resultaat bij het zoeken met 'vaderdag' op je site.

3) Voeg een nieuwe productgroep aan je assortiment toe. Niet voor de brave, keurige en classieke moeder, maar zoek naar nieuwe doelgroepen/segmenten: de spirituele moeder, de alto-moeder, de stoere moeder, ...

 

Succes verder.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Hier zijn 3 mogelijke verbeterpunten:

 

1) Ik mis acties op je site.

2) Probeer anders te denken. Bijvoorbeeld: vaderdag komt eraan; hoe kunt je hiervan profiteren? Ik krijg nu nul resultaat bij het zoeken met 'vaderdag' op je site.

3) Voeg een nieuwe productgroep aan je assortiment toe. Niet voor de brave, keurige en classieke moeder, maar zoek naar nieuwe doelgroepen/segmenten: de spirituele moeder, de alto-moeder, de stoere moeder, ...

 

Succes verder.

 

Hoi!

 

1) Acties hebben we inderdaad niet. We hebben wel plannen op de homepage 1 vd buttons bovenaan te gaan reserveren voor een actie, bijvoorbeeld Valentijn of Moederdag (volgend jaar) of Kerst.

2) Vaderdag is ook (nog) niet onze doelgroep, het gaat om mama's, Alhoewel er in deze tijd toch ook veel foto en naamkettingen voor papa besteld wordt, merken we. Ik heb om die reden ook al nieuwe ideetjes voor een stoere leren armband met zilveren plaatje (voor foto of naam) en sluiting, en die komen al snel in het assortiment. We willen op mamaKado een hoekje voor papa's creeeren.

3) Goeie... nu targetten we vooral de traditionele en klassieke dames. Ik vraag me alleen af of we daardoor juist zo goed verkopen, en als we meer spullen gaan toevoegen of onze klanten dan de weg kwijtraken... Ik ga er eens over nadenken!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het reactieveld een beetje detonerend overkomen (en ik snap hem ook niet meteen, maar dat kan aan mij liggen).

 

Leuk dat ik kan twitteren en reacties achterlaten, dat is alleen maar goed, maar ik zou in de vormgeving van je pagina een iets helderder scheiding tussen product en reacties/reactieveld aanbrengen.

 

Nu lijkt het meer een lange lap informatie van boven naar beneden die op diverse plekken tegelijk de aandacht trekt

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je een duidelijkere afscheiding tussen waar product stopt, en waar het reactieveld begint? Een visuele afscheiding, of duidelijk maken in tekst wat de bedoeling is daarvan.

 

Klanten krijgen bij het verzenden van de artikelen een mailtje met "geef je reactie", direct naar het reactieveld van het door hun gekochte product. Verder wordt het gebruikt door klanten die vragen hebben, al vind ik dat zelf niet handig. Vaak vullen ze geen email in, waardoor ik alleen maar via de website kan communiceren met ze. Aan de andere kant kan het een vraag zijn die andere klanten ook hebben, en die is dan alvast mooi behandeld zijn...

Link naar reactie
  • 0

Mijn man annex programmeur nam de zoekfunctie kritiek serieus, en heeft er direct wat aan gesleuteld. Het was eerst alleen een auto-complete functie (typ een deel van het woord, en alle opties die dat woord in zich hebben verschijnen), maar nu is het een duidelijkere functie, met het zoekwoord in geel ge-highlight bij de zoekresultaten.

 

Anybody care to comment?

De autocomplete functie was best fijn overigens, zeker als aanvulling bovenop wat er nu staat.

 

Verder heeft de zoekmachine nog wat aandacht nodig:

- een zoekopdracht op 'a' (gewoon één letter) legt mijn browser plat zoveel informatie proberen jullie op mijn scherm te krijgen. Zorg ervoor dat het minimum aantal tekens 3 is, en maak pagina's binnen je zoekresultaten.

- een zoekopdracht op levert ook ongewenste resultaten op. Escape ALLE output die je op het scherm zet met een functie als htmlspecialchars().

- Je zou na kunnen denken over en zoektechniek als Zend Lucene of zelfs Apache SOLR. Persoonlijk hebben wij hiermee zeer goede resultaten, zelfs op grote websites met veel zoekopdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Erg mooie site. Werkt ook snel en goed gebruik van kleuren en tekst.

 

Aandachtspunten:

Fotografie van beelden: Er zit erg veel ruis in de beelden. De achtergrond is soms wit, soms grijs. Sommige producten zijn overbelicht of de schaduw valt raar. Dit valt met beeldbewerking wel aan te passen.

Er zijn erg veel triggers en buttons en teksten op de site zodat het af en toe een beetje zoeken is.

Het opmerkingenveld is in het engels, kan voor sommige mensen verwarrend zijn

 

Verder eigenlijk geen opmerkingen, sterke site. Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Fotografie is een heel waar punt! Een ondernemer moet alles kunnen, maar hoeft niet alles leuk te vinden. Fotograferen is daar een van helaas. Ik heb een fototentje met daglichtlampen, maar die gebruik ik bijna nooit. Gedoe om het ding op te zetten, kinderen knagen liefst de kabels van de lampen door, geen plek op de tafel voor het geval.

Uiteindelijk draait het vaak uit op een witte envelop bij de vensterbank voor wat daglicht. Soms zelfs onder 40W lamp op mijn bureau als ik iets gemaakt heb dat snel naar de klant moet, maar ik wil er toch een foto van voor op de webwinkel.

 

Over de indeling ben ik nog aan het herkauwen. Hij is nu niet zoals hij moet zijn, maar hoe hij dan wel moet is me nog niet duidelijk. We hebben eigenlijk gewoon teveel...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.