• 0

Huur voor een startende autohandelaar?

Ik heb mijn contract al ondertekent. Ik ga vanaf 1 juli 2010 , een autobedrijf beginnen. De huur is 1000 euro per maand. (Contract = 6 maanden , eventueel verlenging van 5 jaar als alles goed gaat.) (grootte: 300 á 330 m2.)

 

Ik heb zelf van te voren al een beetje gehandeld in auto's hier en daar. Ik vind zelf dat ik genoeg ervaring heb opgebouwd. (20 auto's verkocht)

 

Ik heb de keuze om eventueel de garage door te verhuren. Dus kan ik eventueel de huur verlagen naar 4 á 500 euro per maand. Maar dan moet ik wel samen met een andere handelaar samen werken.

 

Ik ga handelen in auto's tussen de 500 en 5000 euro verkoopwaarde.

 

Mijn vraagjes:

 

Vinden jullie dat 1000 euro huur per maand normaal is voor een beginnende handelaar ? Of vinden jullie deze bedrag te hoog?

 

En is het wel verstandig om jou huurprijs aan andere mensen te vertellen als zij erom vragen?

 

gr

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

[off topic]

 

Altan,

 

Ik volg je al sinds je lid bent van HL, en tjee, wat heb ik soms moeten lachen om je vragen of je opmerkingen en antwoorden. Ook was ik regelmatig zwaar geirriteerd door diezelfde reactie's.

En toch...... heb ik in de loop der tijd RESPECT voor je gekregen !

 

Ondanks alle kneuzen en negatieve reactie's, heb je je plan getrokken, en verdulleme : Je gaat binnenkort zelfs gewoon van start !

 

Hulde hiervoor en een dikke reus, want dit tekent een ondernemer die zich niet uit het veld laat slaan. Ik wens je alle goeds en hoop dat je iets geleerd hebt van alle tips die je gekregen hebt, en belangrijker : dat je er ook iets mee doet !

 

Succes met alles !

 

 

Link naar reactie
  • 1

QuDo. Ik ben momenteel 19 jaar. Ik was begonnen op mijn 18de met handelen in auto's, dus gelijk nadat ik mijn rijbewijs heb behaald(Theorie+Praktijk in een keer gehaald :P ). Ik heb zelf 0,0% verstand van de motorische+technische gedeelte van de auto.

 

Je wilt niet weten hoe mijn familie met mij omging toen ik mijn eerste auto's begon in te kopen. Elke dag kreeg ik hetzelfde verhaal te horen:

 

- Is je auto al verkocht?

- Haha , je hebt je auto niet kunnen verkopen.

- Zijn er al klanten voor je auto?

- Word je nog gebeld?

- Mijn vader: JIJ KAN GEEN AUTO'S VERKOPEN! HOE GA JE AL DIE GELD TERUG HALEN??!?!? Je hebt zoveel geld geinvesteerd en nu kun je je auto niet verkopen!!

- Opa: Deze werk is niet voor jou. Jij kan dit niet. Jij kunt dit niet aan.

- Oom: Hahaha heb je je auto's nog steeds niet verkocht? Jij kunt dit niet.

- Mama: Deze werk is te zwaar voor jou. STOP ERMEE!

- Vrienden: Je gaat zware verlies maken. Stop ermee.

- Higherlevel: Alleen maar kritiek..kritiek...(Ruben van den Oord)+ kneuzen.(Die niet meer te tellen zijn...)

 

Toch doorgezet , en uiteindelijk 20 auto's tussen de prijzen , 500 euro tot 10,000 euro verkocht in een korte periode , terwijl ik ook nog is naar school ging. Tja , het voelt fijn om te bewijzen dat je het wel kan. Dit was altijd al een droom voor mij. Elke dag droomde ik hierover. Elke dag toen ik in mijn vaderse auto zat te rijden zat ik tegen mezelf te praten: Ooit wordt ik ook een autohandelaar. Ooit zorg ik ervoor dat geld geen probleem meer zal zijn voor ons.

