• 0

Wat mag je vragen bij een Financierings aanvraag

Hallo Allemaal,

 

Ik zal me eerste even een beetje voor stellen in ben Ed ondernemer in spe en heb een paar kleine vraagjes betreft de financiele aanvraag. Ik heb het hele form afgezocht maar geen antwoord kunnen vinden op deze vragen en als ze er wel staan heb ik ze niet kunnen vinden helaas. Maar wel een hoop ander zaken gevonden waar we weer wat van geleerd hebben.

 

Mogen de volgende dingen opgenomen worden in een finaciele aanvraag.

 

1. Huur voor bedrijfspand zo ja hoeveel maanden is gebruikelijk

2. Energie/Gas zo ja hoeveel maanden is gebruikelijk

3. Verzekering zo ja hoeveel maanden is gebruikelijk

 

 

En dan nog even een bevestiging of ik het uit alle berichten goed gelezen heb.

 

4. Voorraad is geen lening maar is RC

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • -2

Hoi allemaal,

 

Is dit de moeilijkste vraag die dit form tot nu toe heeft gekregen na 98 bekeken te hebben. Nog geen een antwoord

echt vreemd. :-\ Als het de domste vraag is mag dat ook gezegd worden hoor. Zit al 3 weken op dit forum te lezen en op de meest herhaalde vragen komt een antwoord. Maar deze vraag van mij ben ik nog niet tegen gekomen dus dom is hij niet lijk me.

 

Het is niet sarcastisch bedoeld hoor :)

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ed,

 

Welkom op het forum! ;)

 

Op zaterdag en zondag zijn veel ondernemers met hun gezin bezig. ;D Vandaar dat er vaak minder op deze dagen wordt geantwoord.

 

Goed, ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden:

 

Eigenlijk is er maar 1 antwoord op alle drie de vragen:

Ze moeten allemaal uit eigen zak betaald worden en/of van de rekening courant. Het beste is natuurlijk uit eigen zak. Voor de huurovereenkomst is vaak een bankgarantie nodig van 3 maanden.

 

Eveneens de voorraad.

 

In principe is een financiering bedoeld voor investeringen.

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie dit wou ik even zeker weten alleen dan nog even over de voorraad dit moet uit eigen zak betaald worden zeg je als ik dat goed begrijp. Maar als je op een willekeurige investeringsplan kijk staat daar altijd bij vlottende activia Voorraad bij en daar kan je een bedrag invullen hoe zit de bank dit als lening of al rekening courant. Want volgen mij moet je dat weer aangeven op je financieringsplan waar je dat geld aan besteed of hoe het verdeeld is.

 

groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Bij een financieringsaanvraag heb je minimaal de drie laatste jaarcijfers nodig. Indien deze er niet zijn moet er een prognose opgesteld worden voor de aankomende drie jaar. In dit plan moet alles aan bod komen. Huur, inkoop, verkoop et cetera

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie dit wou ik even zeker weten alleen dan nog even over de voorraad dit moet uit eigen zak betaald worden zeg je als ik dat goed begrijp. Maar als je op een willekeurige investeringsplan kijk staat daar altijd bij vlottende activia Voorraad bij en daar kan je een bedrag invullen hoe zit de bank dit als lening of al rekening courant. Want volgen mij moet je dat weer aangeven op je financieringsplan waar je dat geld aan besteed of hoe het verdeeld is.

 

groetjes

Ed

 

Er heeft nog niemand gereageerd met de naam Paul... ??? ??? ???

 

Je moet een scheiding hierin aanbrengen met welke kosten zijn investering, wat is inkoop en dat moet je scheiden. Vervolgens vraag je een financiering aan voor b.v. de winkelinrichting en een rekening courant voor de inkoop...

 

Een investeringsplan in sowieso verkeerd, want het betreft hier een ondernemingsplan. Dit plan moet je tot in detail uitwerken tot een succes op papier, wil je de financiering en het krediet krijgen.

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Bij een financieringsaanvraag heb je minimaal de drie laatste jaarcijfers nodig. Indien deze er niet zijn moet er een prognose opgesteld worden voor de aankomende drie jaar. In dit plan moet alles aan bod komen. Huur, inkoop, verkoop et cetera

 

Klopt, alleen TS wilt weten waarvan het betaald moet worden..;)

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Incassodienst,

 

Leuke naam trouwens, je bedoeld een Liquiditeitsplan dat heb ik al was aleen de vraag wat je voor gefinanciert kan krijgen als ik morgen start. Dan heb ik nog geen inkomsten en daar ga ik niet van uit dat ik dat de eerste maand haal. Omdat als je start toch nog is je voorraad binnen moet krijgen om een omzet te draaien. Heb je de voorraad binnen dan moet het nog georganiseert worden bv op je webwinkel gezet te worden. En dan nog reclame maken en hopen dat de klanten je gelijk vinden dus ga ik er van uit dat de eerste 2 maanden krap zijn. Maar je moet dan wel huur en gas en licht betalen dus kan je dat voor gefinancieert krijgen of niet. Of moet ik dat ander omschrijven als bijvoorbeeld Overige vaste activa.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Hoi Incassodienst,

