• 0

Direct mail: Waar haal ik een succesvol adressenbestand vandaan?

Hi Levelers,

 

Ben bezig met het inrichten van een direct mail actie. Brief getikt, flyertje erbij en een terugbel scriptje in elkaar gedraaid om enkele dagen later de geadresseerde terug te bellen.

 

Tot nog toe alles volgens plan maar dan mijn vraag: Hoe kom ik aan een lijst geschikte adressen? Iemand tips hoe dit aan te pakken en wellicht goede ervaringen betreffende partijen die deze adressen aanleveren?

 

Tot slot: Mijn onderneming houdt zich bezig met full service marketing. Van marketing consultancy tot het uiteindelijke ontwikkelen van tools zoals websites of het vormgeven van identity en design voor print. Ik wil mijn brief graag op persoonlijk niveau aan de ontvanger richten. Nou twijfel ik aan het volgende: De brief richten aan de eindbeslisser marketing (die mij misschien ziet als concurrentie in de eigen keet) of de algemene eindbeslisser / eigenaar?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn onderneming houdt zich bezig met full service marketing.

 

Beetje vreemd dat je dan geen adressenboeren kent.

 

Los daarvan lijkt het me in marketingland ook best gebruikelijk eerst een doelgroep te kiezen (en dus te zorgen dat je die ook weet te bereiken) en pas daarna de briefjes, flyertjes, etcetera daarop aan te passen - beetje omgekeerde volgorde dus.

 

Maar goed - er zijn diverse leveranciers van adressen in Nederland, al of niet op basis van segmentatie, en met Google zouden die prima te vinden moeten zijn. Mijn oud-werkgever Cendris is er eentje, bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • -1

@peter

 

Jammer dat je het nodig vindt om op een dergelijke nederbuigende toon te antwoorden. Is het echt nodig om aan te geven dat het vreemd is dat ik geen adressenboeren ken? En wat betreft de omgekeerde volgorde: De doelgroep is bepaald en vervolgens is hier een brief voor gechreven. Iets wat in marketingland inderdaad best gebruikelijk is. En daar gaan we weer, 'iets wat in marketingland best gebruikelijk is?' Om tot slot zuchtend een poging te wagen enige input te leveren die vervolgens compleet aan mn vraagstelling voorbij gaat? Jammer, iets wat ik niet gewend ben op dit fraaie forum!

 

Wellicht een idee om vandaag eens achter de laptop vandaan te komen en wat van de zon te genieten? Het is lekker weer, daar knapt een mens van op!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet Peter toch gelijk geven. Je introduceert je hier als een full service marketing bureau, maar je weet niet hoe je aan een adressenbestand kan komen? Zelfde als een bakker die geen idee heeft waar hij zijn meel moet halen.

 

Je geeft in je openingstopic nergens aan dat je al een doelgroep hebt, wellicht slim om dat meteen te vermelden, ook welke dat is.

 

Omdat het niet duidelijk is wat je wilt bereiken met je mailing, kan ik op je laatste vraag geen antwoord geven. Als ik een brief krijg van een marketing bedrijf gaat hij zo de prullebak in. (ik heb een eenmanszaak en doe zelf marketing). Grotere bedrijven die iemand in dienst hebben, kun je niet zomaar passeren, bovendien, gaat een eigenaar het echt niet zelf lezen als hijiemand in dienst heeft en geeft hij de brief gewoon door, met de kans dat hij kwijtraakt etc.

Als je iemand in dienst hebt die de marketing doet, wil dat niet zeggen dat hij alles zelf ook, sterker nog ik denk dat die persoon voor zijn drukwerk en ontwerp werk bijna altijd op zoek gaat naar een betrouwbare partner.

Link naar reactie
  • 0
Is het echt nodig om aan te geven dat het vreemd is dat ik geen adressenboeren ken?

 

Ja, dat denk ik wel. Zoals je waarschijnlijk wel gewend zult zijn op dit fraaie forum wordt het gewaardeerd als iemand tenminste een beetje zelf zijn best heeft gedaan om het probleem in kwestie op te lossen. Een marketeer die niet weet hoe hij aan adressen kan komen en dat hier komt vragen is in dat licht...apart.

 

Ik had het natuurlijk anders kunnen verwoorden, en aan de andere kant had jij bij jezelf kunnen denken "Hmm, daar heeft hij eigenlijk we gelijk in". Meh.

 

Iets wat in marketingland inderdaad best gebruikelijk is. En daar gaan we weer, 'iets wat in marketingland best gebruikelijk is?'

 

Huh? Je bent het met me eens, maar neemt het me toch kwalijk? Als het om de terminologie gaat - ik werd geinspireerd door "Brief getikt, flyertje erbij en een terugbel scriptje in elkaar gedraaid".

 

Om tot slot zuchtend een poging te wagen enige input te leveren die vervolgens compleet aan mn vraagstelling voorbij gaat?

 

Nou, zuchtend...wel enigzins verbaasd dat je niet op het idee gekomen bent om even Google te gebruiken. Wat de vraagstelling betreft - volgens mij vroeg je "Hoe kom ik aan een lijst geschikte adressen?"

 

Wellicht een idee om vandaag eens achter de laptop vandaan te komen en wat van de zon te genieten?

 

Hahaha! Maak je om mij maar geen zorgen - ik heb geen laptop, maar wel 2000 m2 tuin om in te zitten, waar ik zo weer naar terug ga! ;D Heb je al leveranciers gevonden via Google, trouwens?

Link naar reactie
  • 1

@peter Bedankt voor je reactie. Alles moet een eerste keer zijn, een dergelijke mailing heb ik nooit voor klanten verzorgt. De ambitie om door te groeien naar een fullservice bureau neemt ook met zich me dat bepaalde facetten wat nieuwer zijn dan anderen. Eerst maar eens een mailing voor de eigen tent verzorgen, wellicht leerzaam.

 

Wat betreft het zoeken middels Google, heb dit gedaan en was Cendris ook al tegen gekomen. Om het bos wat te schiften en de juiste bomen te selecteren vroeg ik me af of iemand goede ervaringen heeft met bijvoorbeeld Cendris of andere partijen.

 

ps: Das een best tuintje! :-)

 

@GJ Bramer. Gebruik dit platform inderdaad niet om mezelf of mijn onderneming te vermarkten. Wellicht iets voor de toekomst.

 

@Jasper. Bedankt voor het geven van je zienswijze.

Link naar reactie
  • 0
De ambitie om door te groeien naar een fullservice bureau neemt ook met zich me dat bepaalde facetten wat nieuwer zijn dan anderen.

 

Kijk, da's wat anders dan zeggen dat je een fullservice bureau bent. In het geval van er naartoe groeien zijn mensen over het algemeen prima bereid je te helpen, in het geval van zeggen dat je er al bent gaan mensen je er op aanspreken dat je er niet naar handelt. ;)

 

ps: Das een best tuintje! :-)

 

Pfff...probeer je eens voor te stellen hoeveel onderhoud dat vergt en het klinkt gelijk al een stuk minder leuk!

Link naar reactie
  • 0

Brief getikt, flyertje erbij en een terugbel scriptje in elkaar gedraaid om enkele dagen later de geadresseerde terug te bellen.

 

Als je je klanten met dezelfde toon benadert, dan zou ik nog eens stevig achter mijn oren krabben. Briefje tikkuh, dah draaien wij ons hand nieh voor om. Maar list brokers, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou dat full service nog effe achterwege laten. Eerst leren lopen voor je gaat rennen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.