 

Gedeeltelijk heb ik mijn droom wel bereikt. Ik kan auto's handelen , en geld verdienen via deze manier. Dat was dus eerst puur en alleen een droom. Laat staan bedrijf beginnen... Bedrijf beginnen was mijn grootste droom. Dus dat heb ik allemaal al bereikt.

 

Wat ik nu nog moet gaan bereiken is dat mijn bedrijf , een ''goed'' lopende bedrijf gaat worden. Dan pas heb ik mijn doelen bereikt. En ik zal er echt alles , maar dan ook echt alles aan doen dat het goed gaat komen. Ik heb zoveel motivatie , de kracht die ik in me heb ... met hier op higherlevel schrijven, kan ik het niet beschrijven. Dat kun je alleen meemaken. Het is niet te vertellen/beschrijven.

 

gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Higherlevel: Alleen maar kritiek..kritiek...(Ruben van den Oord)+ kneuzen.(Die niet meer te tellen zijn...)

 

Misschien is het probleem dat je advies als kritiek opvat. Ik denk dat de meeste mensen de stukjes van Ruben ook als advies zien, en niet als kritiek. Lees ze nog eens door:

http://www.rubenvandenoord.nl/altan-de-eerlijke-autoverkoper-deel-i.html

http://www.rubenvandenoord.nl/altan-de-eerlijke-autoverkoper-deel-ii.html

http://www.rubenvandenoord.nl/altan-de-eerlijke-autohandelaar-deel-iii.html

 

De kneuzen heb je destijds ook niet gekregen omdat er niet in je geloofd werd, maar omdat je onbeschoft reageerde. Misschien handig om een keer je karma door te lezen en er wat mee te doen. Op een prettige manier communiceren hoort ook bij ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het , in het algemeen , niet eens met Ruben. Ik vind zelf dat het gewoon iets teveel theorie gebasseerd is. Vooral als we over cijfers gaan praten.

 

Voorbeeld:

 

Even snel de globale exploitatienota:

Investeringsbehoefte: € 120.000,- = 30 á 40,000 euro is genoeg.

 

Marge ex btw: € 300.000,- ????????

Rente + aflossing = € 33.600,- ??????? ik leen niks bij de bank.

Personeel incl directie: € 130.000 ??? ?????? Ik werk samen met me vader , geen personeel.

Huur pand € 50.000,- ???????? Huurpand is 12,000 euro per jaar.

Advertenties € 52.000,- ???? Nee , verlaag het maar naar 500 euro.

Internet adverteren € 5.000,- ??? Nee max 3000 per jaar.

Accountant € 5.000,- ??? Nee , geen 5000 , maar 500 euro per jaar.

Verzekeringen en overige kosten € 10.000,- ,,,, 2 á 3000 euro per jaar. Overige kosten schat ik max op 2-3000 euro. Max 6000 Euro.

 

 

 

Blijft er over: € 14.400,- bedrijfsresultaat. = Dat zou kunnen. Hangt af hoe goed de zaken zullen gaan. Als het gaat zoals ik het verwacht , moet er wel veel meer dan dat overblijven. Maar omdat ik de toekomst niet kan zien , kan ik voorlopig niks over deze bedrag vertellen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Hmmm. Ik heb mijn eerste auto verdiend door twintig roestbakken te verkopen. Inruilers bij de dealers ophalen, net voordat de handelaar langskomt. Paar bandjes hier, deurtjes overzetten daar. 's Nachts in de regen uitlaten repareren. Altijd rouwranden van de olie en kapotte knokkels als de moersleutel weer eens van een roestige bout losschiet. En voorzichtig met de kampers die wel halen maar niet betalen.

 

Maar prima als jij d'r een boterham mee verdient. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn contract al ondertekent. Ik ga vanaf 1 juli 2010 , een autobedrijf beginnen. De huur is 1000 euro per maand. (Contract = 6 maanden , eventueel verlenging van 5 jaar als alles goed gaat.) (grootte: 300 á 330 m2.)