 

Leuke naam trouwens, je bedoeld een Liquiditeitsplan dat heb ik al was aleen de vraag wat je voor gefinanciert kan krijgen als ik morgen start. Dan heb ik nog geen inkomsten en daar ga ik niet van uit dat ik dat de eerste maand haal. Omdat als je start toch nog is je voorraad binnen moet krijgen om een omzet te draaien. Heb je de voorraad binnen dan moet het nog georganiseert worden bv op je webwinkel gezet te worden. En dan nog reclame maken en hopen dat de klanten je gelijk vinden dus ga ik er van uit dat de eerste 2 maanden krap zijn. Maar je moet dan wel huur en gas en licht betalen dus kan je dat voor gefinancieert krijgen of niet. Of moet ik dat ander omschrijven als bijvoorbeeld Overige vaste activa.

 

Groetjes

Ed

 

Gas, water en licht? Voor een webshop? ???

 

Of je gebruikt een voorbeeld en haalt daarmee alles door elkaar, of je bent een ondernemer met een zeer innovatief idee...

 

Bekijk dit tabel eens!

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Ik wil wel een webshop en ik wil ook in mijn huis kunnen lopen dus ben genoodzaakt een bedrijfspand te huren. Gelukkig kan dit in mijn gemeente en ben ook niet verplicht het voor 5 jaar te huren. het gaat hier om een starterpand cq doorstarters pand. Dus ja daar heb je gas en energie voor nodig.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Ik wil wel een webshop en ik wil ook in mijn huis kunnen lopen dus ben genoodzaakt een bedrijfspand te huren. Gelukkig kan dit in mijn gemeente en ben ook niet verplicht het voor 5 jaar te huren. het gaat hier om een starterpand cq doorstarters pand. Dus ja daar heb je gas en energie voor nodig.

 

Groetjes

Ed

 

Dear Sissy!

 

Het sarcasme was groot in mijn opmerking, omdat je elke term gebruikt behalve exploitatie begroting. In de exploitatiebegroting worden de huisvestingskosten berekend. Wat valt onder huisvestingskosten, lieve Sissy. Huisvestingskosten zijn:

-Huur

-Gas

-Water

-Licht

 

De exploitatie begroting is onderdeel van je ondernemingsplan.

 

Oh, en mocht Sissy in de volgende post nog steeds niet mijn naam weten, blijft EdVerm dus gewoon Sissy...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paus,

 

Hier Sissy mijn excusses het was maar 1 letter, maar de vraag van de topic is of je dat voor de eerste maanden voor gefinancierd kan krijgen. Niet op welk plan ik het moet schrijven die zijn zo goed als klaar dus Liquiditeitsplane ne Exploitatiebegroting zijn zo goed als klaar daar staat bij Ondenemingsplan nog een vraag voor open.

 

Groetjes

Ed cq Sissy

Link naar reactie
  • 0

Beste Paus,

 

Hier Sissy mijn excusses het was maar 1 letter, maar de vraag van de topic is of je dat voor de eerste maanden voor gefinancierd kan krijgen. Niet op welk plan ik het moet schrijven die zijn zo goed als klaar dus Liquiditeitsplane ne Exploitatiebegroting zijn zo goed als klaar daar staat bij Ondenemingsplan nog een vraag voor open.

 

Groetjes

Ed cq Sissy

 

Beste Ed,

 

Ik zou me naam in Sissy veranderen, omdat ik dat leuker vind klinken.. Ook een leuke naam voor je webshop btw.! 8)

 

Ik heb net het antwoord gegeven in een eerdere post, en dat antwoord betreft:

 

Uit eigen zak of rekening courant...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Annoniempjes,

 

Als je dan toch het lef heb om me een kneus te geven laat dan je kommentaar achter wegen als geef je me nog 200 kneusjes dan zal ik daar zeker niet van wakker liggen. En als je deze domme vraag niet begrijp moet je eerst eens leren lezen.

 

Geloof mij het hele reuzen en kneuzen programma op dit forum maakt het echt een leuke kleuter instelling. Vooral dat het zo lekker annoniem is kunnen de kleuters lekker commentaar geven zonder dat ze een reactie krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ed,

 

Ik weet niet precies wat een financiele aanvraag is, aar ik ga er van uit dat je de aanloopkosten gefinancierd wil hebben.

 

Als je geen eigen geld hebt, moet je ALLE kosten financieren. Huur, GWS, je servers, webontwikkeling. De beste methode is een cashflow prognose. Wat ga je uitgeven en wanneer en wat gaat er binnen komen aan geld (krediet, investering en omzet)

 

Uit je cashflow blijkthoe diep je door de knieen gaat voor ermeer geld binnen komst dan je uit geeft. Die hele dip moet je financieren.

 

Die dip kan je ook wegwerken (geen pand huren, maar ruimte lenen, je website hosten inde "cloud"), kortom, slim met je kosten omgaan. Geld is duur als je (nog) verlies maakt.

 

Wat overblijft moet je gfinancierd zien te krijgen door eigen inbreng, vrienden an familie en/of bank/leveranciers krediet.

 

Kijk ook bij Qredits en BBMKB

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.