 

Ik heb zelf van te voren al een beetje gehandeld in auto's hier en daar. Ik vind zelf dat ik genoeg ervaring heb opgebouwd. (20 auto's verkocht)

 

Ik heb de keuze om eventueel de garage door te verhuren. Dus kan ik eventueel de huur verlagen naar 4 á 500 euro per maand. Maar dan moet ik wel samen met een andere handelaar samen werken.

 

Ik ga handelen in auto's tussen de 500 en 5000 euro verkoopwaarde.

 

Mijn vraagjes:

 

Vinden jullie dat 1000 euro huur per maand normaal is voor een beginnende handelaar ? Of vinden jullie deze bedrag te hoog?

 

En is het wel verstandig om jou huurprijs aan andere mensen te vertellen als zij erom vragen?

 

gr

 

 

 

Persoonlijk denk ik dat je voor jezelf is moet uitrekenen hoeveel auto's je moet verkopen wil je er van rond van kunnen komen, dan kun je ook gelijk zien hoe zwaar de huur hier op drukt. Alle vast lasten op een rij zetten en jezelf targets stellen. Hierdoor weet je ook beter waarvoor je werkt.

Link naar reactie
  • 0
Vinden jullie dat 1000 euro huur per maand normaal is voor een beginnende handelaar ? Of vinden jullie deze bedrag te hoog?

Beginnend of niet zal voor de verhuurder in de prijs niet veel uitmaken. Hij zal gewoon zijn investering willen zien renderen. 3 euro p/m2 lijkt mij niet duur, maar er zijn veel factoren die de prijs beinvloeden (lokatie, uitstraling, etc). Vergelijk de vierkante-meter-prijs maar met soortgelijke objecten, dan weet je of het te duur is. Of 1000 euro voor jou te duur is hangt af van je inkomsten...

 

En is het wel verstandig om jou huurprijs aan andere mensen te vertellen als zij erom vragen?

Wie bedoel je met andere mensen? Andere verhuurders, concurrenten, bankiers, HL-ers, ...?

Link naar reactie
  • 0

Dit is zwaarder dan ik dacht. Mentaal en fysiek heel erg zwaar... Telkens krijg je vraagtekens , gaat dit wel goed komen of gaat dat wel goed komen. Ga ik wel auto's vinden? Enz enz.

 

Ze zeggen: Je moet niet teveel nadenken , gewoon doen! Ik geef ze daar wel gelijk bij , maar dat is niet zo makkelijk. Praten is wel makkelijk.

 

Ik vraag me af hoe je stres kunt overwinnen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Vinden jullie dat 1000 euro huur per maand normaal is voor een beginnende handelaar ? Of vinden jullie deze bedrag te hoog?

Beginnend of niet zal voor de verhuurder in de prijs niet veel uitmaken. Hij zal gewoon zijn investering willen zien renderen. 3 euro p/m2 lijkt mij niet duur, maar er zijn veel factoren die de prijs beinvloeden (lokatie, uitstraling, etc). Vergelijk de vierkante-meter-prijs maar met soortgelijke objecten, dan weet je of het te duur is. Of 1000 euro voor jou te duur is hangt af van je inkomsten...

 

 

 

En is het wel verstandig om jou huurprijs aan andere mensen te vertellen als zij erom vragen?

Wie bedoel je met andere mensen? Andere verhuurders, concurrenten, bankiers, HL-ers, ...?

 

 

Lokatie is wel redelijk goed. Het is in een redelijk grote industrieterrein. Afstand tussen nijmegen en mijn bedrijf = 5 km. Het is een dorp achtig plek. Waar 20,000 mensen wonen. Naast mij zit een reparatiebedrijf , gelijk daarnaast zit een schadeherstelbedrijf, daarnaast zitten er wasboxen en allemaal andere bedrijven. Ik denk zelf dat daar rond de 40 á 50 , of zelfs meer bedrijven zijn. De lokatie is wel goed vind ik zelf.

 

 

Mensen die de vaste kosten willen weten:

 

In het algemeen vraag ik dit eigenlijk. Veel mensen vragen hierom. Wat zijn je vaste kosten ? En als ik het vertel , krijgen ze meestal van die grote ogen die het niet kunnen geloven. Andere autohandelaren vinden de prijs wel redelijk. In Nijmegen zelf beginnen de huurprijzen vanaf 1500 euro.

 

Ik betaal 1000 euro huur , dat is dus een verschil van 6000 euro per jaar(Panden in Nijmegen). En in het begin , is 6000 euro een grote bedrag.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Dit is zwaarder dan ik dacht. Mentaal en fysiek heel erg zwaar... Telkens krijg je vraagtekens , gaat dit wel goed komen of gaat dat wel goed komen. Ga ik wel auto's vinden? Enz enz.

 

Ze zeggen: Je moet niet teveel nadenken , gewoon doen! Ik geef ze daar wel gelijk bij , maar dat is niet zo makkelijk. Praten is wel makkelijk.

 

Ik vraag me af hoe je stres kunt overwinnen.

 

Hoe je stress kunt overwinnen? je had al een hele hoop kunnen voorkomen door van te voren alles goed uit te zoeken en op papier te zetten.

 

Want als je je eigen nu nog moet afvragen of je wel autos gaat vinden terwijl je per 1 juli een contract aangaat tja dan weet ik het zo net nog niet.

 

Voldoet het gedeelte waar je aan de autos gaat sleutelen trouwens aan de milieu eisen van tegenwoordig?

Link naar reactie
  • 0

Dit is zwaarder dan ik dacht. Mentaal en fysiek heel erg zwaar... Telkens krijg je vraagtekens , gaat dit wel goed komen of gaat dat wel goed komen. Ga ik wel auto's vinden? Enz enz.

 

Ze zeggen: Je moet niet teveel nadenken , gewoon doen! Ik geef ze daar wel gelijk bij , maar dat is niet zo makkelijk. Praten is wel makkelijk.

 

Ik vraag me af hoe je stres kunt overwinnen.

 

Hoe je stress kunt overwinnen? je had al een hele hoop kunnen voorkomen door van te voren alles goed uit te zoeken en op papier te zetten.

 

Want als je je eigen nu nog moet afvragen of je wel autos gaat vinden terwijl je per 1 juli een contract aangaat tja dan weet ik het zo net nog niet.

 

Voldoet het gedeelte waar je aan de autos gaat sleutelen trouwens aan de milieu eisen van tegenwoordig?

 

ik heb alles op papier gezet. Maar denk jij dat er een garantie is dat je ok daadwerkelijk elke week bijv 5 autos kunt inkopen? Die zekerheid heb je niet. Dat staat nergens op papier ofzo. Het kan best zo zijn dat je 2 weken bijv geen autos hebt kunnen vinden. Je hebt ook geen garantie dat jou eerste 5 autos geen motorische problemen zal hebben. Je koopt namelijk autos voor ongeveer 1-2 duizend euro. Door dit soort dingen kan het zo zijn dat je failliet kunt gaan.

 

En ja mijn pand is goed gekeurd.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Zeker weten doe je het nooit natuurlijk. Maar wat is je ervaring tot nu toe? Ik las ergens dat je al 20 auto's had verkocht het afgelopen jaar. Kwam je daar makkelijk aan? Kon je ze makkelijk verkopen?

 

Kijk, behaalde resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst, maar wel een globaal beeld, een trend.

En als jij er vertrouwen in hebt, komt het goed, denk ik. Gaan voor je bedrijf en vertrouwen in jezelf hebben, in je kunnen.

 

Stress kun je alleen overwinnen met zelfvertrouwen. Geloof in jezelf, en streef naar de beste service die je kunt geven.

Doe meer dan waarvoor je betaald wordt... en dat betaald zich terug in loyale klanten die goede mond-op-mond reclame geven.

Link naar reactie
  • 0

Zeker weten doe je het nooit natuurlijk. Maar wat is je ervaring tot nu toe? Ik las ergens dat je al 20 auto's had verkocht het afgelopen jaar. Kwam je daar makkelijk aan? Kon je ze makkelijk verkopen?

 

Kijk, behaalde resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst, maar wel een globaal beeld, een trend.

En als jij er vertrouwen in hebt, komt het goed, denk ik. Gaan voor je bedrijf en vertrouwen in jezelf hebben, in je kunnen.

 

Stress kun je alleen overwinnen met zelfvertrouwen. Geloof in jezelf, en streef naar de beste service die je kunt geven.

Doe meer dan waarvoor je betaald wordt... en dat betaald zich terug in loyale klanten die goede mond-op-mond reclame geven.

 

Mijn ervaring is dat je nooit , maar dan ook nooit groot moet praten nadat je een paar keer grof geld hebt verdient. Soms kan het zo zijn dat je een hele grote fout maakt waardoor je bijvoorbeeld in een klap 1000 euro kunt verliezen. (Zelf meegemaakt)

 

Soms kwam ik moeilijk aan de auto's. Maar soms ook weer niet. Dat verschilt. Of ik ze makkelijk kon verkopen? 90% van mijn auto's heb ik heel gemakkelijk verkocht. 10% ging wat moeilijker.

 

Ik heb in mezelf wel genoeg vertrouwen. Tenminste , ik heb heel erg veel kracht om hier tegenaan te gaan. Ik zie dit als een oorlog die ik moet winnen. Er is geen weg terug.

 

Mijn familie gelooft nu wel in mij. Eerste geloofde niemand in mij. Nu hebben ze wel vertrouwen in mij. Doordat ik ongekende doorzettingsvermogen heb(Volgens mijn familie).

 

Mijn vader is momenteel werkloos. Na 25 jaar werken , heeft hij ontslag gekregen doordat de fabriek waar hij werkte, gedeeltelijk failliet ging.

 

Hij gaat mij dus full-time mee helpen. Dat is dus een enorme plus punt voor mijn bedrijf. Ik probeer mij zelf eigenlijk, in mezelf te laten geloven. Ik probeer op deze manier stres te voorkomen.

 

Nu ik weet hoe zwaar het is om een bedrijf te beginnen , heb ik wel heel veel respect gekregen voor de mensen die ook een bedrijf zijn begonnen. De stap die je zet , zal je leven voorgoed veranderen. Positief of negatief.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Onze vriend de handelaar komt nu wel zogenaamd heel mooi terug met al zijn doorzettingsvermogen maar de enige reden om terug te komen is omdat hij wederom weer een paar vragen heeft.

Zijn goed recht natuurlijk om terug te komen........maar om daar nou reuzen voor te geven ::)

Altan is hier vooral bekend/berucht geworden om zijn halstarrige houding en zijn totaal niet kloppende berekeningen waarbij hij ook nog eens diverse keren aangaf, het niet zo nauw te nemen met alle regeltjes (verzekeringen/garanties/service/fiscus etc etc).

 

Vertel eens Altan: heb je over die verkochte autos belasting betaald over de winst?

Komt je vader volledig in dienst van je bedrijf en ga je hem een salaris geven of blijft hij uitkering ontvangen als geregistreerd werkloze?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ed, wat je zegt klopt niet helemaal. Ik ben ongeveer elke dag wel op HL. Ik lees heel veel , toevallig had ik een paar vraagjes. Wel jammer dat je dan gelijk op zo een manier moet reageren. Wanneer ik kneusjes ontvang is het wel goed , maar als ik reusjes ontvang niet volgens jou. Vind ik wel jammer.

 

En als officieel bedrijf zijnde ben je verplicht om alles nauw te nemen. Elke regel die er is moet je je wel aan houden. Verzekering voor een auto van 500 á 1000 euro is wel een beetje moeilijk. Maar zo gauw de bedrag richting de 3000+ gaat , zal er wel een verzekering bijkomen, MITS de klant hiervoor extra wilt betalen.

 

Ed , over die winstbelasting , ik heb dit gedaan om te leren hoe je moet gaan handelen in auto's , en of het eventueel mogelijk is om een bedrijf te beginnen. Uiteindelijk ben ik tot conclusie gekomen dat ik wel een bedrijf kan beginnen. Het is natuurlijk een beetje lomp als je zonder te handelen gelijk een autobedrijf gaat openen. Ik denk zelf dat de slagingskans dan rond de 0,1% zal zijn.(Zonder enige ervaring.)

 

Mijn vader gaat mij af en toe hier en daar meehelpen. Zo gauw ik zie dat de bedrijf goed begint te lopen , en ik heb zijn hulp echt nodig , dan ga ik hem officieel als medewerker aannemen. Hij begrijpt niet hoe je moet handelen in auto's. Ik heb niet zoveel aan hem jammer genoeg. Maar na een tijdje zal hij ook(hopelijk) leren hoe je moet handelen in auto's , zodat we samen kunnen werken. Zo ziet de toekomst er voorlopig uit.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Verzekering voor een auto van 500 á 1000 euro is wel een beetje moeilijk. Maar zo gauw de bedrag richting de 3000+ gaat , zal er wel een verzekering bijkomen, MITS de klant hiervoor extra wilt betalen.

 

Mijn voorbeeld over verzekeringen was uit het verleden waarbij je ooit aangaf je handelsvoorraad niet te verzekeren (omdat je de door anderen aangevoerde kosten bestreed). Had ook (volgens mij) iets te maken met tijdelijk kenteken of zoiets.

Waarom nu die voorwaarde dat de klant er voor betalen moet, dus geen verzekering denk ik dan.

 

 

Mijn vader is momenteel werkloos. Na 25 jaar werken , heeft hij ontslag gekregen doordat de fabriek waar hij werkte, gedeeltelijk failliet ging.

 

Hij gaat mij dus full-time mee helpen.

 

Mijn vader gaat mij af en toe hier en daar meehelpen. Zo gauw ik zie dat de bedrijf goed begint te lopen , en ik heb zijn hulp echt nodig , dan ga ik hem officieel als medewerker aannemen.

 

Daar ga je weer! ::)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 2

Verzekering voor een auto van 500 á 1000 euro is wel een beetje moeilijk. Maar zo gauw de bedrag richting de 3000+ gaat , zal er wel een verzekering bijkomen, MITS de klant hiervoor extra wilt betalen.

 

Mijn voorbeeld over verzekeringen was uit het verleden waarbij je ooit aangaf je handelsvoorraad niet te verzekeren (omdat je de door anderen aangevoerde kosten bestreed). Had ook (volgens mij) iets te maken met tijdelijk kenteken of zoiets.

Waarom nu die voorwaarde dat de klant er voor betalen moet, dus geen verzekering denk ik dan.

 

 

Mijn vader is momenteel werkloos. Na 25 jaar werken , heeft hij ontslag gekregen doordat de fabriek waar hij werkte, gedeeltelijk failliet ging.

 

Hij gaat mij dus full-time mee helpen.

 

Mijn vader gaat mij af en toe hier en daar meehelpen. Zo gauw ik zie dat de bedrijf goed begint te lopen , en ik heb zijn hulp echt nodig , dan ga ik hem officieel als medewerker aannemen.

 

Daar ga je weer! ::)

 

Mijn handelsvoorraad ga ik zeker weten wel verzekeren. Dat hoef je niet perse te doen , maar dat is dan je eigen risico. Die risico ga ik niet nemen. Je betaald dan rond de 100 euro per maand ongeveer.

 

Hij is een persoon die 25 jaar lang voor iemand heeft gewerkt. Ik probeer hem te leren hoe je moet handelen in auto's. Nadat dat is gelukt gaan we samen werken. Zolang hij dat niet kan heb ik niets aan hem.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.